NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Polregio utworzy Śląski Zakład!

| Jakub Madrjas 12.05.2020 762

Polregio utworzy Śląski Zakład!
Fot . Wrota Podlasia
Spółka Polregio poinformowała o rozpoczęciu działań prowadzących do utworzenia Śląskiego Zakładu Spółki z siedzibą w Częstochowie.
Jak czytamy w komunikacie Polregio, zarząd spółki należącej do samorządów i Agencji Rozwoju Przemysłu (50% i jeden udział) powołał pełnomocnika ds. Utworzenia Śląskiego Zakładu Polregio z siedzibą w Częstochowie. Jak czytamy, działania te mają pozwolić na "stworzenie nowych miejsc pracy w stabilnej i wiarygodnej spółce prowadzącej ogólnopolską działalność". Pełnomocnikiem została Monika Boryczka, dotychczasowa dyrektor Dolnośląskiego Zakładu Polregio. – Dziękuję za zaufanie Zarządu Polregio i powołanie mnie na Pełnomocnika ds. Utworzenia Śląskiego Zakładu. Cieszę się tym bardziej, że moje serce jest związane ze Śląskiem, gdzie mieszkam. Do moich pierwszych zadań będzie należała m.in. organizacja struktury nowego Zakładu i przygotowanie jego formalnego utworzenia – powiedziała Monika Boryczka cytowana w komunikacie. 

– Rosnący potencjał Województwa Śląskiego w zakresie transportu kolejowego oraz nasza współpraca z Województwem Śląskim, oparta o umowę dziesięcioletnią, która jest pierwszą umową zawartą na tak długi okres czasu w historii spółki, pozwalają nam na zwiększenie zaangażowania Polregio w organizację transportu kolejowego w regionie dla zapewnienia najwyższej jakości usług dla pasażerów. Nie boimy się dużych wyzwań i dotrzymujemy słowa w zakresie planów rozwoju spółki, o których wielokrotnie wspominaliśmy. Pozytywnie zakończony proces restrukturyzacji pozwala nam na kolejne kroki w celu rozwoju z żelazną konsekwencją, w tym „aktywacji” naszych aktywów na terenie województwa śląskiego – powiedział z kolei Krzysztof Zgorzelski, prezes Polregio.

Przypomnijmy, że przed rokiem Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego zmienił swoją decyzję dotyczącą powierzenia przewozów pasażerskich na Śląsku i w relacjach stykowych. Przewozy Regionalne będą je obsługiwać znacznie dłużej, niż pierwotnie postanowiono – przez dziesięć lat. Podobną umowę Przewozy Regionalne otrzymają także w sąsiedniej Małopolsce.

Śląski Zakład Przewozów Regionalnych zlikwidowano w 2012 roku kosztem około 32 mln złotych, poniesionym głównie na odprawy. Wiązało się to z przejęciem prawie całych przewozów w województwie przez Koleje Śląskie – co ostatecznie zakończyło się załamaniem procesu przewozowego podczas grudniowej zmiany rozkładu jazdy i koniecznością sięgnięcia po pomoc dotychczasowego przewoźnika. Zaledwie kilka miesięcy temu KŚ wykupiły od Polregio za ok. 17,2 mln złotych teren swojej głównej przy ulicy Raciborskiej w Katowicach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Polregio (746)
(500)

Więcej z regionu:

Śląskie (891)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Polregio (746)
(500)

Wiecej z regionu:

Śląskie (891)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5