Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Powstanie niskopodłogowa Puma

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
23-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Powstanie niskopodłogowa Puma
Tramwaj 118N Puma poznańskiej Fabryki Pojazdów Szynowych będzie modernizowany. FPS nie przestaje wierzyć w częściowo niskopodłogowy pojazd. Zdaniem przedstawicieli spółki, wciąż są szanse na zainteresowanie tym projektem ewentualnych kontrahentów.

Puma była dzierżawiona przez poznańskie MPK od końca 2008 r. Jednak z powodu problemów z systemem sterowania napędem, pojazd więcej stał w zajezdni, niż jeździł. Obecnie FPS pracuje nad projektem modernizacji tramwaju. - Przebudowujemy go razem z jednym z naszych dostawców - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Sławomir Raniszewski, prezes FPS.

- Zostanie zmieniony napęd. Powstanie również drugi pojazd, w 100 proc. niskopodłogowy - informuje dyrektor ds. techniki i produkcji w FPS Bogdan Pohl, który broni jednak rozwiązań stosowanych w tramwajach o częściowo obniżonej podłodze. - 118N nie ma żadnego członu wiszącego. Natomiast tramwaje niskopodłogowe cechują się zwiększoną chybotliwością i szybciej się zużywają. Ale Zachód wraca do pojazdów posadowionych na pełnych wózkach - tłumaczy dyrektor Pohl.

- Puma jest ofiarą rozgrywek politycznych - uważa. - W przetargu na 15 tramwajów dla Warszawy w 2005 r. nasza oferta była zwycięska. Jednak wówczas prezes Urzędu Zamówień Publicznych podjął decyzję o zawarciu umowy z Pesą - mówi Bogdan Pohl z FPS.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Tabor i technika

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Jakub Madrjas 10 listopada 2023

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Tabor i technika

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Redakcja/inf. pras 26 października 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Tabor i technika

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Jakub Madrjas 10 listopada 2023

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Tabor i technika

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Redakcja/inf. pras 26 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5