NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Postępują prace na linii nr 7

| jar, Rynek Kolejowy 15.09.2017 56

Postępują prace na linii nr 7
Linia nr 7 - stan z 2015 r.fot. jar
Rozpoczęta w czerwcu tego roku modernizacja „siódemki” postępuje. Obecnie wykonawcy robót na odcinku Otwock – Pilawa – Dęblin – Lublin zajmują się głównie rozbiórką istniejącej infrastruktury oraz transportem nowych materiałów do zabudowy. Jak zapewnia PKP PLK odcinek Pilawa – Lublin zostanie oddany do użytku na przełomie 2018 i 2019 r.
Operacja demontaż

W miesiącach letnich rozpoczęły się roboty budowlane na modernizowanym odcinku linii nr 7 Warszawa – Dorohusk. Inwestycja o wartości około 2 mld zł dotyczy modernizacji 17 stacji, 77 peronów, 355 km sieci trakcyjnej i torów kolejowych, budowy 3 nowe lokalnych centrów sterowania oraz przebudowy 68 przejazdów kolejowo-drogowych. Dotychczas firmy realizujące prace budowlane skupiły się na demontażu istniejącej infrastruktury. - Na całej remontowanej linii kolejowej Warszawa – Lublin na odcinku między Otwockiem a Lublinem do tej pory zdemontowano 162 km sieci trakcyjnej i 125 km torów. Trwają zaawansowane prace przy usuwanie starej warstwy tłucznia. Intensywne prace remontowe trwają na stacji Pilawa i Dęblin. Wykonawca sukcesywnie dowozi na place budów materiały, które będą wykorzystywane przy budowie nowych konstrukcji – informuje „Rynek Kolejowy” Karol Jakubowski z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. - Pod koniec sierpnia rozpoczęliśmy prace na stacji Lublin. Obecnie wykonawca demontuje tory i sieć trakcyjną na stacji. Przygotowujemy się do rozpoczęcia demontażu peronów – dodaje.

Przystanek Lublin Zachód

Dotychczas wskazywano termin przywrócenia ruchu kolejowego na tym odcinku na grudzień 2018 r. Jednak w jednym z lokalnych tygodników pojawiła się publikacja dotyczącą nowego przystanku osobowego Lublin Zachód.  Wynika z niej, że nowy przystanek kolejowy na lubelskich Czubach zostanie udostępniony na początku 2019 r.

Jak wynika z wyjaśnień przedstawiciela zarządcy narodowej sieci linii kolejowych, realizowana inwestycja nie jest opóźniona i mają zakończyć się na przełomie 2018 i 2019 r. Prace przy budowie nowego obiektu będą realizowane w ramach zamknięcia linii kolejowej nr 7 na odcinku Dęblin – Lublin. - Przystanek Lublin Zachód zostanie wybudowany w ramach modernizacji linii numer 7. Będzie to konstrukcja wyspowa z przejściem podziemnym dostosowanym do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Peron będzie wyposażony w nowe ławki, wiatę peronową, antypoślizgową nawierzchnię oraz tablice informacyjne. Przystanek będzie usytuowany w pobliżu pętli autobusowej przy ulicy Granitowej, co umożliwi wygodne połączenie z komunikacją miejską – zapewnia Karol Jakubowski. .

Kłopoty z jednym z przetargów

Modernizacja napotkała jednak na poważny problem. Dotychczas PKP PLK nie dokonała wyboru wykonawcy jednego z zadań, polegającego na budowie systemu sterowania ruchem kolejowym. Więcej można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5