Partnerzy serwisu:
Biznes

Pol-Miedź Trans kupuje Traxxy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
23-11-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 23 listopada 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Pol-Miedź Trans kupuje Traxxy
Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy", Pol-Miedź Trans pozyska dwie lokomotywy elektryczne Traxx wyprodukowane przez Bombardiera. Umowa w tej sprawie została podpisana 20 listopada.

Obecnie przewoźnik dysponuje 53 lokomotywami, typu: M62 (zmodernizowanymi przez chrzanowski Fablok ST44), SM42, M62 Ko, TEM2, TEM2/M, TEM2/15M, SM31 i T448p. Ponadto spółka posiada ok. 1200 wagonów.

Oddziału Transportu Kolejowego Pol-Miedź Transu z siedzibą w Lubinie związany jest z usługami transportowymi świadczonymi na rzecz firm tworzących grupę kapitałową KGHM Polska Miedź S.A. Koleją spółka przewozi rocznie ponad 145 mln ton towarów - przede wszystkim miedzi katodowej, koncentratu miedzi, kwasu siarkowego i odpadowego, ługu posulfitowego, koksu, kamienia wapiennego, wapna, oleju napędowego, kruszyw bazaltowych.

Modułowe lokomotywy Traxx produkowane są przez kanadyjskiego Bombardiera od 1996 r. Dostarczono już ponad 1300 takich maszyn. Rodzinę tę stworzono przede wszystkim z myślą o rynku niemieckim. Lokomotywy Bombardiera trafiły jednak także do Francji, Norwegii, Belgii, Luksemburga, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Włoch i Polski. W naszym kraju można spotkać je w barwach PKP Cargo (eksploatowane w ruchu transgranicznym) oraz ITL Polska. Już wkrótce dołączy do nich także Lotos Kolej.

\

* Fot. Bombardier.


Traxxy w PKP Cargo

Umowę dotyczącą wzięcia w leasing od Angel Trains wielosystemowych lokomotyw Traxx F140MS PKP Cargo podpisały 22 listopada 2007 r. Ich oznaczenie w Polsce to EU43 001-006. Maszyny te spełniają wszystkie wymagania dla ruchu kolejowego w Europie i posiadają homologację na Polskę, Niemcy i Austrię. Traxxy pozyskane przez Cargo są lokomotywami elektrycznymi, dysponują mocą 5,6 MW, mogą korzystać z różnego napięcia w sieci trakcyjnej (15 kV / 25 kV AC, 1,5 kV / 3 kV DC) i rozwijają prędkość do 140 km/h. Po początkowym okresie eksploatacji wyłącznie na terenie Polski, od kwietnia 2008 r. maszyny te zostały włączone do planowanej obsługi pociągów towarowych w relacjach transgranicznych, do stacji Seddin w Niemczech, a później także do stacji Ruhland. Jak ostatnio zapowiedział prezes PKP Cargo, Wojciech Balczun, już niedługo Traxxy spółki będą dojeżdżać aż do Hamburga.

\

* Fot. Rynek Kolejowy.


 

Traxxy w ITL Polska

Wiosną 2008 r. spółka ITL Polska stała się posiadaczem dwóch lokomotyw elektrycznych F140MS Typ E186, które zostały sprowadzone do Polski w celu potwierdzenia wykonania lokomotyw zgodnie z typem pojazdu. Maszyny te będą w przyszłości używane przez przewoźnika w ruchu międzynarodowym pomiędzy Niemcami a Polską. Lokomotywy ITL Polska oznaczone są numerami E 186 137 i E 186 136.

\

* Fot. Rynek Kolejowy.


 

Traxxy w Lotos Kolej

We wrześniu tego roku Lotos Kolej podpisał z Bombardierem umowę na zakup sześciu lokomotyw spalinowo-elektrycznych Traxx F140 DE. Wartość kontraktu to ok. 18,6 mln euro. Bombardier rozpocznie dostawy lokomotyw dla Lotos Kolej w 2011 r. Współpraca przewoźnika z kanadyjską spółką zaczęła się już wcześniej. W marcu 2008 r. spółka testowala wielosystemowego Traxxa F140 MS. Lokomotywa prowadziła wówczas kilkakrotnie skład ponad 50 cystern na odcinku Gdańsk - Zduńska Wola. W połowie listopada 2009 r. Lotos Kolej podpisała także umowę z Railpool GmbH na pięcioletni leasing lokomotywy elektrycznej Traxx F140 MS. Lokomotywa może być eksploatowana na liniach kolejowych w Polsce, Niemczech, a także Austrii. Pierwsza jazda pociągowa lokomotywy odbyła się 15 listopada na trasie Gdańsk Olszynka – Zduńska Wola Karsznice. Lokomotywa pokonała dystans z 47 ładownymi cysternami.

\

* Fot. Lotos.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom: Duży kontrakt na lokomotywy we Włoszech

Tabor i technika

Alstom: Duży kontrakt na lokomotywy we Włoszech

Roman Czubiński 08 lipca 2022

Nie mogą polegać na Hetmanach?

Tabor i technika

Nie mogą polegać na Hetmanach?

Echo Dnia, 12 września 2011 12 września 2011

Bombardier dostarczy 32 lokomotywy elektryczne dla Deutsche Bahn

ښwiat

Bombardier dostarczy 32 lokomotywy elektryczne dla Deutsche Bahn

Deutsche Bahn/Bombardier/PKP Intercity 25 sierpnia 2012

Traxx Kolei Mazowieckich czekał na naprawę prawie pół roku

Tabor i technika

Wielosilnikowy Traxx dla Bawarii

Tabor i technika

Wielosilnikowy Traxx dla Bawarii

Bombardier 27 maja 2014

Zobacz również:

Alstom: Duży kontrakt na lokomotywy we Włoszech

Tabor i technika

Alstom: Duży kontrakt na lokomotywy we Włoszech

Roman Czubiński 08 lipca 2022

Nie mogą polegać na Hetmanach?

Tabor i technika

Nie mogą polegać na Hetmanach?

Echo Dnia, 12 września 2011 12 września 2011

Bombardier dostarczy 32 lokomotywy elektryczne dla Deutsche Bahn

ښwiat

Bombardier dostarczy 32 lokomotywy elektryczne dla Deutsche Bahn

Deutsche Bahn/Bombardier/PKP Intercity 25 sierpnia 2012

Traxx Kolei Mazowieckich czekał na naprawę prawie pół roku

Tabor i technika

Wielosilnikowy Traxx dla Bawarii

Tabor i technika

Wielosilnikowy Traxx dla Bawarii

Bombardier 27 maja 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5