NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Poznań – Szczecin po kawałeczku. Jest przetarg na srk do Wronek

| Jakub Madrjas 16.11.2017 40

Poznań – Szczecin po kawałeczku. Jest przetarg na srk do Wronek
Wózek motorowy WŻB-10 przejeżdża przez stację Wronfot. Flyz1, lic. CC BY-SA 4
Wciąż nie znamy wykonawców modernizacji linii pomiędzy Poznaniem a Szczecinem, która musi się skończyć w 2020 roku. Na razie PLK rozpisała przetarg na budowę systemu sterowania ruchem i sieci telekomunikacyjnej, ale tylko na odcinku Poznań – Wronki.
Już w kwietniu tego roku informowaliśmy, że modernizacja linii Poznań – Szczecin może być jednym z najtrudniejszych do zrealizowania projektów zawartych w Krajowym Programie Kolejowym. PKP PLK zgłosiła go bowiem do realizacji w ramach programu "Łącząc Europę" (CEF), co oznacza, że musi on zostać zakończony w 2020 roku. Znacznie opóźnił się przetarg na projekt modernizacji, przez co na później odłożono modernizację środkowego odcinka linii Poznań – Szczecin. Pisaliśmy o tym tutaj.

Zarządca infrastruktury zdecydował, że przed właściwymi pracami roboty wyprzedzające za kilkadziesiąt milionów złotych przeprowadzi spółka z grupy PLK – ZRK DOM. – Nie będzie robót straconych. Prace będą wykonywane tylko tam, gdzie nie będą potrzebne prace w podtorzu – zapewnił Włodzimierz Żmuda, członek zarządu PLK ds. przygotowania inwestycji.

Po długotrwałym przestoju w unijnym biuletynie informacyjnym pojawił się właśnie pierwszy przetarg na realizację inwestycji. Niestety, chodzi tylko o odcinek Poznań Główny – Wronki (LCS Poznań Główny III) i nie o wszystkie prace, a wyłącznie o urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk) warstwy podstawowej i nadrzędnej oraz urządzenia kolejowych sieci i urządzeń telekomunikacyjnych.

Zadanie będzie realizowane w trybie „projektuj i buduj”, a jego szacunkowa wartość to 204,7 mln złotych netto, w tym 170,5 mln zł zamówienia podstawowego. Zakres czasowy umowy ma biec od 27 czerwca 2018 aż do końca grudnia 2020 roku. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena.

Jak zaznacza PLK, zamówienie powiązane będzie z robotami zasadniczymi realizowanymi w odrębnych kontraktach: przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą linii kolejowej E59, odcinek Poznań Główny – Rokietnica (LOT A) oraz przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą linii kolejowej E59, odcinek Rokietnica – Wronki do km (LOT B). Te postępowania nie zostały jeszcze ogłoszone.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5