Partnerzy serwisu:
Biznes

Polregio: Trzeba odmłodzić nie tylko tabor, ale i kadrę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Data publikacji:
28-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Polregio: Trzeba odmłodzić nie tylko tabor, ale i kadrę
fot. Polregio
Nowy tabor i pozyskanie młodych pracowników to najważniejsze wyzwania stojące przed Polregio. Spółka rozwija kontakty z potencjalnymi dostawcami pojazdów i przygotowuje się do przetargów w kolejnych województwach – informuje Polregio. Przewoźnik chwali się też rozpoczętą współpracą ze szkolnictwem.

– Pierwsza tego typu konferencja przeprowadzona z inicjatywy Polregio SA miała pokazać różne perspektywy w obszarze poszukiwania rozwiązań w kwestii potrzeb taborowych oraz utrzymania taboru, zapewnienia spółce profesjonalnych warunków do rozwoju, a w efekcie oferowania usług najwyższej jakości na rynku regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich – czytamy w komunikacie prasowym spółki. W zakres tematyczny wchodziła też cyfrowa transformacja technologiczna, procedury zakupowe i podnoszenie standardu obsługi pasażerów. – Biorąc pod uwagę skalę naszej działalności, nie wyobrażamy sobie braku współpracy, braku „chemii”, między spółką a naszymi kontrahentami – podkreślił prezes Adam Pawlik.

Skąd pozyskać 250 EZT?

Skala potrzeb taborowych jest ogromna. Jak przypomina Polregio, konieczna będzie wymiana w ciągu najbliższej dekady aż 250 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EN57 i pochodnych) oraz 50 jednostek taborowych na linie niezelektryfikowane. Bez pozyskania nowego taboru nie będzie możliwe wygrywanie kolejnych przetargów na obsługę linii w formule PSC ani dalsze zapewnienie pasażerom usługi transportowej.

W najbliższych latach spółka chce kupić 98 jednostek taborowych. We współpracy z samorządami wojewódzkimi złożyła wniosek w ramach KPO na zakup 20 EZT w województwie małopolskim, po 14 w łódzkim i warmińsko-mazurskim, 12 w lubelskim, po 10 w pomorskim i lubuskim, 8 w wielkopolskim oraz po 5 w dolnośląskim i świętokrzyskim. Unijne dofinansowanie – nawet po dokonanej przez CUPT korekcie – jest jednak niższe, niż zakładano.

Jak przypomniał prezes, od 2006 do 2018 r. Polregio (początkowo jako PKP Przewozy Regionalne, a następnie Przewozy Regionalne) przechodziło proces restrukturyzacji, wychodząc z głębokiego zadłużenia. – Ten proces był bardzo żmudny, trudny, ale powiódł się. Możemy w tej chwili rozwijać swoją działalność. Przeszliśmy również proces rebrandingu, zmianę nazwy i szaty graficznej. Teraz do zamknięcia kompleksowego procesu restrukturyzacji potrzebny jest nam tylko tabor. To wymóg konieczny, wręcz egzystencjalny – zaznaczył.

Konieczna współpraca ze szkołami

Wdrażanie IV Pakietu Kolejowego wymusiło na samorządach województw ogłaszanie przetargów na obsługę regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich. – Aby wygrywać te przetargi, przedsiębiorstwo musi być zrestrukturyzowane i zoptymalizowane w każdym procesie swojej działalności – kontynuował Pawlik.

Jednym z ważnych aspektów jest pozyskiwanie pracowników. – Pracownik musi być dobrze wynagradzany, o co zadbaliśmy, podpisując porozumienie ze stroną społeczną na początku roku. Teraz przeprowadzamy szereg działań budujących markę pracodawcy, ponieważ 50% naszych pracowników jest w wieku 50 plus, a 36% pozostało tylko 5 lat do emerytury – poinformował. Temu celowi ma służyć – między innymi – zawarcie umowy o współpracy z Uniwersytetem Radomskim oraz Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji. Na uczelni ma powstać nowatorski, zamknięty kierunek studiów, przeznaczony wyłącznie dla pracowników Polregio (głównie dla średniej kadry pracowniczej). Umożliwi on słuchaczom podnoszenie kwalifikacji oraz przyszły awans wewnętrzny.

Z myślą o pozyskiwaniu pracowników niższego szczebla spółka chce też nawiązać współpracę z siecią szkół średnich. – Zakładamy, że właśnie ten proces pozwoli nam, w połączeniu z procesem wymiany taboru na nowy i nowoczesny, za 5 – 8 lat konkurować na rynku bez kompleksów, jeśli chodzi o naszą konkurencję – podsumował prezes Pawlik.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Zintegrowany transport

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Jakub Rösler 13 października 2025

Zobacz również:

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Tabor i technika

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Roman Czubiński 23 października 2025

Prezes Polregio odwołany

Prawo i polityka

Prezes Polregio odwołany

Łukasz Malinowski 21 października 2025

Pozostałe z wątku:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Zintegrowany transport

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Jakub Rösler 13 października 2025

Zobacz również:

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Tabor i technika

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Roman Czubiński 23 października 2025

Prezes Polregio odwołany

Prawo i polityka

Prezes Polregio odwołany

Łukasz Malinowski 21 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij