Partnerzy serwisu:
Biznes

Połączenie Tychy - Bieruń w przyszłym roku?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
18-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Połączenie Tychy - Bieruń w przyszłym roku?
- W wariancie optymistycznym, połowa przyszłego roku to termin, kiedy odcinek Tychy – Bieruń Stary powinien znaleźć się w rozkładzie jazdy - powiedział w piątek Mieczysław Podmokły, wiceprezydent Tychów. Warunkiem jest m. in. porozumienie na linii PKP PLK - PKP SA w sprawie kładki w Bieruniu.

Bo PKP PLK i PKP SA spierają się o kładkę...

O połączenie kolejowe Tychy - Bieruń od kilku lat zabiegają oba samorządy. W styczniu Urząd Miasta Tychy poinformował naszego Czytelnika, że trudno jest jednoznacznie określić ostateczny termin uruchomienia połączenia kolejowego z Tychów do Bierunia. - Prowadzone są stałe rozmowy ze stroną kolejową. Warunkiem reaktywacji połączeń kolejowych Tychy Miasto - Bieruń Stary jest uzyskanie statusu stacji Bieruń Stary jako mijanki pociągów towarowych i osobowych - stwierdzili miejscy urzędnicy. Na trasie Tychy - Bieruń planują w przypadku uruchomienia połączeń dodanie jeszcze jednego przystanku - Bieruń Danone (dawna stacja Bieruń Mleczarnia).

Według Tyskiego magistratu, problemem jest sprawa przejęcia przez PKP PLK od PKP Nieruchomości kładki dla pasażerów między peronami na stacji w Bieruniu Starym powodująca zablokowanie całej inicjatywy reaktywacji ruchu pasażerskiego na tym odcinku. - Konieczne jest zatem zawarcie odpowiedniego porozumienia pomiędzy PKP a PLK. Są to kwestie niezależne od działań prowadzonych przez Miasto Tychy na które nie mamy bezpośredniego wpływu - podsumowali urzędnicy.

Na remont kolejarze wydali już 17 mln

- Analizowana jest sprawa  mijanki na stacji Bieruń Stary. Trwają też rozmowy pomiędzy PKP a PLK w sprawie przejęcia kładki w tej miejscowości - tylko taką odpowiedź udało się nam w ciągu dwóch miesięcy uzyskać od PKP PLK. PKP SA milczy w tej sprawie. Wygląda jednak na to, że może dość tu do przełomu. Jak informuje Portal Informacyjny Miasta Tychy, W piątek w Urzędzie Miasta odbyło się spotkanie poświęcone wydłużeniu linii kolejowej z Tychów do Bierunia i dalej – do Oświęcimia. Oprócz samorządowców z Tychów, Bierunia, Oświęcimia, powiatu bieruńsko-lędzińskiego, w spotkaniu wzięli udział m.in. przedstawiciele Kompanii Węglowej, Danone, kilku spółek kolejowych, Kolei Śląskich i Tramwajów Śląskich. Obecna była także poseł Elżbieta Pierzchała oraz Andrzej Massel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu.

Prezydent Andrzej Dziuba przypomniał o projekcie Szybkiej Kolei Regionalnej, zrealizowanej przez miasto. Przebudowało ono aż trzy przystanki kolejowe, umożliwiając uruchomienie wygodnych połączeń do Katowic. Tychom pozostały do wyremontowania peron I (koszt 1,5 mln zł) i przejście podziemne na dworcu oraz przystanek Tychy – Urbanowice (500 tys. zł). Decyzja o remoncie peronu tego przystanku będzie konsekwencją podjętych w grupie PKP decyzji. Burmistrz Bierunia Bernard Pustelnik przypomniał, że na odcinku od fabryki Fiata do stacji Bieruń Stary została już przeprowadzona przez PKP PLK modernizacja podtorza za 17 mln zł. Na remont przystanku Bieruń – Danone potrzeba ok. 300 tys. zł, a stacji Bieruń Stary – 700 tys. zł. Inwestycje związane z modernizacją infrastruktury kolejowej rozpoczęły się także w Oświęcimiu.

Massel: Jest duża szansa na realizację

- Do stacji Bieruń Stary wykorzystany zostanie infrastruktura istniejącej linii kolejowe, w którą w ostatnim roku PLK, wsparte środkami publicznymi, sporo zainwestowały – powiedział Andrzej Massel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu. – Większym kosztem będzie elektryfikacja tego odcinka, bo sieć trakcyjna dochodzi teraz do przystanku Tychy Lodowisko, a dalej jej już nie ma. Poważnym przedsięwzięciem będzie także realizacja połączenia Bieruń Stary – Oświęcim, bo trzeba wybudować 2,5 km nowej linii i włączyć ją w istniejącą infrastrukturę. Z moich szacunków wynika, iż ta inwestycja kosztować będzie ok. 50 mln zł. Środki na lata 2014 – 2020 na rozwój infrastruktury transportowej będą większe niż dotychczas, więc jest duża szansa realizacji całej inwestycji - zapewnił wiceminister cytowany przez portal tychy.pl.

- Modernizacja infrastruktury kolejowej w Bieruniu Starym, decyzje w sprawie przejęcia części torowiska przy ERG-u jako toru bocznego i elektryfikacja sieci trakcyjnej do Bierunia Starego – to obecnie najważniejsze zadania w tym przedsięwzięciu – powiedział Mieczysław Podmokły, wiceprezydent Tychów. – W wariancie optymistycznym, połowa przyszłego roku to termin, kiedy odcinek Tychy – Bieruń Stary powinien znaleźć się w rozkładzie jazdy - relacjonuje wypowiedź wiceprezydenta portal tychy.pl.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Śląskie: SKR dotrze do Bierunia?

Pasażer

Śląskie: SKR dotrze do Bierunia?

Gazeta Wyborcza/Krzysztof KuŚ 18 stycznia 2012

Pociągi z Tychów do Bierunia jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Zobacz również:

Śląskie: SKR dotrze do Bierunia?

Pasażer

Śląskie: SKR dotrze do Bierunia?

Gazeta Wyborcza/Krzysztof KuŚ 18 stycznia 2012

Pociągi z Tychów do Bierunia jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5