NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Polregio naprawia wagony. Obsłużą pociągi innych spółek?

| Kasper Fiszer 19.11.2018 118

Polregio naprawia wagony. Obsłużą pociągi innych spółek?
Wagon Bh w nowych barwach Polregiofot. Kasper Fiszer
W chojnickich zakładach Przewozów Regionalnych trwają remonty wagonów pasażerskich. Przewoźnik nie informuje szczegółowo o swoich planach taborowych. Podkreśla jednak, że wagony serii Bh przechodzą naprawy również ze względu na świadczenie usług innym podmiotom.
Przewozy Regionalne prowadzą remonty swoich wagonów typu 120A (serii Bh, tzw. bonanz). W październiku w zakładach przewoźnika w Chojnicach prace toczyły się przy co najmniej dwóch takich wagonach. Choć „bonanzy” użytkowane są przez pomorski oddział spółki w planowym ruchu codziennym, decyzja PR o przeprowadzeniu napraw może budzić pewne zdziwienie, jeśli wziąć pod uwagę liczne kasacje taboru wagonowego prowadzone w ostatnich latach.

Strategia taborowa PR zakłada pozostawienie co najmniej kilku wagonów

Wydawało się bowiem, że spółka dąży do całkowitego wyeliminowania z ruchu klasycznych składów zestawionych z lokomotywy spalinowej lub elektrycznej i wagonów, a rozwiązanie polegające na doczepianiu wagonów do szynobusów miało charakter przejściowy. Rezygnacja z obsługi linii składami została zresztą doprowadzona niemal do końca. W ruchu planowym pociągi tego typu obsługują już jedynie linię do Horyńca-Zdroju na Podkarpaciu i nieliczne linie na Pomorzu w sezonie letnim, w tym trasę na Hel.  Ponadto zmodernizowane wagony prowadzone są lokomotywą elektryczną między Poznaniem a Wrocławiem i dalej do Szklarskiej Poręby lub Międzylesia.

Nie wiemy jednak, ile wagonów ostatecznie zdecydował się pozostawić w ruchu największy w Polsce przewoźnik regionalny. – Kwestie związane z ilostanem taboru kolejowego, w tym przeznaczonego do napraw, są objęte tajemnicą przedsiębiorstwa – powiedział nam jedynie Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych. Być może jednak remontowane aktualnie pojazdy będą obsługiwać nie tylko połączenia uruchamiane w ramach marki konsumenckiej Polregio.

PR prowadzą naprawy ze względu na współpracę z innymi podmiotami

– Chciałbym zaznaczyć, że czynności wykonywane w Chojnicach w zakresie utrzymania bądź napraw pojazdów kolejowych wynikają nie tylko z bieżącej działalności naszej spółki i zapotrzebowania taborowego w tym obszarze, ale również z zapotrzebowania wynikającego z usług świadczonych innym podmiotom – stwierdził nasz rozmówca. Nie wskazał przy tym, jaki miałby być charakter współpracy PR z innymi przedsiębiorstwami, w ramach której przydatne okazałyby się wagony Bh. Warto wspomnieć, że Polregio chciałyby obsługiwać część połączeń na linii PKM i przygotować jeden z wagonów 120A do przewozu rowerów na trasach w kierunku Kaszub.

Wagony typu 120A były produkowane w latach 1972 – 1984 we wrocławskim Pafawagu. Początkowo kierowane były głównie do obsługi połączeń niezelektryfikowanych. Obecnie wykorzystywane są – poza wskazanymi wyżej liniami PR – do zestawiania pociągów parowych uruchamianych przez parowozownię w Wolsztynie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5