NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Porozumienie Pesa - PKP IC. Nie stracą dotacji za Darty

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 17.12.2015 221

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-17 11:41:43 Autor: gość
---.internetdsl.tpnet.pl
Osobliwe. Prezes PKP, na rzecz którego pesa nie wykonała umowy przeprasza prezesa pesy za to, że wyegzekwuje swoje należności wynikające z umowy. Kurtuazja kurtuazją, ale sytuacja wciąż jest zadziwiajaca.
2015-12-17 11:44:49 Autor: losiu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wydaje się, że nic z tego nie będzie, ale obym się mylił.
2015-12-17 11:56:03 Autor: Sarmata
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@gość - to taka forma wypowiedzi - jeśli ja piszę - no bardzo przepraszam, ale twoja wypowiedź ma formę dalszej nagonki na Pesę - to na prawdę nie oznacza, że za cokolwiek ciebie chciałbym przeprosić - A swoją drogą nie wydaje ci się, że warto zrobić wiele, żeby po pierwsze wykorzystać dofinansowanie, po drugie mieć produkt, który jest POLSKI i robiony w Polsce - i nie opowiadaj, że interesuje ciebie, żeby kupić najlepsze najtaniej - bo każdy kraj na pewnym stopniu rozwoju zbiera doświadczenia, np Japonia, Korea itp - wam malkontentom wydaje się ciągle, że danie szansy Polskiej firmie jest złem.... i trzeba hejtować byle się Polsce nie udało....
2015-12-17 11:57:20 Autor: rangerek
---.73.177.115.4net.digi.pl

rangerek
czy CUPT ma moc decyzyjną? czy o wszystkim decyduje Bruksela? bo przy obecnym klimacie mogą mieć narzędzie do utarcia nosa Polsce - a tak na prawdę to Polakom bo politycy tymi DARTami by nie jeździli
swoją drogą sprytny sposób wymyślili na obejście terminu rozliczenia
2015-12-17 11:58:07 Autor: nici
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Do kiedy ma PESA dostarczyć pojazdy?

Jakie kary jej grożą?

Ile mają już dni spóźnienia?
2015-12-17 11:59:55 Autor: Matylda
---.bielsko.dialog.net.pl
A czy te pociagi zostaly zwazone? To bylo kryterium wyboru oferty. Jesli przekraczaja mase zadeklarowana to jest spore ryzyko utraty dofinansowania.
Po drugie po zdjeciu oslon sprzegu kto bedzie wyciagal truchlo dzikich zwierzat (ale niestety nie tylko) z tych dziur? Czy oni mysla?
2015-12-17 12:01:57 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
sytuacja bardzo napięta bo zostało 13 dni do końca roku i 8 sztuk dokończyć.
ale dlaczego od 2 tygodni PIC nic nie odebrał?
2015-12-17 12:02:34 Autor: nici
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@Sarmata

Mylisz się kolego, jesli zamówisz auto w salonie, to przepraszasz delera, że to on spóźnia się z dostarczeniem auta, a Ty już spłacasz za ten samochód kredyt?

Ok, polska firma, wiedziała na co się porywa tak? Wspieram Polskie, a nie nierzetelne i nieterminowe Polskie. Jestem przeciwnikiem nagonki, ale każdy ma prawo wyrażenia swojego zdania na ten temat.


Jeśli produkt zostanie dostarczony nikłej jakości to, za 15 lat to my dołożymy na naprawy tego taboru, bo będzie po gwarancji i utrzymaniu.


Tak czy inaczej trzymam kciuki za PESE, ale zarząd powinien dostać po uszach za brak planowania mocy produkcyjnych.
2015-12-17 12:03:28 Autor: Gruby z Bydgoszczy
---.play-internet.pl
PKP może nam na skoczyć. I tak odbiorą wszystkie. I tak nie zapłacimy ani złotówki w razie czego tylko ogłosimy upadłość i szukajcie wiatru w polu. A tak w ogóle to dogadali sny się ze maja odebrać nawet wadliwe sztuki byle dofinansowanie zostało a poprawki będzie robić później. Do widzenia
2015-12-17 12:03:51 Autor: nici
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@gustaw

Widocznie nie było co odbierać, bo mnóstwo poprawek itp. Innych powodów nie widzę.
2015-12-17 12:04:49 Autor: Nie prezes Leon Kiewicz
---.174.51.174
Ten złożony w ostatniej chwili prototyp razem z niekończącą się "modernizacją" 35 km Rail Baltiki rozpieprzy do szczętu rozkład na linii Białostockiej.

Podlaskie śledzie zatęsknią jeszcze za klasykami, "pędzącymi" 180 km w czasie 3 godziny.
2015-12-17 12:06:03 Autor: nici
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
"Gruby z Bydgoszczy" to mój idol

@Gruby z Bydgoszczy

Przypominam, że kondominium niemiecko-żydowskie pod powierniczym zarządem PO skończyło się z datą ogłoszenia ostatnich wyborów parlamentarnych...

Tak więc, z układami i układzikami koniec :)


Pozdrawiam.
2015-12-17 12:09:18 Autor: stalowy_proboszcz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ciekawe czy te zapewnienia o wyjeździe Dartów jeszcze w 2015 roku to plan uruchomienia 2,4,6 sztuk - czy ewentualnie 1 sztuki aby nie ryzykować za dużo ;)
2015-12-17 12:37:24 Autor: Tim
---.centertel.pl
Porozumienie samo w sobie bardzo rozsądne i zrozumiałe. Pesa ma opóźnienia, więc ona wzięła na siebie całe ryzyko finansowe - bardzo uczciwe postawienie sprawy, brawa dla nich za to. Kary są od dnia 14 grudnia wzwyż naliczane, dziś podobno 2 Darty mają być oficjalnie odebrane, więc one np. będą miały 3 dni opóźnienia itd.

Ogólnie nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Pesie, żeby jak najsprawniej uwinęła się z produkcją i odbiorami, bo najważniejsze, żeby wszystkie sztuki do końca roku zbudować. Powodzenia.

P.S. Nie dyskutujcie z tym (nie karmcie go) antybydgoskim trollem Grubasem.
2015-12-17 12:46:01 Autor: Gosc
---.146.130.21.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ktoś pomyślał o poddostawcach? Ile osób moze stracić prace? Ile firm moze upaść? W interesie nowego rzadu powinna byc pomoc Pesie.
2015-12-17 13:03:45 Autor: Gość
---.dynamic.chello.pl
W interesie nowego rządu jest przede wszystkim pomoc dla Newagu który działa w regionie gdzie każde miejsce pracy jest na wagę złota.Pesa jest na tyle duża że powinna sobie poradzić sama niech wypije to piwo które sama nawarzyła tym razem już bez pomocy PO ...
2015-12-17 13:11:46 Autor: ech
---.69.196.42
Kreatywna księgowość i tyle. Ciekawe co na to Komisja Europejska.

Perspektywa skończyła się w 31 grudnia 2013 roku i to wtedy powinny były zostać wyprodukowane składy.... Do 31 grudnia 2015 projekt powinien zostać po prostu finansowo zamknięty.
A tymczasem mamy 17 grudnia pojazdy nie wyprodukowane, nie wspominając o odbiorach.... fakturach, księgowości, raportowaniu, sprawozdawczości, rozliczeniu projektu z CUPT i KE....

Dlaczego tym razem w kontrakcie na prototypy przecież PKP Intercity nie zawarło wymogu przejechania bezawaryjnie 5000 km jak to było z Dziobakiem Alstomu?
2015-12-17 13:30:46 Autor: glos z kujpomu
---.centertel.pl
Żenada. Niby czołowy polski producent nie potrafi wyprodukować pojazdów spełniających wymagania jakościowe klienta. Wystarczy, że ktoś powie sprawdzam i wielkość firmy leży w gruzach. Patrz też sytuacja z zamowieniami w Niemczech.
2015-12-17 13:50:31 Autor: elfynatory
---.181.160.58
To jest dobra wiadomość, bo produkt z PESY będzie istniał. Czy będzie z tego więcej rozumu, chyba nie. PESA określiła się, że ma ograniczone możliwości, ale na takim rynku jak POLSKA to tak będzie. Nikt nie będzie inwestował dużo nawet przy dużej ilości zleceń, bo to może doprowadzić do bankructwa (NEWAG). Komisja Europejska wtedy będzie na to krzywo zerkała jeżeli dobrzy ludzie z Nowego Sącza im to powiedzą.
2015-12-17 14:58:13 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
"8 znajduje się w różnym stopniu kompletacji, od 30 do 90%"

Co???? Od 30% kompletacji? Czyli gołe pudła? Kiepsko to wygląda.
2015-12-17 15:36:09 Autor: rp1
---.252.195.224
@nici

SARKAZM! Mając to słowo na uwadze przeczytaj jeszcze raz wypowiedzi prezesa Intercity i Sarmaty.
Wyjaśniam więc: słowa Leonkiewicza miały na celu uświadomić Zaboklickiego, że PKP nie ma zamiaru płacić za problemy Pesy. Innymi słowy, cały finansowy ciężar odpowiedzialności przerzucą na Pesę (o ile ich prawnicy dadzą radę).

Nomen omen, i tak mam wrażenie że Intercity kręci na siebie bat. KE może tego nie przepuścić.
2015-12-17 16:02:47 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
No to teraz widać dlaczego jeszcze prezes PKP IC się trzyma. Ma dopiąć kolanem kontrakt hiperpatriotyczny zakupu Dartów które (uwaga, uwaga!) W przeciwieństwie do Pendolino jeźdzą! I to już od dwóch lat! Z v200! A nawet v250! A jak dla TV Republika to bez kozery v350!
[Admin: zmoderowano]
2015-12-17 17:26:31 Autor: Edi
---.pikonet.pl
@Tim - kary już są naliczane od 1 października.
2015-12-17 17:44:53 Autor: Zaboklicki musi odejść!!!!
---.centertel.pl
Misja Zaboklickiego dobiegła końca. Liczne opoźnienia w dostawach, kłopoty finansowe i negatywnie nastawiona załoga to jest podsumowanie ostatnich lat rządów Tomasza Zaboklickiego.
2015-12-17 18:23:37 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ krzysztof rytel

Kompletacja to najpewniej stopień wyposażenia w montażu. Pudło i uruchomienie to co innego.
-------------------------------

A tak poza tym widzę że w świecie w którym używa się "@$#!", "^*&^", "$^%$" zanika rozumienie świata w którym używa się zwykłych "proszę", "przepraszam", "dziękuję".
2015-12-17 18:58:39 Autor: Zaboklicki musi odejść!!!!
---.centertel.pl
Misja Zaboklickiego dobiegła końca. Liczne opoźnienia w dostawach, kłopoty finansowe i negatywnie nastawiona załoga to jest podsumowanie ostatnich lat rządów Tomasza Zaboklickiego.
2015-12-17 20:40:07 Autor: RomanTyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Edi kary nie są naliczane od 1 października, bo wówczas Stadler/Newag również musiałby je płacić. Są naliczane od egzemplarzy nie dostarczonych do 15 grudnia.
Co do porozumienia uważam, że jest jak najbardziej w porządku. Pesa tak czy siak musi zrobić Darty do końca roku, jednocześnie zabezpieczono kwestie finansowe klienta. Tak zachowują się poważni partnerzy biznesowi. Pozostaje życzyć powodzenia.
2015-12-17 21:54:17 Autor: paw
---.dynamic.chello.pl
Napiszcie może artykuł jak to PKP sprytnie założyło że Darty wyjadą w grudniu, więc wszystkie EIC które jeździły na trasie Warszawa-Lublin przerzuciło na inne trasy. Tyle, że Dartów nie ma, a do Lublina jeżdzą TLK, jak dawniej. Czyli norma - Lublin dostał jak zwykle duże nic.
2015-12-17 23:38:37 Autor: 40
---.privacyfoundation.ch
Sytuacja musi być mocno niepewna dla wszystkich stron. W innym wypadku Leonkiewicz już dawno złożyłby rezygnację z prezesowskim błogosławieństwem z Nowodworskiej.
2015-12-18 12:25:54 Autor: Edi
---.pikonet.pl
@40 - po prostu rząd PiS naciska by jakoś się dogadali.

Ciekawe co zrobią jak Pesa nie dostarczy tych Dartów do końca roku.

Co jest bardzo prawdopodobne bo Zaboklicki już obiecywał, że na pewno je dostarczą do końca października, potem mówił że do końca listopada, następnie że do 15 grudnia, a teraz że do 31 grudnia.

Dla przypomnienia harmonogram odbiorów z umowy:

2015.07.30 Odbiór końcowy pojazdu nr 1,
2015.08.31 Odbiór końcowy pojazdów nr 2 - 7,
2015.09.30 Odbiór końcowy pojazdów nr 8 - 13,
2015.10.30 Odbiór końcowy pojazdów nr 14 - 20.

Ewidentnie widać, że do końca roku mają szansę dostarczyć 13 składów.
2015-12-18 14:39:59 Autor: gosc
---.centertel.pl
Alez zakpili z michalika i konieczka. Donosiciele, tfu!!!!!!!
2015-12-18 14:40:10 Autor: gosc
---.centertel.pl
Alez zakpili z michalika i konieczka. Donosiciele, tfu!!!!!!!
2015-12-18 14:40:12 Autor: gosc
---.centertel.pl
Alez zakpili z michalika i konieczka. Donosiciele, tfu!!!!!!!
2015-12-19 08:09:38 Autor: hubert1
---.146.64.241.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Niech Leonkiewicz pocałuje jeszcze Zaboklickiego w d... za niejeżdżące badziewie
2015-12-20 13:53:23 Autor: rektor
---.146.72.204.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No jasne, bo Bydgoszcz to miasto w którym praca jest na każdym rogu. Gdyby nie PESA to byłoby to miasto żulerskie. Obie firmy pownny być wspierane tak samo bo dają pracę nie tylko swoim pracownikom ale wielu innym firmom. A co do piwa które sobie nawarzyli to odsyłam do wywiadu z Żaboklickim.
2015-12-20 14:17:44 Autor: Edi
---.pikonet.pl
Sami nawarzyli i teraz sami je wypiją, a raczej wyleją.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5