NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Polregio inwestuje w nową halę do obsługi taboru w Skarżysku-Kamiennej

| inf. pras. Polregio 04.04.2022 2k

Polregio inwestuje w nową halę do obsługi taboru w Skarżysku-Kamiennej
Fot. Polregio
Polregio inwestuje w nową halę do obsługi taboru w Skarżysku-Kamiennej
Polregio inwestuje w nową halę do obsługi taboru w Skarżysku-Kamiennej
Polregio inwestuje w nową halę do obsługi taboru w Skarżysku-Kamiennej
Polregio inwestuje w nową halę do obsługi taboru w Skarżysku-Kamiennej
Polregio inwestuje w nową halę do obsługi taboru w Skarżysku-Kamiennej
Przedstawiciele władz państwowych, samorządowych oraz lokalnych zainaugurowali budowę nowego punktu utrzymania taboru Polregio w Skarżysku-Kamiennej. Nowoczesna hala zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami, jeśli chodzi o ekologię i efektywność energetyczną, pomieści warsztaty, magazyn wysokiego składowania, zaplecze socjalno-biurowe oraz myjnię dla pociągów. Inwestycja o wartości blisko 40 mln złotych powstanie dzięki podpisanej w 2020 roku wieloletniej umowie ramowej pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego a największym polskim przewoźnikiem kolejowym.
Na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Starachowice” w Skarżysku-Kamiennej Polregio rozpoczęło budowę nowej hali napraw taboru wraz z pełnym zapleczem socjalno-biurowym, warsztatami i
profesjonalnym magazynem wysokiego składowania. Powstający obiekt spełnia wszystkie współczesne wymogi stawiane tego typu obiektom, jeśli chodzi o ekologię i oszczędność energii. Na dachu hali zostaną zainstalowane panele fotowoltaiczne, a wentylacja zostanie wyposażona w instalację do odzysku ciepła.

– Realizacja inwestycji wpisuje się w strategię Polregio, jaką jest osiągniecie długoterminowej przewagi konkurencyjnej poprzez zwiększenie efektywności kosztowej w zakresie utrzymania i napraw nowoczesnych pojazdów kolejowych. Dzięki niej, spółka zwiększy potencjał do rozwoju zarówno w realizacji umów PSC w południowo-wschodniej Polsce, jak i działalności komercyjnej – mówi Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio SA.

Dodatkowo powstanie przejazdowa myjnia dla pojazdów kolejowych, ze stanowiskami mycia podwozia i nawadniania taboru. Myjnia taboru będzie wyposażona w instalację wtórnego wykorzystania wód przemysłowych, jak również wód opadowych. Ukończenie wartej blisko 40 mln zł inwestycji jest planowane na I kw. 2023 r. W nowej hali zatrudnienie znajdzie łącznie 60 osób.

Także naprawy P4

W okresie pierwszego roku po oddaniu inwestycji do eksploatacji, oprócz standardowo wykonywanych poziomów utrzymania P1-P2, planowane jest wykonanie ok. 150 przeglądów na 3. poziomie utrzymania, a także do 40 napraw okresowych z poziomu P4. W nowej hali Polregio będzie serwisować pociągi z województw świętokrzyskiego, małopolskiego oraz podkarpackiego, jak również tabor innych operatorów. Dzięki temu spółka zwiększy przychody z innych źródeł niż sprzedaż biletów.

Rozbudowa zaplecza technicznego Polregio w Skarżysku-Kamiennej jest strategicznym zadaniem inwestycyjnym, wynikającym z podpisanej z województwem świętokrzyskim umowy na świadczenie usług publicznych w zakresie przewozów pasażerskich do 2030 roku. Inwestycje w punkty utrzymania taboru stanowią istotną część wartego łącznie nawet 7 mld wieloletniego planu inwestycyjnego Polregio. Większość z tej kwoty pochłonie zakup oraz modernizacja ok. 300 pociągów, natomiast równolegle spółka będzie modernizować swoje zaplecze techniczne.

Autobusy elektryczne także w Skarżysku

– Sukcesywnie zwiększamy dostępność transportu publicznego w świętokrzyskim. Reaktywacja linii kolejowej przez Końskie do Łodzi to dopiero początek, bo już za niecałe dwa lata zakończy się modernizacja linii do Kielc. Jednocześnie przygotowujemy inwestycję w nowe pociągi o napędzie hybrydowym oraz blisko 30 autobusów elektrycznych, które zapewnią dowóz mieszkańców do zmodernizowanych stacji i przystanków kolejowych – mówi Andrzej Bętkowski, marszałek województwa świętokrzyskiego.

Skarżysko-Kamienna ma być również bazą dla 27 elektrycznych autobusów Polregio, których rolą będzie dowożenie pasażerów do stacji kolejowych. Środki na zakup pojazdów mają pochodzić z Krajowego Planu Odbudowy dla województwa świętokrzyskiego. Zakup autobusów elektrycznych pozwoli zmniejszyć emisję CO2 z transportu drogowego zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej o docelowej neutralności klimatycznej do 2050 r. Przewiduje się, że łączny koszt zakupu autobusów wyniesie ponad 132 mln zł brutto (wraz z instalacją infrastruktury technicznej do obsługi i eksploatacji autobusów elektrycznych).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5