NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Polregio: Jesteśmy przychylni odrestaurowaniu EN57 001 [zdjęcia]

| Michał Szymajda 23.12.2021 11,8k

Polregio: Jesteśmy przychylni odrestaurowaniu EN57 001 [zdjęcia]
fot. Love Peace Trains
Polregio: Jesteśmy przychylni odrestaurowaniu EN57 001 [zdjęcia]
Polregio: Jesteśmy przychylni odrestaurowaniu EN57 001 [zdjęcia]
Polregio: Jesteśmy przychylni odrestaurowaniu EN57 001 [zdjęcia]
Polregio: Jesteśmy przychylni odrestaurowaniu EN57 001 [zdjęcia]
Polregio: Jesteśmy przychylni odrestaurowaniu EN57 001 [zdjęcia]
Produkcja elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 rozpoczęła się 60 lat temu we wrocławskim Pafawagu. Wciąż istnieje pierwszy z wyprodukowanych pojazdów. Od lat odstawiony jest w przeworskiej bazie Polregio na Podkarpaciu. Zapytaliśmy o szanse na jego powrót na tory.
– Polregio potwierdza, że jako podmiot zainteresowany zachowaniem historycznych symboli polskiej myśli konstruktorskiej w zakresie taboru kolejowego jest przychylne odrestaurowaniu pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN57-001 do wersji jak najbardziej zbliżonej do oryginału wymienionej konstrukcji – czytamy w odpowiedzi na pytania „Rynku Kolejowego”, dotyczące 60-letniego EN57 001.

Nowością jest to, że Polregio zwróciło się pisemnie do marszałka województwa podkarpackiego, na którego terenie pojazd został objęty nadzorem wojewódzkiego konserwatora zabytków, z prośbą o rozpatrzenie możliwości dofinansowania jego rewitalizacji. Polregio podsunęło propozycję wykorzystania w tym celu unijnych środków w dyspozycji województwa, np. z Regionalnego Programu Operacyjnego lub programu Fundusze Europejskie dla Podkarpacia.

– Współfinansowanie przedsięwzięcia z pomocowych środków unijnych wydaje się niezbędne, aby Polregio, jako właściciel pojazdu, a zarazem pomysłodawca i możliwy wykonawca odbudowy tej jednostki, był w stanie podołać założonym na ten cel szacunkowym nakładom finansowym – poinformowała spółka, nie przedstawiając jednak kwoty, jaką trzeba by przeznaczyć na ten cel.

Polregio roztacza wizję projektów turystycznych z wykorzystaniem EN57 001 nie tylko na terenie województwa podkarpackiego, ale i województw ościennych, poprzez wspólną organizację przejazdów międzywojewódzkich.

– Dalsze plany dotyczące możliwości odrestaurowania wspomnianego pojazdu będą zależne od stanowiska Urzędu Marszałkowskiego woj. podkarpackiego po uszczegółowieniu przez Spółkę koniecznych nakładów finansowych, a także stanowiska konserwatora zabytków, sprawującego pieczę nad historycznym składem – ocenia Polregio. Przypomnijmy, że na początku 2020 roku Polregio próbowało, w ramach swoistego barteru za dzierżawę terenu we Wrocławiu przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu, zachęcić organizację do remontu EN57 001, z czego ostatecznie nic nie wyszło.

Pierwszy z wyprodukowanych EN57 od lat stoi na terenie bazy Polegio w Przeworsku na Podkarpaciu. Jego stan ilustrują zdjęcia, które otrzymaliśmy dzięki uprzejmości facebookowego profilu Love Peace Trains.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5