NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Ponad 300 tysięcy ton dwutlenku węgla mniej

| inf. pras 22.09.2020 117

Ponad 300 tysięcy ton dwutlenku węgla mniej
fot. PKP IC
22 września obchodzimy Europejski Dzień bez Samochodu, który jest zwieńczeniem Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. O tym, że kolej jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu zbiorowego świadczą dane – wybierając pociągi PKP Intercity zamiast transportu drogowego, tylko w 2020 roku Polacy przyczynili się do mniejszej o 333 tys. ton emisji dwutlenku węgla do atmosfery – policzył przewoźnik.
Polacy w coraz większym stopniu przekonują się do podróży pociągami. W zeszłym roku z tego środka lokomocji skorzystało ponad 335 milionów pasażerów, z czego z usług PKP Intercity blisko 50 milionów klientów. W tym roku epidemia koronawirusa ograniczyła podróże Polaków. Mimo to pociągi PKP Intercity od początku stycznia do końca sierpnia przewiozły 19 milionów pasażerów.

Wybór pociągu jako środka lokomocji miał duże znaczenie dla środowiska w każdym z tych 19 milionów przypadków. Kolej charakteryzuje się bowiem ponad 3 razy mniejszą emisją CO2 niż transport drogowy i ponad 8 razy mniejszą emisją CO2 niż transport lotniczy.

Gdyby pasażerowie udali się w swoje podróże transportem drogowym zamiast pociągami PKP Intercity, przy utrzymaniu dotychczasowej pracy przewozowej PKP Intercity w 2020 roku, która do końca sierpnia wyniosła blisko 4,5 mld pasażerokilometrów (paskm – iloczyn długości pokonanej trasy i liczby przewiezionych pasażerów), to tylko w 2020 roku emisja dwutlenku węgla do atmosfery byłaby o 333 tysiące ton większa.

– PKP Intercity sukcesywnie realizuje liczne działania mające na celu ochronę środowiska naturalnego. Inwestujemy w nowoczesne zaplecza techniczne, które planujemy częściowo zasilać odnawialnymi źródłami energii w postaci paneli fotowoltaicznych. Z myślą o ochronie środowiska zostały zaprojektowane i zbudowane używane przez nas elektryczne zespoły trakcyjne, których w naszej flocie będzie coraz więcej. Ekologiczne rozwiązania można również znaleźć w lokomotywach PKP Intercity. By ograniczyć zużycie energii trakcyjnej, zamontowaliśmy liczniki energii elektrycznej w ponad 300 lokomotywach i elektrycznych zespołach trakcyjnych. W uzupełnieniu tego na początku roku ruszył projekt, w ramach którego zostaną wypracowane techniki prowadzenia pociągu pozwalające na obniżenie ilości zużywanej energii elektrycznej przez składy typu EZT. To wszystko sprawia, że kolej jest transportem przyszłości, doskonale wpisującym się w ideę zrównoważonego transportu. Działania proekologiczne są tymi, na które PKP Intercity będzie kłaść bardzo duży nacisk w najbliższych latach – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity cytowany w komunikacie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44796)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44796)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5