Od początku roku do końca października 2022 r. Polregio przewiozło już 72 mln pasażerów, aż o 23 mln osób więcej niż w analogicznym okresie 2021 r., co oznacza wzrost aż o 46% w ujęciu rocznym.
Rekordowym miesiącem był październik 2022 r., kiedy to z pociągów Polregio skorzystało blisko 8,5 mln osób wobec 5,4 mln pasażerów w październiku 2021 r. To wzrost o prawie 60% w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r. Co więcej, tegoroczny wynik w październiku jest lepszy nawet od analogicznego okresu 2019, czyli ostatniego pełnego roku sprzed pandemii.
– Liczba pasażerów w całym 2022 r. powinna przekroczyć poziom sprzed lockdownów. W tym roku powinniśmy przewieźć ok. 100 mln osób, osiągając kolejny rekord po najlepszym do tej pory roku 2019, kiedy to z naszych usług skorzystało 89 mln pasażerów. Tegoroczny wynik to zasługa ciężkiej pracy, jaką na co dzień wykonują pracownicy POLREGIO, kluczowa jest także efektywna współpraca z Urzędami Marszałkowskimi oraz stale aktualizowana i poszerzana oferta połączeń – powiedział Prezes Zarządu Polregio Artur Martyniuk.
– Pandemia COVID-19 sprawiła, że w roku 2020 oraz częściowo także w 2021 pasażerów było mniej, ale obecne dane pokazują, że ten okres już za nami. Prognozujemy jeszcze większy popyt na nasze usługi i chcemy być na to właściwie przygotowani – wkrótce rozstrzygniemy przetarg na dostawę do 200 nowych pociągów, aby zwiększyć komfort podróżowania z Polregio i tym samym zachęcić kolejnych podróżnych do wyboru naszej oferty – podsumował Prezes Martyniuk.