NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Polregio uruchomi interRegio Warszawa – Poznań przez Łódź

| Kasper Fiszer 14.10.2021 10k

Polregio uruchomi interRegio Warszawa – Poznań przez Łódź
Skład pociągu iRfot. Kasper Fiszer
Polregio połączy relacje pociągów Poznań – Łódź i Łódź – Warszawa. W efekcie po kilkuletniej przerwie pociągiem interRegio będzie można więc dojechać ze stolicy kraju do stolicy Wielkopolski, aczkolwiek podróż nie będzie odbywać się standardową trasą przez Konin i zajmie szacunkowo ponad pięć godzin. Połączenie będzie finansowane przez marszałków województw łódzkiego i wielkopolskiego.
Jeszcze kilka lat temu pociągi kategorii interRegio kursowały w całym kraju. Dziś spółka Polregio uruchamia je jedynie na trasie Łódź – Warszawa. 11 par połączeń realizowanych jest wyłącznie w dni robocze. Jak zapowiedział przewoźnik, już za około dwa miesiące ma się to zmienić: po dłuższej przerwie pociągiem iR będzie można dojechać ze stolicy do Poznania, choć nie z wykorzystaniem najszybszej trasy przez Łowicz, Kutno i Konin.

Z Łodzi do Poznania z postojami na wszystkich przystankach

– Od nowego rozkładu jazdy pociągów 2021/2022, który będzie obowiązywał od 12 grudnia tego roku, relacje trzech pociągów Łódź – Warszawa zostaną wydłużone – zapowiada Zespół Prasowy Polregio. Dwie pary (wyjazd z Warszawy w godzinach porannych i popołudniowych) mają być realizowane w relacji Warszawa Główna – Poznań Główny przez Łódź, Kalisz i Ostrów Wielkopolski. Jedna para (wyjazd z Warszawy popołudniu) kursować będzie natomiast w relacji Warszawa Główna – Ostrów Wielkopolski.

Pociągi Warszawa – Poznań będą obsługiwane codziennie, kursy do i z Ostrowa – w dni robocze od poniedziałku do piątku. Wszystkie kursy na trasie swojego przejazdu będą zmieniać kategorię: z Warszawy do Łodzi pojadą jako iR, z Łodzi do Poznania i Ostrowa – jako Regio. Na zachód od Łodzi zatrzymają się też na wszystkich stacjach i przystankach.

Połączenia z dofinansowaniem samorządów wojewódzkich

Kursy z Warszawy zatrzymają się standardowo w Łodzi-Andrzejowie i na stacji Łódź-Widzew. Stamtąd pojadą tzw. koleją obwodową z postojami na przystankach Pabianicka, Chojny i Dąbrowa do Łodzi Kaliskiej. Wśród miejsc zatrzymania na terenie Łodzi służby prasowe Polregio nie wymieniły stacji Łódź-Lublinek ani przystanku Łódź-Retkinia.

– Pociągi będą finansowane przez województwa łódzkie i wielkopolskie – informuje Polregio. Oba te samorządy dotują aktualnie kursy Regio z Łodzi do Poznania. W praktyce zmiana będzie więc polegać na połączeniu relacji istniejących pociągów Poznań – Łódź i Łódź – Warszawa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5