NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Polregio: Rozbity EN57AL będzie skasowany

| Roman Czubiński 27.05.2020 12,6k

Polregio: Rozbity EN57AL będzie skasowany
fot. PSP Gryfino
Polregio zamierza skasować zmodernizowany EN57, który przed blisko dwoma laty uczestniczył w wypadku na przejeździe pod Szczecinem. Przewoźnik uzasadnia to znacznym stopniem zniszczenia pojazdu oraz troską o bezpieczeństwo. Udało się uzgodnić z CUPT zastąpienie go innym egzemplarzem dla potrzeb rozliczenia dofinansowania pozyskanego wcześniej na modernizację.
EN57AL-2108 został rozbity w wypadku 13 czerwca 2018 r. Około 13:00 na przejeździe na szlaku Szczecin Podjuchy – Daleszewo Gryfińskie (linia 273) pociąg Regio Szczecin Główny – Zielona Góra zderzył się z ciężarówką wiozącą drewno. W wypadku zginęła jedna osoba (kierowca ciężarówki), a 58 – w tym maszynista i kierowniczka pociągu – odniosło rany. W niecały rok później ukazał się raport Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych na temat przyczyn zdarzenia.

Jednostka została zniszczona w znacznym stopniu. Kabina maszynisty praktycznie przestała istnieć. Dwa człony zostały wykolejone, a siła uderzenia spowodowała uszkodzenia także w trzecim. Po wypadku EN57AL-2108 przetransportowano na teren lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie, a stamtąd – już w bieżącym roku – do Idzikowic. Ponieważ EZT został zmodernizowany przy wsparciu środków unijnych z Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, a zderzenie nastąpiło w okresie trwałości projektu, pojawiły się pytania o dalszy los pojazdu.

Według odpowiedzi, którą otrzymaliśmy z zespołu prasowego Polregio, zniszczony egzemplarz nie wróci już na tory. – Ze względu na znaczny zakres uszkodzeń oraz ryzyko dotyczące możliwości bezpiecznej eksploatacji pojazdu po jego naprawie, w uzgodnieniu z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, podjęto decyzje o nienaprawianiu pojazdu EN57AL-2108. Jego założona praca w projekcie POIiŚ będzie/jest w okresie trwałości wykonywana innym pojazdem o nie niższym standardzie – czytamy w otrzymanej wiadomości. Warto przypomnieć, że Polregio kupiło niedawno od województwa zachodniopomorskiego trzy zmodernizowane według tego samego projektu, co rozbity pojazd, EN57AL.

Przed fizyczną likwidacją Polregio planują wymontować z pojazdu elementy nadające się jeszcze do użytku. – Części i podzespoły pojazdu, które nie zostały uszkodzone w wyniku wypadku i możliwe jest ich zagospodarowanie, posłużą jako części zamienne do napraw innych pojazdów tego typu. Po demontażu części możliwych do dalszego wykorzystania pojazd zostanie skierowany do kasacji – zapowiadają pracownicy biura prasowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (650)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5