Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Portugalia elektryfikuje linie kolejowe na północy kraju

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Portugalia elektryfikuje linie kolejowe na północy kraju
fot. M. SzymajdaPociąg na stacji kolejowy Porto São Bento
16 lipca premier Portugalii Antonio Costa i minister infrastruktury Pedro Nuno wzięli udział w kolejnym etapie elektryfikacji portugalskich kolei. Zelektryfikowano dwa odcinki linii kolejowych na północ i wschód od Porto.

Projekt, który zakończono w połowie lipca, ma związek z rządowym planem Ferrovia 2020 (Kolej 2020), w ramach których rząd dofinansowuje niektóre strategiczne projekty Kolei Portugalskich (CP). To ważne, ponieważ w ostatnich latach mocno podkreślane było coraz większe zapóźnienie inwestycyjne CP, co podkreślały związki zawodowe kolejarzy, organizując kilkanaście strajków, które powodowały zatrzymanie pociągów w całym kraju.

Najnowszym osiągnięciem jest elektryfikacja odcinka linii Porto – Pocinho, od miasteczka Caide do Marco de Canaveses. Odcinek liczy 14,2 kilometra i jest fragmentem popularnego wśród turystów odcinka Kolei Doliny Douro, portugalskiej mekki winiarskiej. Odcinek zelektryfikowano napięciem o parametrach 25kV 50Hz, typowym dla Portugalii. W następnych latach elektryfikacja ma postępować dalej w głąb kraju. Na razie elektrycznym pociągiem dojedziemy do Marco de Canaveses, a dalej spalinowym zespołem trakcyjnym do Pocinho.

Portugalczycy zakończyli także elektryfikację odcinka pomiędzy Nine (skąd odchodzi linia do Bragi) do Viana do Castello. 44-kilometrowy odcinek linii z Porto do granicy hiszpańskiej (i dalej do Vigo) pozwoli na uruchomienie wydłużenie do Viana do Castelo pociągów intercidades ze stolicy kraju – Lizbony. Czas jazdy pociągów z Porto do Viany skróci się dzięki elektryfikacji, wymianie systemów sterowania ruchem kolejowym oraz wymianie torów o około 12 minut. Przebudowa pozwoli także na uruchomienie dłuższych (750 m.) pociągów towarowych. Prace związane z elektryfikacją w następnych latach również będą kontynuowane, aż do granicy z Hiszpanią.

Obie inwestycje kosztowały 27 mln euro.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5