PKP PLK przyznała zamówienie na wykonanie robót uzupełniających w ramach rewitalizacji linii Łódź Zgierz. Za konieczne prace, które pozwolą pociągom jechać z prędkością 100 km/h zapłaci ponad 2 mln złotych.
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły w lipcu rewitalizację ponad 12 km torów. Na linii przebudowano 11 mostów, wiaduktów i przepustów. Inwestycja obejmowała też budowę przystanków Łódź Arturówek i Łódź Marysin dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Jak się okazuje, potrzebne były tu prace nie przewidziane kontraktem. Po wykonaniu prac ziemnych związanych z odtworzeniem ław torowiska i renowacją rowów bocznych, zostały odsłonięte betonowe fundamenty konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej wybudowanej w 1964 roku. Po dokonaniu komisyjnych oględzin i sprawdzeniu wszystkich konstrukcji wsporczych, ze szczególnym uwzględnieniem stanu fundamentów, stwierdzono konieczność ich pilnej wymiany. Pozostawienie dotychczasowych konstrukcji wsporczych nie gwarantowało bowiem, po zakończeniu robót budowlanych, przywrócenia na wyremontowanym odcinku linii prędkości konstrukcyjnej V=100.
Zaistniała sytuacja spowodowała konieczność wykonania, nieobjętych umową podstawową, robót uzupełniających, których zakres obejmuje wymianę konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej wraz z oprzyrządowaniem w ilości 107 sztuk. Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol otrzymało za te prace 1,9 mln złotych netto.