NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

„Polonezem” do Moskwy i Mińska rzadziej

| Kasper Fiszer 09.05.2017 1,6k

„Polonezem” do Moskwy i Mińska rzadziej
Pociąg międzynarodowy w Terespolu.fot. Kasper Fiszer.
Międzynarodowy pociąg hotelowy „Polonez” z Warszawy do Moskwy nie będzie już kursować codziennie. Od czerwca obsługa tego połączenia prowadzona będzie tylko trzy razy w tygodniu: we wtorki, czwartki i soboty. O zmianę wnioskowały rosyjskie koleje RŻD.
Jak poinformowały na swoich stronach internetowych PKP PLK, Warszawa utraci codzienne połączenie kolejowe ze stolicami Bialorusi i Rosji. Rzadziej niż dotychczas ma bowiem kursować najważniejszy pociąg umożliwiający bezprzesiadkowy dojazd do Moskwy – zestawiony wyłącznie z wagonów sypialnych międzynarodowy pociąg pospieszny nr 10 „Polonez”. Plany te potwierdził już oficjalnie polski przewoźnik.

– Od czerwca pociąg „Polonez” będzie kursował trzy razy w tygodniu – mówi Marta Ziemska, p.o. rzecznik prasowy PKP Intercity. Według plakatowych rozkładów jazdy PKP PLK codzienny charakter połączenia ma zostać utrzymany do najbliższej ogólnopolskiej korekty rozkładu, a więc do 10 czerwca. Później odjazdy z Warszawy na wschód będą odbywać się we wtorki, czwartki i soboty, w te same dni rano skład (z numerem 9) przyjeżdżać będzie do Polski z Moskwy.

Cięć w ofercie chcieli Rosjanie

PKP Intercity tłumaczy, że decyzja o zmianach w organizacji połączenia leżała po stronie zagranicznych partnerów spółki. – Wniosek o ograniczenie terminów kursowania tego pociągu zgłosiły Koleje Rosyjskie [Rossijskije Żeleznyje Dorogi, RŻD]. Został on przyjęty po przekazaniu zgody od przewoźnika białoruskiego [Koleje Białoruskie; Biełaruskaja Czyhunka, BCz] – relacjonuje Marta Ziemska.

Będzie to kolejne w ostatnich latach ograniczenie oferty połączeń dalekobieżnych realizowanych przez przejście graniczne w Terespolu. Do niedawna obok „Poloneza” kursował tamtędy jeszcze jeden codzienny pociąg z Warszawy: nocny kurs 115/116 do i z Mińska. Przed dwoma laty PKP Intercity najpierw radykalnie ograniczyło terminy jego kursowania do dwóch szczytowych dni tygodnia, a potem wykreśliło połączenie z rozkładu jazdy. Dogodny dojazd na Białoruś miał odtąd zapewniać flagowy pociąg moskiewski, któremu zmieniono godziny kursowania tak, by wyjeżdżał z Warszawy wieczorem i docierał do Mińska nad ranem.

Coraz trudniej dojechać pociągiem do Mińska

Dodatkową niedogodnością dla podróżujących tylko do Mińska może być ponowna zmiana pory odjazdu „Poloneza”. Według wstępnych danych opublikowanych na stronach internetowych zarządcy infrastruktury odjedzie on z Warszawy Centralnej już o 15:50 (dziś o 20:10), co oznacza przyjazd do białoruskiej stolicy jeszcze w porze nocnej. Można spodziewać się natomiast utrzymania kursowania grupy wagonów z miejscami do siedzenia wyłączanych w Terespolu, bo cztery razy w tygodniu o tej samej porze uruchamiany ma być TLK „Polonez” w relacji krajowej.

Jak informowaliśmy w lutym, problemy związane z kursowaniem międzynarodowego pociągu do Moskwy nie ograniczają się do jego rozkładu jazdy. Związane są także z prawnymi aspektami przekraczania granicy białorusko-rosyjskiej przez obywateli polskich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rosja (428)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Rosja (428)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5