Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polregio rozstrzygnęło przetarg na 200 ezt. Pesa, Newag, Stadler, FPS z propozycją umowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polregio Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Polregio rozstrzygnęło przetarg na 200 ezt. Pesa, Newag, Stadler, FPS z propozycją umowy
fot. Polregio
Polregio zaprosi do podpisania umowy ramowej na dostawę 200 ezt wszystkich biorących udział w postępowaniu wykonawców, tj. FPS, Pesę, Newag i Stadlera. Najkorzystniejszą ofertę złożył FPS.

W maju ubiegłego roku Polregio ogłosiło postępowanie na wybór wykonawcy taboru, z którym podpisze umowę na dostawę do 200 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Duże zainteresowanie producentów przełożyło się na odwołania i duże zmiany w specyfikacji. Ostatecznie oferty złożyło czterech producentów: H. Cegielski – Fabryka pojazdów szynowych, Newag, Pesa oraz Stadler. Wszyscy produkują tabor w Polsce.

Jak podano jeszcze przed otwarciem ofert, szacunkowa wartość zamówienia wynosiła aż 6 mld złotych – najwięcej w historii całej polskiej branży kolejowej. Wszystkie złożone oferty znacząco przekraczały ten kosztorys: Newag zaproponował 10,75 mld zł brutto za realizację pełnego zamówienia, Pesa – 9,94 mld zł brutto, Stadler – 10,8 mld zł brutto. FPS H. Cegielski był zdecydowanie tańszy od konkurencji – jego oferta opiewała na 7,1 mld zł brutto.

Pierwszego dnia roku 2023 poznaliśmy rozstrzygnięcie postępowania na „Zawarcie umowy ramowej na dostawę fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich”. Polregio jako najkorzystniejszą wybrało ofertę H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., (FPS), która przedstawiła najkorzystniejszy bilans ceny i kryteriów określonych w specyfikacji postępowania.

Jednocześnie zamawiający poinformował, że wszyscy pozostali trzej wykonawcy również spełniają wymogi określone w specyfikacji zamówienia i nie podlegają wykluczeniu z postępowania. W związku z tym na mocy wcześniejszych zapisów Polregio zdecydowało się na zaproszenie wszystkich czterech firm, a więc także Pesy, Newagu i Stadlera, do zawarcia umowy ramowej. W tej sprawie do producentów wysłane zostaną odrębne pisma.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5