Malowanie jednostki EN71-052 wielu miłośnikom kolei nie przypadło do gustu – miała ona bowiem niebieskie, a nie żółte drzwi. Przewoźnik przy nadarzającej się okazji wymienił je na żółte, co uspokoiło krytyków.
Z okazji 20-lecia PKP SKM Trójmiasto przywróciło historyczną malaturę i oznakowanie pojazdowi EN71-052.
Wyruszył on na tory w lipcu ubiegłego roku.
Wśród części miłośników kolei od razu podniosły się głosy krytyki. W przeciwieństwie do choćby ostatniej inicjatywy
przywrócenia historycznych barw EN57 przez Koleje Mazowieckie, SKM zastosowała niebieskie, zamiast żółtych drzwi. Rzecznik przewoźnika Tomasz Złotoś przekonuje, że przewoźnik nie chciał niepotrzebnie wydawać publicznych pieniędzy. – Mieliśmy już kupione fabrycznie pomalowane proszkowo na niebiesko drzwi do pojazdu EN71-052, zanim pojawił się pomysł przywrócenia mu historycznych barw. Stwierdziliśmy, że zmienimy te kolory, gdy będziemy mogli to zrobić przy jakiejś okazji np. kolejnego przeglądu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów – tłumaczy.
W listopadzie przewoźnik kupił kolejną partię drzwi do pojazdów, w których na przeglądach P4 trzeba wymienić drzwi na nowe. – Zamówiliśmy pewną ich liczbę w kolorze żółtym i w pojeździe EN71-052 zamieniliśmy niebieskie właśnie na te żółte. Zdemontowane niebieskie drzwi zostaną zamontowane w innej jednostce – tłumaczy.
Jednostka EN71-052 po zmianach rzeczywiście prezentuje się w sposób bliższy oryginałowi. – Sądząc po reakcjach na nasz post, ta zmiana została dobrze przyjęta przez pasjonatów kolei – podsumowuje Złotoś.