Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poseł Jaros dopomina się o modernizację linii Wrocław – Kluczbork

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
27-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poseł Jaros dopomina się o modernizację linii Wrocław – Kluczbork
fot. Lichen99 CC BY-SA 3.0 plStacja Kluczbork
Poseł Michał Jaros zwrócił się z zapytaniem o to, kiedy dojdzie do naprawy linii kolejowej z Wrocławia do Kluczborka przez Oleśnicę. Handlowe prędkości na linii 143 są coraz niższe.

Poseł zwraca resortowi uwagę, że liczba pasażerów pociągów w Polsce w żadnym regionie nie rośnie tak dynamicznie jak na Dolnym Śląsku. Trudno jest jednak powtórzyć frekwencyjny sukces z, na przykład, linii z Wrocławia do Jelcza czy Legnicy, z torowiskiem, po którym pociągi mogą się poruszać z maksymalną prędkością 70 km/h. Tak właśnie jest na linii 143 między Oleśnicą a Kluczborkiem. Pociągi Przewozów Regionalnych na odcinku Wrocław – Kluczbork (97 kilometrów) potrzebują prawie dwóch godzin, aby przebyć tę trasę.

Ministerstwo Infrastruktury przypomina posłowi, że przyszła modernizacja linii 143 znajduje się na etapie przygotowawczym.

Dla (…) inwestycji zostało opracowane studium wykonalności. Od stycznia 2018 r. trwają prace nad dokumentacją projektową. Uwzględniając czas na przygotowanie inwestycji, realizacja robót planowana jest nie wcześniej niż po 2021 r., niezbędne jednak jest zapewnienie jej finansowania – poinformował posła Andrzej Bittel z Ministerstwa Infrastruktury. Jak dodaje, w resorcie infrastruktury prowadzone są prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową UE na lata 2021–2027. Ich efektem będzie powstanie listy projektów kolejowych planowanych do realizacji w kolejnych latach. 

– Po zakończeniu ww. prac wskazane zostaną te projekty, które na podstawie analiz najlepiej wpisują się w sieciowy charakter transportu kolejowego. Ostateczny kształt listy projektów będzie także uzależniony od zasad korzystania z instrumentów finansowych UE, które są w trakcie ustalania dla nowej perspektywy oraz uwarunkowana wielkością dostępnego budżetu – dodał Andrzej Bittel. Na razie nie wiadomo więc z jakich pieniędzy sfinansowana będzie modernizacja linii, podobnie jak nie znamy dokładnej daty wykonania naprawy.

Na razie wiadomo, że linia ma zostać przygotowana do prędkości 120 km/h. Mają powstać nowe przystanki w Pielgrzymowicach i Mirkowie, nowy, trzeci peron powstanie zaś w Bierutowie. Szacuje się, że rewitalizacja może być warta nawet miliard złotych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

Warszawa Zachodnia: Zabytkowy „Grzybek” odzyskał blask

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

PLK poprawia stan odcinka Kluczbork – Bierutów przed modernizacją

Infrastruktura

Jest umowa na dokumentację dla linii 143

Infrastruktura

Jest umowa na dokumentację dla linii 143

inf. prasowa 29 stycznia 2018

Zobacz również:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

Warszawa Zachodnia: Zabytkowy „Grzybek” odzyskał blask

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

PLK poprawia stan odcinka Kluczbork – Bierutów przed modernizacją

Infrastruktura

Jest umowa na dokumentację dla linii 143

Infrastruktura

Jest umowa na dokumentację dla linii 143

inf. prasowa 29 stycznia 2018

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij