Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Port Szczecin-Świnoujście: PLK po raz trzeci próbuje kupić materiały

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Port Szczecin-Świnoujście: PLK po raz trzeci próbuje kupić materiały
fot. Port Szczecin
PKP PLK po raz kolejny próbuje zamówić materiały do wykonania prac modernizacyjnych w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Od początku roku ogłoszono, a następnie unieważniono z braku ofert osiem tego typu przetargów.

Pierwsze zamówienia na materiały, jeszcze dla robót wyprzedzających, ogłoszono w lutym. Od tego czasu PLK kolejno ogłasza zamówienia na podkłady, podsypkę, kliniec i rozjazdy, a potem - unieważnia je z braku ofert. W sumie tego typu przetargów unieważniono w tym roku już osiem.

Najnowsze, ogłoszone 17 kwietnia zamówienia (czyli dziewiąte, dziesiąte i jedenaste) dotyczą dostaw: podsypki tłuczniowej i klińca niezbędnych do wykonania robót podstawowych, podkładów strunobetonowych wraz z kompletnymi systemami przytwierdzenia dla wykonania robót podstawowych oraz podsypki tłuczniowej i klińca dla wykonania robót wyprzedzających. Dwa pierwsze postępowania mają termin składania ofert wyznaczony na 25 maja, a ostatnie - na 9 maja. 

Nie tylko projekt dotyczący portów Szczecin i Świnoujście ma problem. Podobna sytuacja jest z dostawą materiałów - w tym wypadku rozjazdów w blokach - dla portów w Gdańsku i Gdyni. Tam również dwukrotnie unieważniano przetargi z powodu braku oferentów. Z analizy pytań potencjalnych oferentów wynika, że może to wynikać z próby określenia wysokich kar umownych za opóźnienia przy jednoczesnym nieopublikowaniu harmonogramu dostaw. 

- Brak rozstrzygnięcia postępowań na dostawy materiałów do wykonania robót nie przekłada się wprost na harmonogram realizacji inwestycji. PKP Polskie Linie Kolejowe monitorują przygotowania i realizację inwestycji, aby wszystkie prace były wykonywane zgodnie z planem. W przypadku inwestycji „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk” oraz „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni” planowane jest zapewnienie materiałów przez wykonawcę prac - poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik PLK Mirosław Siemieniec.

Warto przypomnieć, że 4 lipca ubiegłego roku Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę na unijne dofinansowanie projektu „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu” kwotą aż pół miliarda złotych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5