Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koniec modernizacji linii do Wągrowca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
31-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koniec modernizacji linii do Wągrowca
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły modernizację linii kolejowej nr 356 na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec. Linia zyskała nowe przystanki i perony, nowe oznakowanie i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Skrócił się też czas przejazdu.

Dzięki inwestycji metamorfozę przeszła m.in. stacja Wągrowiec. Już od września podróżni będą mogli korzystać z wygodniejszych, 200-metrowych peronów wyposażonych w wiaty z ławkami, czytelne oznakowanie, jasne oświetlenie oraz zegary. System dynamicznej informacji umożliwi stały dostęp do aktualnego rozkładu jazdy pociągów. PLK zadbała także o potrzeby osób o ograniczonej mobilności. Zmodernizowano przejście podziemne pod torami, zaś windy oraz pochylnie pozwalają na swobodne przemieszczanie się między peronami. W celu podniesienia standardów technicznych linii dokonano wymiany pięciu rozjazdów oraz torów w obrębie stacji Wągrowiec.

Pasażerowie zyskali większy komfort podróży dzięki budowie dodatkowych przystanków oraz peronów. W ramach modernizacji w miejscowościach Przebędowo i Łopuchowo Osiedle powstały przystanki kolejowe, a w ich obrębie funkcjonalne perony z pełnym wyposażeniem tj. wiatami, ławkami, oświetleniem, tablicami informacyjnymi oraz pochylniami. W miejscowościach Koziegłowy, Owińska, Murowana Goślina, Łopuchowo, Sława Wielkopolska, Skoki oraz Roszkowo zamontowano samoczynną sygnalizację przejazdową, co znacznie poprawi bezpieczeństwo podróżnych i kierowców.

Linia kolejowa nr 356 o długości 127,8 km łączy stację Poznań Główny ze stacją Bydgoszcz Główna. Jest popularna i chętnie wykorzystywana przez mieszkańców Wielkopolski w codziennych dojazdach  do szkół, uczelni i pracy oraz w czasie weekendów. Pierwszy etap modernizacji prowadzony był na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec o dł. 52 km. Podróż między tymi stacjami skróciła się o pół godziny, a pociągi mogą rozwijać prędkość do 120 km/h.

Całkowita wartość projektu wyniosła 26 732 785,00 zł. Kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 20 851 572,30 zł.

Zainteresowanie przewozami na reaktywowanej w ubiegłym roku linii do Wągrowca przerosło nadzieje przewoźnika. Do jej obsługi dokupiono pociągi spalinowe Link bydgoskiej Pesy.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie z nowym taborem i zapleczem technicznym

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie z nowym taborem i zapleczem technicznym

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Powiat wągrowiecki chce pociągów do Rogoźna

Pasażer

Powiat wągrowiecki chce pociągów do Rogoźna

kf, Rynek Kolejowy 16 lutego 2012

Poznań – Gołańcz: Przypadek bardzo udanej rewitalizacji linii kolejowej

Infrastruktura

Nowe połączenie na trasie Poznań – Wągrowiec

Pasażer

Nowe połączenie na trasie Poznań – Wągrowiec

jm, Rynek Kolejowy 04 listopada 2014

Poseł interweniuje w sprawie linii kolejowej 356

Infrastruktura

Poseł interweniuje w sprawie linii kolejowej 356

Michał Szymajda 21 stycznia 2015

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie z nowym taborem i zapleczem technicznym

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie z nowym taborem i zapleczem technicznym

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Powiat wągrowiecki chce pociągów do Rogoźna

Pasażer

Powiat wągrowiecki chce pociągów do Rogoźna

kf, Rynek Kolejowy 16 lutego 2012

Poznań – Gołańcz: Przypadek bardzo udanej rewitalizacji linii kolejowej

Infrastruktura

Nowe połączenie na trasie Poznań – Wągrowiec

Pasażer

Nowe połączenie na trasie Poznań – Wągrowiec

jm, Rynek Kolejowy 04 listopada 2014

Poseł interweniuje w sprawie linii kolejowej 356

Infrastruktura

Poseł interweniuje w sprawie linii kolejowej 356

Michał Szymajda 21 stycznia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5