NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Polska, Słowacja i Węgry chcą wspólnie utworzyć korytarz transportowy

| Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, 14 stycznia 2010 15.01.2010 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2010-01-15 08:12:18 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czyli odgrzewamy Busko- Ĺťabno i modernizacja Kryniczanki oraz 2 tor na Tarnów - Stróże czy znowu Kogut zacznie bredzić o Piekiełku.

Tak czy tak obojętnie czy powstanie Busko – Ĺťabno, bo Piekiełko to fantastyka i opium dla naiwnych Kogut ponownie ogłosi swój sukces.

A można zrobić tak.
Wydoić UE z pieniędzy i Kraków – Tarnów zrobić 4- tor w ramach III korytarza z V max 250 km/h czy nawet tylko 200 km/h dla toru ekspresowego i 160 km/h dla toru osobowego a Tarnów – Stróże wybudować nową linię 2 torową w śladzie starej czy z minimalną korektą trasy pod 160 km/h. Stróże- Nowy Sącz 2 - torówka jest a to najbardziej górzysty odcinek. Tarnów – Stróże to szeroka dolina rzeki Biała i płaskie obszary pomiędzy górami które za Pleśną ( willa Olka Grada )odpuszczają.
Szeroka przestrzeń istnieje na przebudowę bez konieczności kucia gór robienia tuneli, estakad itp.

W Budżecie województwa Małopolskiego znalazł się zapis o bodajże 90 mln na podjęcie modernizacji lini Tarnów – Stróże – Nowy Sącz może połączyć oba projekty i skumulować środki finansowe na porządną przebudowę lini Tarnów – Stróże w raz z drugim torem. Jak już coś robić to porządnie .
2010-01-15 08:39:21 Autor: Woojtek
---.15.202.62
o i ktoś mądrze wreszcie napisał :-)
Ja dodam tylko tyle, że równocześnie powinien ruszyć remont Stróże - Zagórz- Mezilaborce jako alternatywy dla linii Leluchwskiej (choć w minimalnym stopniu) lub ewentualnie można było by się pokusić o odbudowę odcinka Nowy Targ – Trestena – musi być alternatywa w razie gdyby w Wierchomli uaktywniło się osuwisko które jak sadzą niektórzy może kiedyś być przyczyna korekty granicy pomiędzy Polską i Słowacją.
2010-01-15 09:11:26 Autor: Tomasz Cebulski z Chorzowa
---.static.sitel.net.pl
W ramach „tworzenia korytarza transportowego Polska-Słowacja-Węgry” proponuję zupełnie zamknąć, dobić i rozebrać linię Rzeszów-Jasło-Zagórz-Medzilaborce-Humenne, co się właśnie odbywa (zupełna likwidacja kursów na odcinku Jasło-Zagórz). Oczywiście dotyczy to polskiego odcinka. Słowacy jako mądrzejsi u siebie tego nie zrobią. Można sprawdzić: W dni robocze 10 pociągów odjeżdża ze stacji Medzilaborce Mesto w stronę Humennego. Fakt że pewnie wszystkie to „motoraczki” ale zawsze coś. Gdzie nam do tego??? ĹťENADA
U nas znowu „nie da się” a na Słowacji mimo małej gęstości zaludnienia „motoraczki” śmigają i mają się dobrze – i pewnie puste nie jeżdżą.
Śmiechu a właściwie płaczu warte :((((((
2010-01-15 09:25:55 Autor: trv
---.doplaty.gov.pl
kolejne słodkie pierdzenie o niczym - chyba się zebrali zeby pojeść i popić, co to za korytarz z którego usunęli wszystkie pociągi (EC,3 pospieszne na dobę do Koszyc) obecnie nie ma NIC. Komunikacja miedzynarodowa zamarła. Linia Stróze-Zagórz-Medzilaborce nieczynna, o jakim korytarzu transportowym mowa?? najpierw wszystko polikwidowali a potem siedzą i bredzą o \"korytarzach transportowych\" parodia totalna
2010-01-15 10:16:49 Autor: kolejarz
---.skanska.pl
Z Warszawy na słowację można jechać najszybciej przez Katowice, Bielsko-Biała,Zwardoń
2010-01-15 10:46:05 Autor: poprzek
---.222.99.94
Sprawa ma jeszcze jeden aspekt. Jeśli nie powstaną sprawne połączenia lądowe Północ-Południe (kolejowe i drogowe) to padną polskie porty na rzecz portów niemieckich. Ucieczka ładunków będzie praktycznie nieodwracalna. W tej sytuacji komplikowanie np. budowy autostrady A1 (co jest faktem) czy blokowanie inicjatyw jak ta godzi w interesy gospodarcze Polski.
2010-01-15 11:18:47 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Autor: kolejarz IP: ---.skanska.pl

Przez Katowice owszem tak ale dalej to chyba przez Zebrzydowice jest lepsza trasa a nie przez Zwardoń


Oczywiście podstawowa trasa z Warszawy na południe Europy wiedzie przez CMK Katowice

O Korytarzu przez Kraków , Tarnów, Nowy Sącz mówimy jedynie jako o uzupełniającym.

A o planach korytarza towarowego w ramach projektu wspólnego z Rail Baltica mówimy w Kontekście korytarza Białystok- Warszawa- Radom - Kielce- Busko Zdrój- Tarnów- Nowy Sącz Muszyna w 3 aspektach :
1. wyrzucenia towarowych z CMK przekształcenia jej w KDP
2. Odciążania zapchanego węzła krakowskiego i przerzucenia towarowych na Tarnów
3. Przerzucenia kosztów modernizacji lini Nr 8 Warszawa- Radom- Kielce niemal w całości na Budżet Unii Europejskiej zamiast finansować tę modernizację ze środków własnych z częściowym tylko wsparciem.

Niestety strategiczny dla Szkielelcczyzny i Ziemi Radomskiej korytarz oddala się po nie podoba się pod Wawelem, a Łódzki minister zajmuje się Łódzkim Y i ma w D... Szkielecczyznę.

Co do oferty pasażerskiej do będzie sukcesem jeżeli za 10 lat będzie utrzymywały się 2 pociągi EC z Warszawy do Budapesztu z których jeden EC BATORY pojedzie przez CMK Katowice, Zebrzydowice a drugi EC JÓZEF BEM przez CMK Kraków, Tarnów, Muszynę.

Przez Muszynę możliwy jest jeszcze jeden EC Karpaty Warszawa- CMK- Kraków - Tarnów - Muszyna- Bukareszt.

Większego potencjału niż na 2 EC przez Muszynę w tym jeden do Budapesztu a jeden do Bukaresztu nie widzę.

Ofertę może uzupełnić nocny POSP międzynarodowy na wzór POSP CRACOVIA obecnie POSP VARSOVIA oby tylko całoroczny a nie tylko wakacyjny.


3 połączenia międzynarodowe przez Muszynę to maximum potencjału tej lini.
O takich realnych planach należy rozmawiać a nie słuchać Bajek pianych przez Koguta i ostatnio także Profesora E. czego już kompletnie nie rozumiem.

2010-01-15 11:28:00 Autor: IPN
---.181.133.2
Ten korytarz transportowy jest potrzebny dla wymiany towarowej Bałtyk - Bałkany a wszczególnośći Polska północno - zachodnia z jej portami i tranzytem ze Szwecji, Norwegi , Niemiec ,Finlandii ,Rosjii do europy południowo - wschodniej z uwzględnieniem Bułgarii , Rumunii i Turcji.

Tak jak tu wspomniał @Kolejarz 65 potrzebne jest wybudowanie linii Busko Zdrój - Ĺťabno oraz wybudowanie odcinka 25 km Tumlin k/Kielc - Wąsosz k/Końskich.

W ten sposób powstanie linia kolejowa Łódź - Kielce - Tarnów - Muszyna najkrótsze połączenie Niemiec , Szczecina , Gdańska z Istambułem (Turcja)

Zdziwiony jestem dlaczego niema Świętokrzyskiego Łódzkiego , Urzędu Marszałkowskiego bezpośednio zainteresowanych tym wskrzeszonym projektem.

Tak na uwadze to w Strategii województw Świętokrzyskiego i Łódzkiego nic niema o projekcie budowy tej linii.

Wszak Łódź jest kreowana na centralny środek na mapie kolejowej Polski.


2010-01-15 11:49:41 Autor: fastcracker
---.p.lodz.pl
@IPN \"Wszak Łódź jest kreowana na centralny środek na mapie kolejowej Polski\" tak będzie do czasu wyborów . gdzie się podziało \"przyjazne państwo\" ? na skutek dalszego rozrabniania kolei robi się olewające pasażerów i przechowujące stare kadry . ciekawe czy wybory w innych państwach wpłyną na realizację wspónego korytarza transportowego ?
2010-01-15 11:58:14 Autor: Adam Z
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Odcinek z Nowego Sącz do Muszyny to jest kolej rekraacyjne i szału się tam z hiper tranzytem nie zrobi.
2010-01-15 12:16:11 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@IPN

W strategii tylko nie pamiętam z którego roku rozwoju województwa Łódzkiego jest zapis ale o drodze samochodowej w kierunku portów czarnomorski przez Tarnów a w kierunku Lwowa przez Rzeszów.

Ale z tych strategii nic nie wynika. Jest tam również zmieszana z błotem koncepcja lini Idzikowice- Bełchatów- Wrocław i gloryfikacja pod niebiosa Y- greka.

Nie wiem tylko po co ktoś zwalcza zagrożenie które nie istnieje.

W strategii województwa świętokrzyskiego mamy zarówno zapisy o Połączeniach Tarnowa z Warszawą Linią Nr 8 Przez Radom jak i CMK przez Kielce i nową łącznicą Czarnca- Włoszczowa Płn.

Co z tego wynika ??????????????

Jak na razie to że Tarnów i Rzeszów bezpośrednio do Warszawy mają EIC PIENINY 2 RAZY W TYGODNIU przez Kraków CMK.
A co tu mówić o włączaniu Kielc do systemu CMK

Tyle mniej więcej wynika z tych planów
2010-01-15 12:55:54 Autor: trv
---.doplaty.gov.pl
kolejarz, najbliższa trasa na Słowację to Zebrzydowice/Zwardoń ale dla ludzi z zachodniej części kraju. Dla tych z wschodniej byłaby to Muszyna/Leluchów i Łupków. Jak to mozliwe że na tej linii nie ma całorocznych pociągów ja tego nie pojmuję, no ale co się dziwić jeśli tak popularny pociag jak EC COMENIUS potrafili wyciąć. I dzięki temu Kraków jak jakiś kurnik nie ma nawet jednego dziennego połączenia z Pragą czy Wiedniem..ciekawe też że Polska nie ma już ZADNEGO połączenia z Bukaresztem, aprzed paru laty codziennie 2 były..
2010-01-15 14:31:01 Autor: z Muszyny
---.internetdsl.tpnet.pl
Największym paradoksem jest fakt,że wraz z otwarciem
granic odwołano pociągi pasażerskie na odcinku Muszyna- Plavec.Obecna oferta obejmuje tylko
pociągi sezonowe.2 pary Krynica_Plavec nie mają
skomunikowania.Popołudniowy pociąg do Plavca odjeżdża 7 min przed regio ze Stróż.Nie zrozumiałym jest odwołanie Bema-sprawne połączenie
Budapesztu z Warszawą oraz łatwość dostępu do Stolicy dla południa Polski.Słowacy masowo robią zakupy w Polsce.Większość nie posiadła własnych
samochodów.Usprawnienie ruchu Plavec-Muszyna byłaby z korzyścią dla kolei i handlu.Tarnovią do
Polski na zakupy przyjeżdżali Słowacy z głębi Słowacji.Odrobina chęci może ożywić kolejowy ruch przygraniczny.


2010-01-15 14:42:05 Autor: berdys
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kolejarz 65* dopoki nie zostana wybudowane waly przeciwpowodziowe to nawet szkoda modenizowac cos na linii Tarnow - Stroze. Tory tam sa srednio 3 razy w roku pod woda.
2010-01-15 14:54:15 Autor: Bleckere
---.tktelekom.pl
Na dłuższą metę tylko Piekieło może uratować te linie kolejowe i dotyczy to zarówno linii Tarnów-Leluchów jak i Kraków Zakopane. Bez dużej zmian prędkości na liniach żaden przewożnik pasażerski nie bedzie w stanie konkurować z alternatywą jaką są dla pasażerów autobusy. Pociąk do NS lub do Zakopanego powinien jechać w granicach 1,5 - 2 h. Pozostanie przy tym co jest oznacza tylko malejące przewozy pasażerskie oraz rachityczne przewozy towarowe pod warunkiem działania Huty US Steel w Koszycach.
2010-01-15 17:28:01 Autor: berdys
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
z Muszyny* to fakt, wygodnie mi sie jezdzilo Koszycami z Krakowa do Nowego Sacza. Nie wiem, dlaczego ten pociag zniknal. Byl super.
2010-01-15 17:50:17 Autor: Krzysztof Kuś
---.net.stream.pl
\"Na dłuższą metę tylko Piekieło może uratować te linie kolejowe i dotyczy to zarówno linii Tarnów-Leluchów jak i Kraków Zakopane.\"

Ja bym proponował łącznicę omijającą Płaszów i Suchą Beskidzką.
2010-01-15 20:44:34 Autor: as55
---.internetdsl.tpnet.pl
oraz chabówkę
2010-01-15 22:38:42 Autor: xyz
---.is.net.pl
jakie Piekiełko, ta inwestycja nigdy nie dojdzie do skutku, myślcie REALNIE.
2010-01-15 23:13:02 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl

@berdys

A w jaki sposób Piekiełko może uratować linię Tarnów - Leluchów czy Kraków - Zakopane.

Ta inwestycja jeżeli powstanie w co wątpię, bo przy niej nawet Fantastyka o Y brzmi poważnie to stara linia Kraków- Zakopane czy Tarnów - Nowy Sącz zostanie raczej zamknięta niż uratowana.

Na Piekiełko głównie naciska lobby kilku „snobów spod Wawelu” który chcą mieć w rozkładzie Budapeszt, Bukareszt i chcą nawet przejąć pociągi EC kursujące przez CMK Katowice.

ŝADNYCH MARZEŃ PANOWIE.

Podstawowa trasa z Warszawy na południe Europy wiedzie przez CMK Katowice oraz łagodne przejście do Czech przez tzw. Bramę morawską.

Tam Gór de facto nie ma a jak już są to istnieją rozległe przejścia przez nie bez konieczności kłucia tuneli robienia estakad itp.

Nikt nie będzie kuł Gór Bo Kraków czuje wyższość nad Katowicami.

Trasa międzynarodowa Warszawa- Południe Europy uzupełniająca względem trasy przez CMK Katowice a wiodąca przez Kraków ma optymalny przebieg w obecnym wydaniu czyli model Warszawa 2 mln CMK Kraków 750 tyś Tarnów 120 tyś ( Plus satelity skomunikowane w Tarnowie), Nowy Sącz 80 tyś.

Potencjalny pociąg EC na terenie polski Południowo - wschodniej pełni Bardziej funkcję krajową niż międzynarodową.

Przykład EC BEM w rozkładzie 2007/2008 jest tu jak najbardziej adekwatny.

Przebieg pociągu EC z Warszawy do Budapesztu na pokładzie posiada następujące składowe pasażerów
MIĘDZYNARODOWE
1- Warszawa- Słowacja ( Preszów, Koszyce)- Węgry ( Miszkolc, Budapeszt)

2. Kraków -Słowacja ( Preszów, Koszyce)- Węgry ( Miszkolc, Budapeszt)

3. Tarnów w tym Przesiadka z Rzeszowa , Przemyśla , Mielca czy Dębicy - Słowacja (Preszów, Koszyce)- Węgry (Miszkolc, Budapeszt)

KRAJOWE

4. Warszawa- Tarnów w tym przesiadka na Rzeszów. Przemyśl

5. Warszawa - Nowy Sącz.

6. Kraków- Nowy Sącz ze względu na małą podaż alternatywnych pociągów POSP.


W analizie potoków krajowych zostały pominięte potoki podróżnych Warszawa - Kraków bo tam mamy tak co 1h IC . Także fakt czy IC ma relację tylko do Krakowa czy poza Kraków np. EX do Przemyśla czy EC BEM do Budapesztu nie ma żadnego znaczenia dla egzystencji tego połączenia

Dowód skrócenie EC BEM do Krakowa jako IC w rozkładzie 2008/2009 obecnie IC MODRZEJEWSKA.


Tak więc budowa Piekiełka automatycznie eliminuje potoki podróżnych z punktów 3 i 4. Czyli odpływają potoki podróżnych z Tarnowa oraz skomunikowani w Tarnowie pasażerowie z przesiadki z Rzeszowa Przemyśla czy np. Mielca zarówno w kierunku Słowacji i Węgier jak i przede wszystkim Warszawy. A Tak jak już wspomniałem na przykładzie EC BEM było wyraźnie widać że pociąg ten odgrywał bardziej znaczenie krajowe niż międzynarodowe.


Nie stawiam tezy że bez Tarnowa EC o ile w ogóle jakimikolwiek tego typu pociąg zostanie powołany zbankrutuje.

Nie mniej jednak pominięcie Tarnowa wydaje się być mało rozsądne ze względu na utratę istotnej części składowej podróżnych nie tylko z Tarnowa ale również z Rzeszowa , Przemyśla czy Dębicy i Mielca zarówno w kierunku międzynarodowym czyli Słowacji i Budapesztu, ale tych będzie mniej ale przede wszystkim w kierunku Warszawy którzy w istotny sposób pomogą sfinansować potencjalny pociąg EC dodając potoki krajowe.


Kolejnym mitem jest to że Piekiełko umożliwi jakieś hiper Połączenia Kraków – Południowa Europa.

Bzdura totalna.

To nie obecna trasa przez Tarnów jest przyczyną braku połączeń międzynarodowych z Krakowa tylko generalna słabość kolei w porównaniu z czasami oferowanymi przez samoloty w dalszych połączeniach międzynarodowych nawet w przypadku dobrego stanu torów.


To nie obecna Trasa przez Tarnów jest przyczyną barku połączeń na Słowację tylko jej zły stan nawet na strategicznym odcinku Kraków – Tarnów który teoretycznie wchodzi w skład III korytarza – wschód – Zachód na terenie całkowicie płaskim i w normalnym kraju na takim odcinku biorąc pod uwagę obecne natężenie ruchu istniałaby 4- tor i prędkości 200 km/h a 160 km/h już na pewno tymczasem my rozmawiamy o obniżeniu szlakowej ze 120 km/h do 100 km/h.

Przypominam że trasa samochodowa Kraków – Nowy Sącz też biegnie prawie przez Tarnów bo przez Brzesko oddalone o 22 km od Tarnowa . Czyli samochód z Krakowa do Nowego Sącza wykorzystuje ponad 2/3 odcinka trasy Kraków – Tarnów która ma przebieg wschodni poczym skręca na południe 22 km przed Tarnowem o pociąg robi to 22 km dalej.

Także argumenty o konkurencyjności trasy samochodowej w stosunku do lini kolejowej też są mocno przesadzone.

Tak więc nie o przebieg tu chodzi i tylko o stan techniczny lini zarówno E-30 jak i kryniczanki.

Jeszcze w latach 90 – tych kiedy stan torów był lepszy pociągów Kraków – Nowy Sącz było o wiele więcej niż teraz.

Kolejny mit siany m.in. przez Koguta to ten że z New Sącza pojedziemy do Krakowa w 50 min osobowym Kiblem ????????????

Ciekawe jakim cudem skoro na zmodernizowanym odcinku Wrocław – Opole 82 km na płaskim nizinnym terenie kibel wszystko- wiochowo –postojowy jedzie 1h 20 min

Jaki cudem skoro odległość z Krakowa do Nowego Sącza nawet przez Piekiełko raczej niżej 120 km nie zejdzie. A zakładając łuki, tunele, estakady czas osobowego Kibla raczej poniżej 2h 10 min nie zejdzie.

Przyjmując nawet wariant przez Tarnów i wszystkie kursy przyspieszone na odcinku Tarnów – Kraków osobowy kibel może osiągnąć zbliżony rezultat.

Nie mówię już o EX które mogą poszaleć na E- 30 pod warunkiem że będzie zrobiona pod prędkości co najmniej 200 km/h . Teren jest płaski przeszkód nie ma. Stróże - Tarnów teren szerokiej doliny rzeki Biała Gór też kłuć nie trzeba tylko robić przyzwoite prędkości. Tak więc trasa przez Tarnów może okazać się szybsza i korzystniejsza dla przebiegu pociągów EX przy założeniu stosowania dużych prędkości np. 160 - 200 km/h. Oczywiście że takie prędkości zostaną wprowadzone.


Kolejny mit to strach Krakowa przed Korytarzem Busko- Ĺťabno.

Tak prawdę mówiąc to on jest z punktu widzenia Interesów Krakowa czy Tarnowa a interesy tych dwóch miast często się przeciwstawia to jeżeli chodzi o ilość połączeń jest on bez znaczenia.

Nawet jeżeli Powstanie linia Busko- Ĺťabno to i tak potencjalny EC z Warszawy np. do Budapesztu czy Bukaresztu pojedzie przez CMK Kraków, Tarnów, Nowy Sącz ,Muszynę a nie przez Kielce.

O Ile w ogóle jakikolwiek taki pociąg powstanie.

A jeżeli będzie popyt na tylko 1 EC Warszawa – Budapeszt nie jest powiedziane że pociąg ten pojedzie przez Kraków bo trasa przez Katowice jest szybsza i ma większy potencjał

Nawet jeżeli powstanie korytarz Busko – Ĺťabno to i tak potencjalny pasażer z Tarnowa który będzie chciał mieć cykl cogodzinny w połączeniach do Warszawy będzie się musiał przesiąść z Kibla albo z POSP na IC w Krakowie.

Korytarz Busko – Ĺťabno ma większe znaczenie dla Kielecczyzny i Ziemi Radomskiej niż dla Tarnowa.

Tak jak już wyżej wspomniałem taki manewr pozwala na cyt.
Przerzucenie kosztów modernizacji lini Nr 8 Warszawa- Radom- Kielce niemal w całości na Budżet Unii Europejskiej zamiast finansować tę modernizację ze środków własnych z częściowym tylko wsparciem.


Fakt posiadania przez Tarnów dostępu do połączenia z Kielcami nie oznacza jeszcze że pojadą Tam pociągi POSP jeśli nawet do powstaje pytanie ile ????????????
2-3 nie więcej, bo cały ciężar ekonomiczny uruchomienia pociągu spadnie na Tarnów wraz z Nowym Sączem jeżeli tam pociągi będą zaczynać bieg.
Ewentualnie można rozważać pociągi, oczywiście niskiej kategorii POSP z Przemyśla przez Rzeszów 160 tyś, Tarnów 120 tyś Kielce 220 tyś Radom 230 tyś do Warszawy. Taki wariant miałby lepsze uzasadnienie ekonomiczne niż pociągi Rzeszów -Warszawa Przez Kolbuszową które nawet w przypadku wariantu radomskiego, a nie lubelskiego omijają 220 tyś Kielce .

Pewniejsze uzasadnienie ekonomiczne nie jest równoznaczne z moją pewnością co do ekonomiczności tego modelu.

EX na lini Busko- Ĺťabno- Kolejny Mit.

Na tej lini co najwyżej POSP mają uzasadnienie a nie EX.

Połączenia EX dla Polski Południowo- wschodniej jako kategoria EX/IC może być realizowana wyłącznie przez Kraków i to w Układzie obecnym czyli Przemyśl /Nowy Sącz – Tarnów – Kraków – CMK Warszawa. Obecny układ wymaga jedynie porządnej modernizacji i radykalnego skrócenia czasu przejazdu na odcinku z Przemyśla do Krakowa.


Tak więc reasumując powyższe rozważania, generalnie nieciekawa przyszłość rysuje się przed Polską Południowo – wschodnią a likwidacja EC BEM, EX MALINOWSKI w dni powszednie do Rzeszowa i największy skandal i cios dla Polski południowo – wschodniej jakim było ograniczenie kursowania strategicznego EX PIENINY tylko mnie w tym utwierdza.

A koronnym dowodem jak można pieniądze wyrzucić w błoto budując -modernizując bezmyślnie i nie patrząc na kontekst układu połączeń jest linia Rzeszów – Kolbuszowa. Ta inwestycja nic nie przyniosła prócz dobrego samopoczucia polityków i kilku oszołomów z rzeszowskich forów internetowych według których Rzeszów to metropolia i nie może być Łączony z Warszawą przez Kraków. A według dziennikarek TVP RZESZÓW w przyszłości przez Kolbuszową będzie co 1 h jechał IC do Warszawy niczym z Krakowa.

Być może ale chyba do Tworek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


2010-01-17 14:07:49 Autor: tarn
---.is.net.pl
modernizacja linii Rzeszów-Kolbuszowa-Tarnobrzeg miałaby sens gdyby ją zelektryfikowali na tym odcinku i zrobili remont od Tarnobrzegu przez Skarżysko do Wawy..
2010-01-17 19:14:58 Autor: pasażer nostromo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Można jeszcze zaproponować korytarz Tarnów - Dębica - Sandomierz - Skarżysko. Na ratunek tych linii.
2010-01-18 12:41:20 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@pasażer nostromo

Tak tylko to rozwiązanie omija 220 tys. Kielce

Układ Przemyśl - Rzeszów - Tarnów - Kielce - Radom - Warszawa jest bardziej ekonomiczny bo kumuluje w jednym ciągu komunikacyjnym duże i średnie miasta.

Przemyśl 70 tyś.
Jarosław 45 tyś
Rzeszów 160 tyś z podłączonymi wiochami 178 tys.
Dębica 50 tyś
Tarnów 125 tyś plus gmina podmiejska Tarnów 155 tyś
Kielce 220 tys.
Skarżysko 50 tyś
Radom 230 tyś

W wariancie zaproponowanym przez Ciebie uzyskujemy układ połączeń

Tarnów
Dębica
Mielec 65 tyś
_____________________________________________________________________________
Przemyśl
Jarosław
Rzeszów

_____________________________________________________________________________
Tarnobrzeg 45 tyś
Sandomierz 25 tys.
Ostrowiec świętokrzyski 75 tyś
Starachowice 55 tyś
Skarżysko 50 tyś
Radom


Czyli z powyższego wynika że w twoim wariancie
1. pomijamy 220 Kielce
2. Łączymy Tarnów z Warszawą oddzielnie i Rzeszów z Warszawą oddzielnie za pomocą dwóch oddzielnych pociągów ewentualnie za pomocą składu dzielnego w Tarnobrzegu.

Według mojej oceny wariant z linia Busko- Ĺťabno jest znacznie korzystniejszy gdyż gromadzi w jednym ciągu komunikacyjnym znacznie większą liczbę mieszkańców i umożliwi komunikację za pomocą jednego składu pociągu kumulującego na swoim pokładzie znacznie większą liczbę pasażerów.

Oczywiście mowa tu tylko o taniej kategorii POSP nie EX.


Model Przemyśl – Rzeszów – Tarnów – Kielce – Radom- Warszawa uwzględnia wszystkie duże miasta w jednym ciągu komunikacyjnym i większość średnich, a pozostałym średnim z wyjątkiem Tarnobrzega zapewnia dogodne przesiadki.

Model Tarnów- Dębica- Mielec/ Rzeszów – Tarnobrzeg- Skarżysko- Radom- Warszawa rozczłonkowuje kumulację połączeń na model Y ze zwornikiem w Tarnobrzegu i nade wszytki omija Kielce.
Model tez uwzględnia bezpośrednio Mielec, Tarnobrzeg ,Ostrowiec Świętokrzyski oraz Starachowice natomiast omija Kielce.

W Przypadku modelu Przemyśl – Rzeszów - Tarnów – Kielce- Radom - Warszawa
Mielec skomunikowany jest w Dębicy
Ostrowiec Świętokrzyski i Starachowice w Skarżysku po czym pociąg przez
Radom kursuje do Warszawa.

Na tym rozdaniu traci te facto tylko Tarnobrzeg i Sandomierz.

Ale wszystkie duże miasta są obsługiwane w jednym ciągu komunikacyjnym Przemyśl - Rzeszów – Tarnów- Kielce- Radom- Warszawa , model ten obejmuje większość średnich miast np. Dębica czy Skarżysko też są uwzględniona a pozostałe średnie miasta Mielec, Ostrowiec Świętokrzyski czy Starachowice mają dość bliskie i dogodne przesiadki.

Tak więc Miom zdaniem lepszy jest układ Przemyśl – Rzeszów – Tarnów – Kielce -Radom- Warszawa.


2010-01-26 14:45:07 Autor: Rafał M
---.centertel.pl
A ja mam w d...połączenia przez Kielce jeśli bezpośrednie połączenie z Rzeszowa przez Kolbuszową, Rozwadów, i Lublin do warszawy daje mi przejazd krótszy o 40 minut niż katowanie się z Rzeszowa do Wawy przez Kraków, Kielce! A ten pociąg przez Kolbuszową to w sezonie powinien jechać przez Jasło, Zagórz, Łupków, Koszyce do Budapesztu/Sofii, oczywiście nie kosztem linii nowosądeckiej. Nie wspominając o tym że na naprawę czeka już 90% polskich szlaków. Oj Hucuły rządzą naszym krajem (i koleją też)!
2010-01-30 20:09:31 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ Rafał M.

Połączenia z Rzeszowa do Warszawy przez Kraków Kielce to głupota przy obecnym stanie torów. Ale PIC tnie koszty stąd taki dziwoląg.

Połączenia z Rzeszowa przez Tarnów Kraków i CMK są jak najbardziej uzasadnione i czasowo i ekonomiczne.

Linia przez Kolbuszową i Lublin to też głupota
czas przejazdu IR przez Kraków CMK jest o 2 h krótszy.

Czyli sztuka dla sztuki.

Model o którym pisałem zakłada połączenie w jednym ciągu komunikacyjnym miast 100 i 200 tyś Przemyśl- Rzeszów - Tarnów - (Busko Zdrój)- Kielce- Radom - Warszawa przy parametrze 160 km/h po liniach konwencjonalnych dla segmentu POSP który w przyszłości powinien osiągać takie parametry.

Jeżeli będzie popyt na EX z Rzeszowa to przez Tarnów, Kraków CMK przy parametrach 200-250 km/h.

Cyt. \"A ten pociąg przez Kolbuszową to w sezonie powinien jechać przez Jasło, Zagórz, Łupków, Koszyce do Budapesztu/Sofii,\"

A ja dam do Tel- Avivu i przez Leżajsk.

I kto mnie przebije.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5