NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Świętokrzyskie: Jaka frekwencja w pociągach ze Skarżyska do Opoczna?

| Kasper Fiszer 13.03.2022 5,7k

Świętokrzyskie: Jaka frekwencja w pociągach ze Skarżyska do Opoczna?
fot. Kasper Fiszer
Na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Opoczna kursuje pięć par pociągów Regio (w tym jedna skrócona do i z Końskich). Połączeń jest więc niewiele, podobnie zresztą jak podróżnych. Najmniej pasażerów korzysta z tej trasy w relacjach mieszczących się wewnątrz województwa świętokrzyskiego.
W grudniu zeszłego roku samorządy województw łódzkiego i świętokrzyskiego uruchomiły po dwunastoletniej przerwie regularne przewozy pasażerskie na odcinku Opoczno – Końskie – Skarżysko-Kamienna. Po tym odcinku linii nr 25 jeżdżą głównie pociągi w relacjach dłuższych – do i z Łodzi czy Tomaszowa Mazowieckiego. Tworzy to pierwsze od lat bezpośrednie połączenie kolejowe województw łódzkiego i świętokrzyskiego.

Podróżujących wewnątrz granic województwa jest stosunkowo niewielu

Oferta przewozowa na reaktywowanym odcinku jest przy tym dość skromna – przewoźnik, Polregio,, obsługuje pięć par kursów realizowanych we wszystkie dni tygodnia. Czy stanowi to atrakcyjną alternatywę wobec dotychczasowych form transportu, w tym przede wszystkim indywidualnego? Częściową odpowiedź na to pytanie przynoszą statystyki przewozowe za pierwszy pełny miesiąc obsługi trasy – styczeń 2022 r.

Jak poinformowała nas Monika Michalska z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, powołując się na przekazane jej przez Polregio dane z rejestrów sprzedażowych, w styczniu pomiędzy przystankami położonymi na terenie województwa świętokrzyskiego (wyłącznie w relacjach wewnętrznych) podróżowało łącznie 1025 osób. W tym czasie na wskazanym odcinku było uruchomionych 310 kursów (pięć par w każdy z 31 dni). Łatwo więc policzyć, że w pociągu znajdowało się statystycznie 3 – 4 pasażerów, dla których początek i koniec trasy znajdowały się w obrębie administracyjnym regionu świętokrzyskiego; kursy te obsługują stosunkowo niewielkie ośrodki.

Popularność nie zmieniła się od początku obsługi odcinka

Nieco lepiej przedstawiają się dane dla całego odcinka Skarżysko – Opoczno, w których uwzględniono także pasażerów podróżujących w relacjach dłuższych. Przez miesiąc było ich łącznie 4522, co przekłada się na średnio 14 – 15 osób na kurs. Wyniki ze stycznia są bardzo porównywalne do tych osiągniętych w pierwszym okresie funkcjonowania trasy po jej reaktywacji (19 dni od 13 do 31 grudnia 2021 r.).

Wówczas na terenie województwa świętokrzyskiego z pociągów Polregio skorzystało łącznie 876 osób (średnio 4 – 5 na kurs). Na odcinku Skarżysko – Opoczno Polregio przewiozło zaś 2803 osoby. Przekłada się to na średnio ok. 15 pasażerów na kurs.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Linia 25 (120)
(765)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej na temat:

Linia 25 (120)
(765)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5