Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poprawi się dojście do tramwaju przy Podleśnej w Warszawie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
27-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Zielone Mazowsze

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poprawi się dojście do tramwaju przy Podleśnej w Warszawie?
- Zwracam się z prośbą o utworzenie chodnika łączącego azyl dla pieszych z przystankiem tramwajowym Podleśna IMiGW w kierunku centrum, pomiędzy torowiskiem tramwajowym a jezdnią ul. Marymonckiej – apeluje mieszkaniec Warszawy Marcin Jackowski do Grażyny Lendzion, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Zdaniem Marcina Jackowskiego, za realizacją wniosku przemawiają następujące względy:

  • Widoczne na co dzień duże zapotrzebowanie społeczne na dojście do przystanku od strony ul. Smoleńskiego. Wiele osób korzysta z obszaru wyłączonego z ruchu i ścieżki, co widać na zdjęciu załączonym poniżej. Obecne warunki są niedostateczne, zwłaszcza dla osób starszych czy inwalidów. Korzystający z tego skrótu nie są chronieni w wystarczającym stopniu, a ponadto narażają się na zarzut przechodzenia w sposób niedozwolony, więc trasa powinna być zalegalizowana.
  • Istnienie obszaru wyłączonego z ruchu, na którym wystarczy położyć odpowiednią nawierzchnię. Zmiana nie wpłynie w żaden sposób na warunki ruchu na przyległej jezdni, co najwyżej może sprzyjać zachowaniu ostrożności przez kierowców, gdy w miejsce oznakowania poziomego pojawi się fizyczny krawężnik.
  • Zapisy obowiązującej strategii transportowej Warszawy nakazujące poprawiać warunki ruchu pieszego i dostępność przystanków transportu zbiorowego, co czyni go bardziej atrakcyjnym.


-Doceniając poprawę bezpieczeństwa, jaką przyniosło utworzenie przez Państwa azylów na jezdni w osi ul. Smoleńskiego [patrz - film niżej] liczę na kontynuację tego podejścia i pozytywną reakcję na mój wniosek, co z pewnością spotka się z wdzięcznością mieszkańców – apeluje Jackowski.

Odpowiedź ZDM

- W związku z planowaną przebudową układu drogowego przy stacji metra „Slodowiec'' zostanie zmieniona geometria ul. Marymonckiej na odcinku od ul. Smoleńskiego do Podleśnej. Zgodnie z zatwierdzonym przez Inżyniera Ruchu m. st Warszawy projektem nr IR/IO/2242/12, zostanie zmieniona również aktualnie obowiązująca w tym miejscu organizacja ruchu – informuje Marek Wierczyński, naczelnik Wydziału Organizacji Ruchu. -Pana postulat o wykonanie chodnika będzie spełniony. Chodnik wzdłuż ul. Marymonckiej zostanie przedłużony od istniejącego przystanku tramwajowego do przejścia dla pieszych przy ul. Smoleńskiego. Projekt będzie realizowany przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych – dodaje.

Komentarz Zielonego Mazowsza

Według Stowarzyszenia – „Tematyka przywracania pieszym pełni praw do korzystania z miasta nabiera ostatnio popularności i zyskuje kolejnych orędowników. Społeczna akcja na rzecz pozostawienia na stałe przejścia w poziomie jezdni przy pl. Na Rozdrożu przyniosła pozytywne deklaracje władz”.

- Wśród zadań zapisanych w strategii transportowej Warszawy (obowiązującej od czterech lat...) znajduje się m.in. "Racjonalizowanie zachowań komunikacyjnych użytkowników systemu transportowego w celu zwiększenia ruchliwości pieszej – informuje Zielone Mazowsze. -  Niestety, jak dotąd działania miejskich służb i jednostek nie nadążają za wytycznymi zawartymi w Strategii, choć zdarzają się pozytywne wyjątki na ogół inspirowane przez. Zachęcamy więc do aktywności na rzecz kolejnych zmian i uczłowieczania warszawskiej asfaltowej dżungli – apeluje Stowarzyszenie.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany w dokumentacji przetargowej dla linii E75

Warte uwagi

Zmiany w dokumentacji przetargowej dla linii E75

Zielone Mazowsze 20 maja 2013

ZM: Koszty krańcowe a stałe na kolei

Warte uwagi

ZM: Koszty krańcowe a stałe na kolei

Aleksander Buczyński,Zielone Mazowsze 16 lipca 2013

Zielone Mazowsze o przyczynach upadku PKP

Warte uwagi

Zielone Mazowsze o przyczynach upadku PKP

Zielone Mazowsze 26 lipca 2013

ZM: Windy z niepełnosprawnością, a nie dla niepełnosprawnych

Infrastruktura

Warszawa: Ruch na mostach zmalał dzięki komunikacji miejskiej?

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Zmiany w dokumentacji przetargowej dla linii E75

Warte uwagi

Zmiany w dokumentacji przetargowej dla linii E75

Zielone Mazowsze 20 maja 2013

ZM: Koszty krańcowe a stałe na kolei

Warte uwagi

ZM: Koszty krańcowe a stałe na kolei

Aleksander Buczyński,Zielone Mazowsze 16 lipca 2013

Zielone Mazowsze o przyczynach upadku PKP

Warte uwagi

Zielone Mazowsze o przyczynach upadku PKP

Zielone Mazowsze 26 lipca 2013

ZM: Windy z niepełnosprawnością, a nie dla niepełnosprawnych

Infrastruktura

Warszawa: Ruch na mostach zmalał dzięki komunikacji miejskiej?

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5