NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

10-letni kontrakt dla Przewozów Regionalnych w Małopolsce

| Michał Szymajda 21.11.2018 6,9k

10-letni kontrakt dla Przewozów Regionalnych w Małopolsce
Pociąg Polregio w KrynicyFot. Michał Szymajda
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, którym pokierują politycy PiS, zdecydował o powierzeniu Przewozom Regionalnym obsługi linii na 10 lat. Chodzi o te trasy, gdzie przewoźnik jeździ obecnie.
Informacja o zamiarze powierzenia obsługi 10 tras w województwie małopolskim, z których większość jest połączeniami stykowymi z innymi województwami, nieokreślonemu przewoźnikowi, pojawiła się w biuletynie informacji publicznej urzędu marszałkowskiego tuż przed wyborami samorządowymi (tutaj publikowaliśmy poprzedni tekst na ten temat, gdzie opisaliśmy także trasy w ramach powierzenia). Celowo nie precyzowano jednak o jakiego przewoźnika chodzi. Pomimo pojawienia się ogłoszenia, urząd nie zdecydował bowiem, czy będzie chodzić o Przewozy Regionalne, czy może jednak o Koleje Małopolskie, które właśnie inwestują w tabor. Nie dowiedzieliśmy się także, czy zadania na wymienionych liniach mogą zostać podzielone między dwóch wykonawców.

Jednak 16 listopada UMWM ujawnił, że na wszystkich 10 liniach określonych w dokumentach, tak jak obecnie, pojawiać się będą pociągi Przewozów Regionalnych. Tak będzie przez 10 kolejnych lat od grudnia 2019 roku. Umowę w tej sprawie strony podpiszą zapewne w ciągu kilku najbliższych tygodni, opiewa ona na wykonywanie 3 mln 400 tysięcy pociągokilometrów rocznie. Po 2019 roku Małopolska będzie musiała już przygotować przetarg na obsługę linii, zgodnie z zasadami IV pakietu kolejowego.

Oznacza to, że Koleje Małopolskie będą mogły rozwijać się w bardzo ograniczonym zakresie, pomimo planów inwestycyjnych (zakup 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych) i zamiaru budowy hali do obsługi pociągów w Oświęcimiu. Warto przypomnieć, że władzę w samorządzie wojewódzkim Małopolski przejmuje właśnie PiS, którego czołowi politycy (m.in. minister Andrzej Adamczyk) wspierali Przewozy Regionalne m.in. przy decyzji o odmowie wykonywania przeglądów pociągów, którymi dysponowały Koleje Małopolskie. Warto przypomnieć również, że większość akcji Przewozów Regionalnych znajduje się obecnie w rękach państwowej agencji.

Czy powierzenie przewozów restrukturyzowanej spółce na tak długi okres będzie uzasadnieniem dla wymiany taboru? Banki z pewnością łaskawszym okiem spojrzą na Polregio przy udzielaniu kredytów, jednak będą patrzeć na spółkę jako na monolit, a w każdym z województw określa się inny czas realizacji usług. W Małopolsce będzie on najdłuższy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (648)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (648)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5