NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Polskie Pendolino wyruszy do Niemiec. Najpierw na testy

| Jakub Madrjas 06.10.2016 186

Polskie Pendolino wyruszy do Niemiec. Najpierw na testy
Fot. Jakub Kapka, SM42.pl
PKP Intercity zapowiada wniosek o możliwość wcześniejszego uruchomienia obsługi połączeń międzynarodowych pociągami Pendolino. Producent pociągu – Alstom – przyznaje, że już trwa proces dopuszczenia taboru za granicą. Ale nie skończy się szybko, bo to skomplikowana procedura.
O pracach nad dopuszczeniem do eksploatacji pociągów Pendolino w Niemczech, Czechach i Austrii mówił niedawno prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. Spółka dąży do obsługi połączeń międzynarodowych do Wiednia, Berlina i Pragi składami Pendolino. Stanowisko przewoźnika w tej sprawie oraz opis możliwych przeszkód w realizacji tych planów, zamieściliśmy tutaj.

Zgodnie z umową pomiędzy Alstomem i PKP Intercity na dostawę ED250, to producent ma obowiązek uzyskać zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji na terenie Austrii, Niemiec i Czech. Potwierdza to biuro prasowe przewoźnika. Nicolas Halamek, dyrektor zarządzający Alstom w Polsce w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" zdradza, że producent już nad tym pracuje. Najbardziej zaawansowane są procedury dopuszczenia Pendolino do ruchu w Czechach, ale Halamek nie chce składać żadnych deklaracji dotyczących terminów. – Według kontraktu mamy na to pięć lat od momentu dostawy ostatniego pojazdu. Jednak im szybciej to zrobimy, tym lepiej dla nas – mówi Halamek. Dlaczego producentowi miałoby zależeć na wykonaniu zadania przed terminem? – Proces dopuszczeniowy jest trudny, dlatego lepiej mieć zapas czasu – przekonuje.

Uczestnicy rynku często podkreślają, że najtrudniejsze jest zdobycie dopuszczenia do eksploatacji w Niemczech. – Warto pamiętać, że pojazdy ETR610 dla Trenitalii i SBB mają już dopuszczenie w tym kraju – przypomina. Producent wykorzysta część badań wykonanych dla ETR610, ale pojazdy jednak w pewnym stopniu się różnią i wiele testów trzeba będzie przeprowadzić od nowa. – Bardzo możliwe, że Pendolino rozpocznie testy w Niemczech w pierwszej połowie przyszłego roku – przewiduje dyrektor Alstomu. Jak dodaje, dopuszczenie pojazdów do ruchu na terenie Austrii będzie relatywnie prostsze po uzyskaniu odpowiednich certyfikatów w Niemczech.

Na jakiej zasadzie Pendolino PKP Intercity wyjadą na badania do Niemiec? – PKP IC udostępnia maksymalnie dwa składy do przeprowadzenia odpowiednich badań. Współpracujemy z Alstom, żeby proces przebiegł jak najsprawniej – informuje "Rynek Kolejowy" biuro prasowe przewoźnika. Jak dodaje, na obecnym etapie zapowiada się, że testy w poszczególnych krajach nie będą odbywać się równolegle, więc nie będzie konieczności wykorzystywania dwóch składów jednocześnie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (762)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (762)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5