NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Polregio: Majówkowy sukces Podhalańskiej Kolei Regionalnej

| inf. prasowa 09.05.2018 3,2k

Polregio: Majówkowy sukces Podhalańskiej Kolei Regionalnej
Fot. Przewozy Regionalne
W trakcie długiego majowego weekendu z pociągów Polregio, uruchamianych pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem w ramach Podhalańskiej Kolei Regionalnej, skorzystało blisko 13 tysięcy pasażerów.
Przed długim majowym weekendem zainaugurowano działalność Podhalańskiej Kolei Regionalnej. W ramach projektu codziennie średnio co godzinę pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem kursuje kilkanaście par pociągów w ciągu dnia. Połączenia obsługiwane są nowoczesnymi klimatyzowanymi składami. Pociągi PKR, będące alternatywą dla ruchu samochodowego oraz dla osób poszukujących tańszych baz noclegowych, już w pierwszych dniach funkcjonowania cieszyły się dużą popularnością.

– Z połączeń Polregio w ramach PKR w dniach 27 kwietnia – 6 maja skorzystało blisko 13 tys. pasażerów. Taka liczba osób musiałaby podróżować ok. 4300 samochodami osobowymi przyjmując, że 3 osoby poruszają się jednym samochodem. Najwięcej pasażerów (2114 osób) podróżowało Podhalańską Koleją Regionalną 3 maja, a najbardziej popularnym był pociąg relacji Nowy Targ – Zakopane 30 kwietnia, wyruszający z Nowego Targu o 9:34, który przewiózł blisko 300 pasażerów – informuje Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.

– Jesteśmy zadowoleni z efektów wprowadzenia połączeń Polregio w ramach Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Wyniki przewozowe pokazują, że potrzeba alternatywy dla ruchu samochodowego jest bardzo duża, zwłaszcza w okresach wzmożonego ruchu turystycznego – powiedziała Anna Lenarczyk, członek zarządu – dyrektor handlowy spółki Przewozy Regionalne.

Czas podróży pociągiem z Nowego Targu do Zakopanego wynosi 24 minuty, a z Poronina tylko 8 min, co jest czasem nieosiągalnym w podróży samochodem w trakcie wzmożonego ruchu. Nowa oferta „Taryfa Podhalańska” umożliwia skorzystanie zarówno z połączenia kolejowego, jak i komunikacji miejskiej w Nowym Targu i Zakopanem, na podstawie biletów jednorazowych (ważnych 90 lub 120 minut) i miesięcznych.

Więcej na temat sukcesu PKR można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5