NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Poseł Nitras walczy o więcej wagonów gastronomicznych w PKP Intercity

| Michał Szymajda 09.04.2018 3,5k

Poseł Nitras walczy o więcej wagonów gastronomicznych w PKP Intercity
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Pochodzący z Zachodniego Pomorza, reprezentujący Platformę Obywatelską, poseł Sławomir Nitras zwrócił uwagę na coraz mniejszą liczbę pociągów wyposażonych w wagony gastronomiczne. Jego zdaniem ich brak znacząco pogarsza warunki podroży.
Poseł zwraca uwagę na to, że wagonów takich nie powinno ubywać, zwłaszcza w momencie, gdy podróż wydłuża się ze względu na remonty.

– Z racji położenia naszego miasta większość tras, które rozpoczynają się w Szczecinie są jednymi z najdłuższych w Polsce. Mamy połączenie bezpośrednie m.in. z Przemyślem, Krakowem, Lublinem, Suwałkami, Katowicami i oczywiście Warszawą. Trasy liczą od 550 do nawet 1070 kilometrów, a podróż może trwać w najdłuższych relacjach od 11 do nawet 15 godzin – pisze do Ministerstwa Infrastruktury poseł Nitras. – Z niezrozumieniem przyjmuję fakt, iż na 25 pociągów wyjeżdżających każdego dnia ze Szczecina tylko w 11 jest przewidziany wagon gastronomiczny. Jest XXI wiek i standard świadczonych usług musi być na odpowiednim poziomie – czytamy w interpelacji.

Poseł zwraca uwagę na fakt, że to, że połączenia TLK mają w nazwie „tanie”, nie oznacza, że podróżni mogą podróżować bez możliwości spożycia posiłku. – Wydaje mi się, że należy również określić maksymalną długość trasy lub maksymalny czas przejazdu, który może się odbywać bez wagonu restauracyjnego – ocenia.

Ministerstwo Infrastruktury odpowiada, że PKP Intercity wykorzystuje wszystkie dostępne do ruchu wagony gastronomiczne, ale… w najbliższym czasie przewoźnik otrzyma zwrot taboru po wykonanych naprawach i tym samym zwiększy dostępność wagonów gastronomicznych na trasie Przemyśl – Szczecin. To właśnie na tej trasie często brakuje takich pojazdów.

Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB podaje ciekawe dane dotyczące statystyki braku wagonów w składach pociągów.

W pociągach PSC w okresie styczeń–luty 2017 roku odnotowano łącznie 116 przypadków braku wagonu gastronomicznego w pociągach, w których wagon omawianego typu powinien się znajdować. Rok później sytuacja jest już znacznie lepsza. W roku 2018, w styczniu i lutym, liczba przypadków braku wagonu gastronomicznego spadła do 25, z czego 9 dotyczyło relacji do i ze Szczecina.

– Powyższe dane jednoznacznie wskazują, że podejmowane przez PKP Intercity działania przyczyniają się do znaczącego ograniczenia liczby przypadków braku wagonów gastronomicznych w składach pociągów – poinformował minister Bittel.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5