NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Polskie Pendolino wyruszy do Niemiec. Najpierw na testy

| Jakub Madrjas 06.10.2016 545

Polskie Pendolino wyruszy do Niemiec. Najpierw na testy
Fot. Jakub Kapka, SM42.pl
PKP Intercity zapowiada wniosek o możliwość wcześniejszego uruchomienia obsługi połączeń międzynarodowych pociągami Pendolino. Producent pociągu – Alstom – przyznaje, że już trwa proces dopuszczenia taboru za granicą. Ale nie skończy się szybko, bo to skomplikowana procedura.
O pracach nad dopuszczeniem do eksploatacji pociągów Pendolino w Niemczech, Czechach i Austrii mówił niedawno prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. Spółka dąży do obsługi połączeń międzynarodowych do Wiednia, Berlina i Pragi składami Pendolino. Stanowisko przewoźnika w tej sprawie oraz opis możliwych przeszkód w realizacji tych planów, zamieściliśmy tutaj.

Zgodnie z umową pomiędzy Alstomem i PKP Intercity na dostawę ED250, to producent ma obowiązek uzyskać zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji na terenie Austrii, Niemiec i Czech. Potwierdza to biuro prasowe przewoźnika. Nicolas Halamek, dyrektor zarządzający Alstom w Polsce w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" zdradza, że producent już nad tym pracuje. Najbardziej zaawansowane są procedury dopuszczenia Pendolino do ruchu w Czechach, ale Halamek nie chce składać żadnych deklaracji dotyczących terminów. – Według kontraktu mamy na to pięć lat od momentu dostawy ostatniego pojazdu. Jednak im szybciej to zrobimy, tym lepiej dla nas – mówi Halamek. Dlaczego producentowi miałoby zależeć na wykonaniu zadania przed terminem? – Proces dopuszczeniowy jest trudny, dlatego lepiej mieć zapas czasu – przekonuje.

Uczestnicy rynku często podkreślają, że najtrudniejsze jest zdobycie dopuszczenia do eksploatacji w Niemczech. – Warto pamiętać, że pojazdy ETR610 dla Trenitalii i SBB mają już dopuszczenie w tym kraju – przypomina. Producent wykorzysta część badań wykonanych dla ETR610, ale pojazdy jednak w pewnym stopniu się różnią i wiele testów trzeba będzie przeprowadzić od nowa. – Bardzo możliwe, że Pendolino rozpocznie testy w Niemczech w pierwszej połowie przyszłego roku – przewiduje dyrektor Alstomu. Jak dodaje, dopuszczenie pojazdów do ruchu na terenie Austrii będzie relatywnie prostsze po uzyskaniu odpowiednich certyfikatów w Niemczech.

Na jakiej zasadzie Pendolino PKP Intercity wyjadą na badania do Niemiec? – PKP IC udostępnia maksymalnie dwa składy do przeprowadzenia odpowiednich badań. Współpracujemy z Alstom, żeby proces przebiegł jak najsprawniej – informuje "Rynek Kolejowy" biuro prasowe przewoźnika. Jak dodaje, na obecnym etapie zapowiada się, że testy w poszczególnych krajach nie będą odbywać się równolegle, więc nie będzie konieczności wykorzystywania dwóch składów jednocześnie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5