NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Posłanka Sobecka chciałaby więcej pociągów do Torunia

| Michał Szymajda 17.05.2017 134

Posłanka Sobecka chciałaby więcej pociągów do Torunia
Wyremontowana stacja Toruń Głównyfot. Michał Szymajda, Rynek Kolejowy
Posłanka Anna Sobecka ujęła się za swoimi wyborcami i wypytała Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa na okoliczność zwiększenia liczby połączeń z Torunia do stolicy.
– Podróżni postulują o więcej połączeń na trasie Toruń – Warszawa. Chcą, by w szczycie porannym i popołudniowym pociągi odchodziły do stolicy co godzinę, a poza szczytem co dwie – zwraca się do MIB posłanka Sobecka. – Pragnę również poinformować, że (...) do mojego biura poselskiego wpłynęły prośby (...) dotyczące zwiększenia połączeń na trasie Toruń – Warszawa. Chodzi m.in. o brak połączenia późnowieczornego z Warszawy w kierunku Torunia, Bydgoszczy. Ostatni (i tylko sezonowy) pociąg "Mierzeja" właśnie przetrasowano na Inowrocław zamiast o wiele większych Włocławka i Torunia – pisze posłanka.

"Ograniczenia infrastrukturalne i taborowe"

Ministerstwo, po otrzymaniu wyjaśnień na temat możliwości rozszerzenia oferty od PKP Intercity, przedstawiło informacje posłance.

– Przewoźnik oprócz badania potencjału przewozowego na danej linii uwzględnił także inne czynniki mające kluczowy wpływ na ostateczny kształt rozkładu jazdy. Czynnikami tymi są ograniczenia infrastrukturalne (np. brak zadowalającej przepustowości trasy na poszczególnych odcinkach, wprowadzone przez zarządcę infrastruktury „PKP Polskie Linie Kolejowe” S. A. przerwy w ruchu w porze nocnej przeznaczone na prowadzenie prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 18, dostępne zasoby taborowe) – napisał Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB.

Zdaniem PKP Intercity obecna oferta, zakładająca uruchamianie 10 par pociągów między Warszawą a Toruniem, jest optymalna, a osoby chcące dostać się do Torunia wieczorem mogą do niego dojechać pociągiem TLK Brda.

TLK Mierzeja lepszy przez Inowrocław

– Zmiana polegająca na przetrasowaniu pociągu TLK Mierzeja przez Inowrocław, z pominięciem Torunia, nastąpiła z powodu konieczności wykonywania manewrów i wymiany lokomotywy na stacji Warszawa Wschodnia, co z kolei wiązało się bezpośrednio ze zmianą godziny odjazdu z powyższej stacji na późniejszą – informuje przedstawiciel MIB. – W celu niezaburzania układu połączeń na północnym odcinku trasy przejazdu pociągu PKP Intercity, po przeanalizowaniu korzyści i kosztów, podjęło decyzję o pominięciu Torunia. Rozwiązanie takie pozwoliło na utrzymanie pierwotnych godzin przyjazdów do miejscowości nadmorskich niezależnie od zmiany godziny odjazdu ze stacji Warszawa Wschodnia – dodaje Andrzej Bittel.

PKP Intercity poinformowało jednak, że w przypadku wyeliminowania ograniczeń infrastrukturalnych oraz taborowych planuje rozwój oferty przewozowej na przedmiotowej trasie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Toruń (202)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Toruń (202)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5