- Zwracam się z prośbą o utworzenie chodnika łączącego azyl dla pieszych z przystankiem tramwajowym Podleśna IMiGW w kierunku centrum, pomiędzy torowiskiem tramwajowym a jezdnią ul. Marymonckiej – apeluje mieszkaniec Warszawy Marcin Jackowski do Grażyny Lendzion, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.
Zdaniem Marcina Jackowskiego, za realizacją wniosku przemawiają następujące względy:
-
Widoczne na co dzień duże zapotrzebowanie społeczne na dojście do przystanku od strony ul. Smoleńskiego. Wiele osób korzysta z obszaru wyłączonego z ruchu i ścieżki, co widać na zdjęciu załączonym poniżej. Obecne warunki są niedostateczne, zwłaszcza dla osób starszych czy inwalidów. Korzystający z tego skrótu nie są chronieni w wystarczającym stopniu, a ponadto narażają się na zarzut przechodzenia w sposób niedozwolony, więc trasa powinna być zalegalizowana.
-
Istnienie obszaru wyłączonego z ruchu, na którym wystarczy położyć odpowiednią nawierzchnię. Zmiana nie wpłynie w żaden sposób na warunki ruchu na przyległej jezdni, co najwyżej może sprzyjać zachowaniu ostrożności przez kierowców, gdy w miejsce oznakowania poziomego pojawi się fizyczny krawężnik.
-
Zapisy obowiązującej strategii transportowej Warszawy nakazujące poprawiać warunki ruchu pieszego i dostępność przystanków transportu zbiorowego, co czyni go bardziej atrakcyjnym.
-Doceniając poprawę bezpieczeństwa, jaką przyniosło utworzenie przez Państwa azylów na jezdni w osi ul. Smoleńskiego [patrz - film niżej] liczę na kontynuację tego podejścia i pozytywną reakcję na mój wniosek, co z pewnością spotka się z wdzięcznością mieszkańców – apeluje Jackowski.
Odpowiedź ZDM
- W związku z planowaną przebudową układu drogowego przy stacji metra „Slodowiec'' zostanie zmieniona geometria ul. Marymonckiej na odcinku od ul. Smoleńskiego do Podleśnej. Zgodnie z zatwierdzonym przez Inżyniera Ruchu m. st Warszawy projektem nr IR/IO/2242/12, zostanie zmieniona również aktualnie obowiązująca w tym miejscu organizacja ruchu – informuje Marek Wierczyński, naczelnik Wydziału Organizacji Ruchu. -Pana postulat o wykonanie chodnika będzie spełniony. Chodnik wzdłuż ul. Marymonckiej zostanie przedłużony od istniejącego przystanku tramwajowego do przejścia dla pieszych przy ul. Smoleńskiego. Projekt będzie realizowany przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych – dodaje.
Komentarz Zielonego Mazowsza
Według Stowarzyszenia – „Tematyka przywracania pieszym pełni praw do korzystania z miasta nabiera ostatnio popularności i zyskuje kolejnych orędowników. Społeczna akcja na rzecz pozostawienia na stałe przejścia w poziomie jezdni przy pl. Na Rozdrożu przyniosła pozytywne deklaracje władz”.
- Wśród zadań zapisanych w strategii transportowej Warszawy (obowiązującej od czterech lat...) znajduje się m.in. "Racjonalizowanie zachowań komunikacyjnych użytkowników systemu transportowego w celu zwiększenia ruchliwości pieszej – informuje Zielone Mazowsze. - Niestety, jak dotąd działania miejskich służb i jednostek nie nadążają za wytycznymi zawartymi w Strategii, choć zdarzają się pozytywne wyjątki na ogół inspirowane przez. Zachęcamy więc do aktywności na rzecz kolejnych zmian i uczłowieczania warszawskiej asfaltowej dżungli – apeluje Stowarzyszenie.