Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pomorskie zmodernizuje EN57 za największe pieniądze w historii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
15-02-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pomorskie zmodernizuje EN57 za największe pieniądze w historii
Fot. Przewozy RegionalneEN57 zmodernizowany przez UMWP
W ramach projektu dotyczącego zakupu nowych spalinowych pociągów dla odcinka Malbork – Grudziądz znalazły się także pieniądze na modernizację kolejnego EN57, znajdującego się w zasobach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Kwota, jaką pomorskie zapłaci za modernizację ezt, jest kolosalna.

Naprawę główną jednego EN57 połączoną z zaawansowaną modernizacją wykona dla województwa pomorskiego ZNTK Mińsk Mazowiecki, który w chwili obecnej jest potentatem jeśli chodzi o modernizacje tych pojazdów (najnowsi klienci to obok województwa pomorskiego także SKM Trójmiasto i Koleje Mazowieckie). Kwota jakiej zażyczył sobie za wykonanie prac na pojeździe miński ZNTK jest jednak rekordowa i wynosi 8 954 400 zł brutto. Według informacji „Rynku Kolejowego”, nikt w Polsce dotąd nie zapłacił za modernizację elektrycznego pociągu tak dużych pieniędzy. Kwota za zaplanowane prace nie wyczerpuje ponadto kosztów, które samorząd "włożył" w pociąg. Wcześniej EN57 kupiono bowiem od Przewozów Regionalnych.

Ile kosztuje modernizacja EN57?

Poprzednio, gdy województwo pomorskie zdecydowało się na wykonanie modernizacji, przekazało do niej 4 sztuki EN57. Kwota, którą zapłacono wynosiła niewiele ponad 7,5 mln zł. brutto. Dotąd rekordową kwotę na modernizacje EN57 wydał natomiast samorząd województwa łódzkiego, płacąc za gruntowne odświeżenie jednego EN57 8,5 mln brutto (podobnie droga była modernizacja jednego EN57 dla Kolei Dolnośląskich). Ten sam ZNTK Mińsk Mazowiecki wykonał też w roku 2015 modernizacje 21 sztuk EN57 dla Przewozów Regionalnych. Przewoźnik zapłacił za każdą odnowioną sztukę 7,61 mln zł brutto. Dla porównania – koszt zakupu fabrycznie nowego trzyczłonowego ezt (w zależności od wielkości zamówienia i standardu wykończenia) to ok. 14 do 18 mln zł. Za pojazd czteroczłonowy producenci chcą natomiast od 17 do 21 mln zł. Nowe pojazdy prezentują jednak zupełnie inny komfort podróży, są łatwiejsze w serwisowaniu i codziennej obsłudze, dzięki zastosowaniu stref zgniotu i innej budowy pudła są też znacznie bezpieczniejsze.

– Modernizacja ezt ma na celu usprawnienie połączeń funkcjonujących w systemie przesiadkowym Grudziądz – Kwidzyn – Malbork (przesiadka) Malbork – Trójmiasto – wyjaśnia Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Będą kolejne modernizacje


W przetargu złożono tylko jedną ofertę. ZNTK Mińsk Mazowiecki ma na wykonanie prac modernizacyjnych 150 dni. ZNTK da na produkt 48 miesięcy gwarancji. Standard wykończenia pojazdu będzie podobny jak w przypadku wcześniej modernizowanych dla województwa pomorskiego EN57. Po wykonanych pracach EN57 zastanie udostępniony Przewozom Regionalnym.

Województwo pomorskie zamierza nadal prowadzić modernizacje EN57 do standardu EN57AL. Wkrótce poznamy wykonawcę modernizacji dwóch kolejnych ezt należących do województwa.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij