Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poseł interweniuje w sprawie linii kolejowej 356

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Szymajda

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poseł interweniuje w sprawie linii kolejowej 356
– Rozpoczętą inwestycję na linii 356 należałoby kontynuować, pozwoliłoby to na lepsze wykorzystanie zmodernizowanego już połączenia kolejowego, dopełniającym tym samym cześć finalną projektu, czyli modernizacje linii kolejowej na odcinku województwa kujawsko–pomorskiego – napisał w interpelacji do minister Marii Wasiak poseł Paweł Szałamacha.

Poseł Szałamacha przypomniał, że w wyniku modernizacji odcinka linii 356 znajdującego się na terenie województwa wielkopolskiego przewozy na tej trasie ożyły. Inwestycja zrealizowana na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec zakończyła się sukcesem i w tej chwili między miastami kursuje aż 18 par pociągów Kolei Wielkopolskich. Pisaliśmy o tym w tekście: Poznań - Gołańcz: Przypadek bardzo udanej rewitalizacji linii kolejowej. Pozytywnie do pomysłu rewitalizacji linii na odcinku kujawsko-pomorskim odniósł sie także marszałek tego województwa, Piotr Całbecki.

– Mam nadzieje, że województwo kujawsko-pomorskie zauważy, jakie korzyści mogą płynąć z uruchamiania pociągów na całej linii 356. Wystarczy sprawdzić jakim powodzeniem cieszy się ponad 50 kilometrowy wyremontowany odcinek w sąsiednim województwie – powiedział w rozmowie z portalem Rynek Kolejowy poseł Szałamacha.

Wszystko wskazuje na to, że nad linią zaświeciła iskra nadziei. Po wielu naciskach organizacji społecznych w grudniu 2014 roku Komisja Europejska zatwierdziła kształt Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2014-2020. Znalazły się w nim zapisy dotyczące planów rewitalizacji odcinka linii kolejowej nr 356 z Bydgoszczy Wschód do Kcyni. Jednak odcinek między Kcynią a Gołańczą, dokąd dojeżdżają pociągi Kolei Wielkopolskich, dzieli 14 kilometrów. Nie wiadomo przez kogo ten fragment miałby być modernizowany. Trudna do zrozumienia byłaby sytuacja, w której na jednej linii pociągi kursowałyby w dwóch oddzielnych relacjach bez punktu stycznego.

– Przywrócenie połączenia kolejowego relacji Poznań Wschód – Wągrowiec – Gołańcz – Kcynia - Szubin – Bydgoszcz Główna przełożyłoby się z pewnością na poprawę mobilności mieszkańców, dawałoby również możliwość zwiększenia ilości inwestycji w zainteresowanych regionach, przyczyniłoby się także do rozwoju gospodarczego i turystycznego, stając się jednocześnie alternatywą do połączenia kolejowego między Poznaniem a Bydgoszczą przez Gniezno – dodał w interpelacji do minister infrastruktury i rozwoju poseł, pytając jednocześnie, czy przedstawiciele PKP Linie Kolejowe lub przedstawiciele władz województwa wielkopolskiego i kujawsko – pomorskiego, zamierzają pozyskać finanse unijne na remont odcinka Wągrowiec – Bydgoszcz Główna.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie z nowym taborem i zapleczem technicznym

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie z nowym taborem i zapleczem technicznym

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Koniec modernizacji linii do Wągrowca

Infrastruktura

Koniec modernizacji linii do Wągrowca

PKP PLK 31 sierpnia 2015

Powiat wągrowiecki chce pociągów do Rogoźna

Pasażer

Powiat wągrowiecki chce pociągów do Rogoźna

kf, Rynek Kolejowy 16 lutego 2012

Poznań – Gołańcz: Przypadek bardzo udanej rewitalizacji linii kolejowej

Infrastruktura

Nowe połączenie na trasie Poznań – Wągrowiec

Pasażer

Nowe połączenie na trasie Poznań – Wągrowiec

jm, Rynek Kolejowy 04 listopada 2014

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie z nowym taborem i zapleczem technicznym

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie z nowym taborem i zapleczem technicznym

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Koniec modernizacji linii do Wągrowca

Infrastruktura

Koniec modernizacji linii do Wągrowca

PKP PLK 31 sierpnia 2015

Powiat wągrowiecki chce pociągów do Rogoźna

Pasażer

Powiat wągrowiecki chce pociągów do Rogoźna

kf, Rynek Kolejowy 16 lutego 2012

Poznań – Gołańcz: Przypadek bardzo udanej rewitalizacji linii kolejowej

Infrastruktura

Nowe połączenie na trasie Poznań – Wągrowiec

Pasażer

Nowe połączenie na trasie Poznań – Wągrowiec

jm, Rynek Kolejowy 04 listopada 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5