Rozstrzygnięty został przetarg na realizację zadania pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” na liniach 136 oraz 132. Dzięki tym pracom prędkość pociągów na tej linii znacznie wzrośnie do 160 km/h. Z sześciu ofert, to właśnie ta firmy PORR została przez PLK uznana za najkorzystniejszą. Co więcej, o wyborze nie zadecydowała najniższa cena.
Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, a następnie na jej podstawie wykonanie wszystkich wymaganych robót. W kolejnym etapie zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia.
Projekt zakłada m.in. podniesienie prędkości dla pociągów pasażerskich do 160 km/h, a dla pociągów towarowych do 120 km/h z wykorzystaniem istniejących budowli ziemnych i miejscowymi ograniczeniami prędkości na długości ok 30% odcinka. Przywrócone zostaną pierwotne parametry obiektów inżynieryjnych z uzyskaniem dopuszczalnego nacisku na oś 221 kN. Wyższy komfort obsługi podróżnych zapewni z kolei przebudowa peronów na stacjach i przystankach: Kędzierzyn-Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice, Opole Groszowice. Więcej o pracach piszemy w tym miejscu.
Z sześciu oferentów, to właśnie PORR Polska został wybrany przez Polskie Linie Kolejowe do zrealizowania zamówienia. Wartość prac wyceniono tutaj na 506,76 mln zł brutto, co nie było najtańszą ofertą, bo tę złożyło ZUE. Wykonawca zadeklarował za to najkrótszy czas zamknięć torowych, bo tylko 26 352 godzin. To zdecydowało o przyznaniu największej liczby punktów i wyłonieniu najkorzystniejszej oferty w przetargu.
– Cieszy nas szczególnie, że podobnie jak na kontrakcie z linii kolejowej nr 354 Poznań – Piła (umowę podpisano 24 kwietnia 2017), wygraliśmy również i to postępowanie – nie przez złożenie najniższej ceny ale przez optymalizację technologii przy zastosowaniu wysokowydajnych maszyn torowych. Pozwoliło nam to zadeklarować najniższą, jednakże z naszego doświadczenia, wystarczającą ilość zamknięć torowych – komentuje Siegfried Weindok, członek zarządu PORR.
Kontrakt będzie realizowany w konsorcjum z partnerem Trakcja System, odpowiedzialnym za sieć trakcyjną. Udziały firm w konsorcjum to: PORR 83%, Trakcja System 17%.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.