NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Polregio i KW będą wyjaśniać sprawę ograniczeń eksploatacyjnych szynobusów

| Jakub Madrjas 28.08.2020 30

Polregio i KW będą wyjaśniać sprawę ograniczeń eksploatacyjnych szynobusów
Fot. Wojciech Cupiał
Na prośbę "Rynku Kolejowego" Polregio i Koleje Wielkopolskie odniosły się do decyzji UTK, nakazującej ograniczyć eksploatację 70 szynobusów z racji stosowania zamienników oryginalnych części przy naprawach. Przewoźnicy zapewniają, że wyjaśnią sprawę, a części są identyczne lub lepsze, niż oryginalne. Pasażerowie mają nie odczuć efektów tej decyzji. 
Jak informowaliśmy, w 70 spalinowych zespołach trakcyjnych Polregio i Kolei Wielkopolskich stosowano koła i tarcze hamulcowe inne niż wskazane w dokumentacji przez producentów pojazdów. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego postanowił wydać decyzję o ograniczeniu eksploatacji taboru z częściami niezgodnymi z dokumentacją.

Polregio: Mamy obowiązek zlecać utrzymanie pojazdów na rynku


Poprosiliśmy przewoźników o zajęcie stanowiska w tej sprawie. Rzecznik Polregio Dominik Lebda podkreśla, że stwierdzone przez UTK wątpliwości nie nakazują wyłączenia pojazdów kolejowych z eksploatacji, a wymagają podjęcia działań ograniczających ich eksploatację, które natychmiast wdrożono. Urząd nie stwierdził też, że zastosowane przez nas części zamienne charakteryzują się gorszymi parametrami technicznymi od oryginalnych. - Chcemy wspólnie z innymi przewoźnikami wyjaśnić kwestie poruszane przez UTK – zapewnia rzecznik obiecując, że ta sprawa nie wpłynie na realizację rozkładu jazdy.

Rzecznik wskazuje na ciekawą rzecz - mianowicie zgodnie z obowiązującymi regulacjami przewoźnik ma możliwość, a nawet obowiązek zlecania usług w sposób nieograniczający konkurencji. – W ocenie spółki zastosowane części zamienne charakteryzują się takimi samymi lub lepszymi parametrami, co każdorazowo weryfikowane jest w trakcie odbiorów zlecanych usług. Niemniej, w wyniku nałożonych decyzji przedstawimy dodatkowe materiały w celu rozwiania wszelkich powstałych wątpliwości – zapewnił.

KW: Części są tożsame lub lepsze niż oryginalne


Beata Wagner z Kolei Wielkopolskich również zwraca uwagę, że dostawy podzespołów w trybie konkurencyjnym nakładają na przewoźników m.in. obowiązek dopuszczenia produktów równoważnych w stosunku do oryginalnych. Jak dodaje, dostawy wszystkich podzespołów realizowane są wyłącznie po dostarczeniu wymaganych certyfikatów, gwarantujących ich bezpieczną eksploatację. – Używane podzespoły stosowane są od ponad pięciu lat i wskazują na tożsame lub lepsze od oryginalnych parametry – zapewnia, dodając, że spółka uzyskała w trakcie prowadzonego przez Prezesa UTK postępowania dodatkowo pozytywne opinie właściwych jednostek badawczych.

Jak zdradza przedstawicielka spółki, wprowadzone – już w dniu wczorajszym – ograniczenia polegają na zwiększeniu częstotliwości i zakresu nadzoru nad eksploatowanymi pojazdami. – Koleje Wielkopolskie przygotowały również właściwą dokumentację potwierdzającą eksploatację pojazdów i zgodność procesu utrzymania z właściwymi przepisami, którą przekaże niezwłocznie Prezesowi UTK – poinformowała. - Zapewniamy, że pojazdy Kolei Wielkopolskich są w pełni bezpieczne i prawidłowo eksploatowane – podsumowuje przedstawicielka Kolei Wielkopolskich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (789)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (789)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5