NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Polregio wygrało przetarg na pięcioletnią obsługę połączeń kolejowych na Podkarpaciu

| Jakub Madrjas 20.05.2020 254

Polregio wygrało przetarg na pięcioletnią obsługę połączeń kolejowych na Podkarpaciu
Fot. Wojciech Cupiał
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego rozstrzygnął przetargu na przewozy kolejowe przez okres pięciu lat., m.in. w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Wygrało Polregio, które złożyło jedyną ofertę.
Przetarg pojawił się na stronie podkarpackiego urzędu marszałkowskiego w grudniu. Czas na składanie ofert upłynął 17 stycznia 2020, ale Polregio protestowało przeciwko warunkom przetargu i wnosiło o doprecyzowanie bardzo licznych warunków zamówienia. Polregio jest jedynym przewoźnikiem, który przedstawił ofertę. Opiewała ona na 489 milionów złotych brutto, znacznie przekraczając budżet samorządu na ten cel (457 mln zł). Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Ostatecznie urząd marszałkowski zdecydował się podnieść budżet zamówienia i rozstrzygnąć postępowanie na korzyść Polregio. Po podpisaniu umowy przewoźnik od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2025 r. będzie obsługiwał połączenia kolejowe na Podkarpaciu, w tym Podmiejską Kolej Aglomeracyjną.

– Rozwój kolei w Województwie Podkarpackim to dla Polregio duże wyzwanie, ale także ogromna szansa, z której chcemy skorzystać. Złożona przez nas oferta odpowiada w pełni na oczekiwania władz województwa, a wybranie jej to dowód na to, że po zakończonej sukcesem restrukturyzacji, wbrew niektórym opiniom, jesteśmy przygotowani, by konkurencyjnymi ofertami odpowiadać na rosnące potrzeby samorządów województw w zakresie transportu kolejowego – powiedział Krzysztof Zgorzelski, Prezes Polregio cytowany w komunikacie.

Jak pisaliśmy, województwo niemal w całości zapewni nowoczesny lub stosunkowo nowoczesny tabor do obsługi połączeń. Mimo to Polregio otrzyma za kilometr ok. 22 złote brutto. Dla porównania, ten sam przewoźnik w województwie łódzkim inkasuje ponad 20 zł od przejechanego kilometra, operując częściowo na taborze marszałka, natomiast Łódzka Kolej Aglomeracyjna, dysponująca niemal nowymi, własnymi pociągami, otrzymuje znacznie mniej, bo ponad 14 zł dofinansowania do jednego przejechanego kilometra.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podkarpackie (610)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podkarpackie (610)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5