NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie będą uruchamiać 400 połączeń dziennie

| inf. pras 28.08.2020 18

Koleje Śląskie będą uruchamiać 400 połączeń dziennie
fot. MS, Rynek Kolejowy
Od najbliższej niedzieli, po korekcie rozkładu jazdy, śląski przewoźnik będzie obsługiwał blisko 400 połączeń dziennie.
Jak informują Koleje Śląskie, jesienią do dużych projektów modernizacji infrastruktury kolejowej realizowanych przez zarządcę infrastruktury PKP PLK dołączą dwie kolejne inwestycje – przebudowa stacji w Dąbrowie Górniczej, w Dąbrowie Górniczej Gołonogu oraz w Czechowicach-Dziedzicach.

Zmiany w rozkładzie jazdy

S1 (Gliwice – Częstochowa)
30 sierpnia rozpocznie się inwestycja związana z modernizacją stacji Dąbrowa Górnicza i Dąbrowa Górnicza Gołonóg oraz układu komunikacyjnego wokół nich, co będzie powodować największe trudności dla utrzymania ruchu na linii do wiosny przyszłego roku. Niektóre pociągi zostaną skierowane drogą okrężną przez Sosnowiec Południowy lub Mysłowice, pojadą jako pociągi przyspieszone lub skrócone do stacji Sosnowiec Główny lub Dąbrowa Górnicza. Uruchomimy dodatkowe postoje w Sosnowcu Południowym oraz w Sosnowcu Dańdówce. Obsługa pominiętych stacji będzie realizowana przez autobusy komunikacji zastępczej. Na odcinku Katowice – Zawiercie w pociągach PKP InterCity 26101 oraz 41100 honorowane będą bilety Kolei Śląskich.

W dalszym ciągu kontynuowana będzie również modernizacja linii S1 na odcinku Zawiercie – Częstochowa. Podobnie jak w poprzednich miesiącach ruch będzie prowadzony po jednym torze na odcinku Poraj - Zawiercie.

S4 (Katowice – Tychy Lodowisko)
S41 (Tychy Lodowisko – Katowice – Zawiercie)
Zmiany wymuszone są zmienioną organizacją ruchu na linii S1. Powstała konieczność podzielenia relacji pociągów kursujących bezpośrednio z Tychów do Zagłębia lub połączenia kursów do tej pory wyłącznie skomunikowanych w Katowicach.

S5 (Katowice – Pszczyna – Bielsko-Biała – Żywiec - Zwardoń)
S51 (Katowice – Żywiec - Zakopane)
Wraz z korektą rozkładu jazdy rozpocznie się kolejna faza modernizacji stacji Czechowice-Dziedzice powodująca istotne utrudnienia w ruchu pociągów. Ruch pociągów na odcinku Czechowice-Dziedzice – Czechowice-Dziedzice Południowe będzie odbywać się po jednym torze, a w noce od 30 sierpnia do 4 września przewóz na tym odcinku będzie realizowany autobusową komunikacją zastępczą. Pociąg Ornak pojedzie do Zakopanego 30 sierpnia oraz 5 i 6 września.

S6 (Katowice – Chybie – Ustroń – Wisła Głębce)
S61 (Katowice – Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice - Cieszyn)
W całym okresie od 30 sierpnia do 7 listopada będzie kontynuowana modernizacja linii kolejowej do Wisły Głębce. Oznacza to całkowite wstrzymanie ruchu od Chybia do Wisły Głębce. Podobnie jak wiosną i latem, za odwołane pociągi zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa w dwóch relacjach. Linia czerwona będzie kursować w relacji Bielsko-Biała Główna – Wisła Głębce – Bielsko-Biała Główna. Linia zielona obsłuży mniejsze miejscowości pomiędzy Czechowicami-Dziedzicami a Ustroniem, gdzie będzie skomunikowana z autobusami ekspresowymi jadącymi z lub do Bielska- Białej. W przypadkach kiedy sytuacja ruchowa nie pozwoli na skomunikowanie autobusów w Ustroniu, relacja linii zielonej zostanie wydłużona do Wisły Uzdrowiska. Autobusy będą skomunikowane z pociągami linii S5 w Czechowicach-Dziedzicach i Bielsku-Białej, a w niektórych przypadkach z pociągami linii S61 w Chybiu.
Równolegle będą prowadzone prace pomiędzy Czechowicami a Chybiem. Wszystkie pociągi zostaną skierowane przez grupy towarowe w Zabrzegu Czarnolesiu, co oznacza brak możliwości obsługi przystanków Zabrzeg Czarnolesie oraz Zabrzeg.

S7 (Katowice – Mikołów – Rybnik – Rydułtowy – Racibórz)
S74 (Katowice – Tychy – Rybnik – Racibórz)
Przez miesiąc (od 1 do 30 września) planowane są prace torowe. Na odcinku Rybnik – Leszczyny pociągi będą jeździły po jednym torze.

S76 (Gliwice – Knurów – Rybnik – Żory – Chybie – Wisła Głębce)
Na czas modernizacji linii kolejowej do Wisły Głębiec pociąg Kubalonka zostanie przekierowany do Żywca a jego nazwa zostanie zmieniona na Salmopol.
Prace realizowane na odcinku Leszczyny - Rybnik spowodowały zmiany rozkładu jazdy porannego pociągu na odcinku Gliwice – Rybnik. Wystąpił też brak możliwości obustronnego skomunikowania pociągów z kierunku Bohumina i Raciborza. Remont w rejonie stacji Czechowice- Dziedzice doprowadził do braku przepustowości infrastruktury kolejowej na odcinku Bielsko-Biała Główna – Żywiec wymuszając skrócenie Salmopola do Wilkowic Bystrej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (924)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (924)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5