NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Polregio z zyskiem za 2019 rok, ale mniejszym niż rok wcześniej

| Jakub Madrjas 04.05.2020 42

Polregio z zyskiem za 2019 rok, ale mniejszym niż rok wcześniej
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Spółka Polregio opublikowała swój wynik netto za 2019 rok. Wyniósł on 29,38 mln złotych. Rok wcześniej było to 51 mln złotych.
Przewoźnik podkreśla, że dodatni wynik finansowy został wypracowany czwarty rok z rzędu, a skumulowany wynik finansowy spółki za lata 2016-2019 wyniósł 211,23 mln zł. Jednak dane te oznaczają jednocześnie, że 2019 rok był najsłabszy dla spółki od objęcia większości udziałów przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Rok temu zysk netto wyniósł 51 mln zł. Jeszcze lepiej było rok wcześniej – plus 70 mln złotych.

Spółka podkreśla, że wzrosła liczba przewożonych pasażerów – osiągnęła poziom 88,9 mln, tj. 7,7 mln więcej niż w roku 2018.– Wyniki finansowe wyraźnie pokazują, że wdrażana przez nas w ostatnich latach żelazna konsekwencja w działaniu przynosi wymierne korzyści. To efekt także dobrej współpracy z samorządami, które rozumiejąc potrzeby pasażerów, zapewniają najlepszą możliwą ofertę, za co dziękuję. W przyszłości będziemy kontynuować tę politykę, w dalszym ciągu umacniając naszą pozycję lidera rynku pasażerskich przewozów kolejowych w Polsce – komentuje Krzysztof Zgorzelski, prezes Polregio, cytowany w komunikacie. 

Jak czytamy w komunikacie, utrzymanie w ubiegłym roku kosztów w twardym reżimie zapewniło spółce dobrą kondycję finansową. – Po zakończonej restrukturyzacji Polregio jest w na tyle dobrej kondycji, iż pomimo epidemii i jej negatywnego wpływu na wyniki w bieżącym roku – głównie ze względu na spadek liczby pasażerów, płynność finansowa spółki nie jest obecnie zagrożona. Polregio na bieżąco reguluje swoje zobowiązania finansowe względem wszystkich współpracujących ze spółką podmiotów – zapewnia przewoźnik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44674)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44674)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5