NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Podlaskie: Więcej linii kolejowych do modernizacji

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 17.02.2015 186

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-02-17 16:17:47 Autor: adam1234
---.wroclaw.dialog.net.pl
Pełne info na portalu Monitor - Wy umiecie spieniężać swoje domysły i analizy (choć te nie są do końca takie oczywiste i z Waszymi tezami często polemizujemy).

A kiedy zaczniecie żywiej interesować się dramatycznym tempem remontu linii kolejowych w PL?
2015-02-17 16:34:28 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
"O innych liniach kolejowych przeznaczonych do rewitalizacji w podlaskiem, ich potencjale i największych lukach na kolejowej mapie Podlasia piszemy na portalu Monitor"

O tym to sobie można za darmo poczytać na stronie CZT:
http://www.kolej2022.pl/co-planuja-urzednicy/119-podlaskie
http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/przewozy-pasazerskie/podlaskie/item/127-wroca-pociagi-do-bialowiezy


I bez żadnej łaski i wydawania pieniędzy. Jest to tym bardziej żałosne, że dzięki interwencji CZT w Brukseli, we wszystkich województwach na inwestycje kolejowe przeznaczono w ramach RPO 2014-2020 więcej pieniędzy, niż pierwotnie to planowali marszałkowscy biurokraci. Ja wiem, że wszystkich seniorów, juniorów i partnerów w torze jasny *** trafił, ale to nie mój ból. Przynajmniej wyszło szydło z wora jak to towarzycho "kocha" kolej - jasno i czytelnie.
2015-02-17 19:05:50 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.chello.pl
A co jest unikalnego w krajobrazie linii 52, że w skali kraju nigdzie tego nie ma?
2015-02-18 07:40:04 Autor: lukasz
---.xdsl.centertel.pl
@Stefan bandera. Możliwe że znasz się na kolei ale na geografii to już nie. Zagranicą już wiedzą lepiej niż Ty że Białowieża jest ostatnim pierwotnym lasem w Europie. tyle w temacie.
2015-02-18 08:19:28 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@adam1234:
Kiedy zaczną? Jak będzie odpowiednio opłacone zlecenie z ministerstwa dla wiadomego zespołu doradców ;) Na inny scenariusz nie licz.
2015-02-18 11:15:00 Autor: peron7
---.play-internet.pl
i w co po takich farmazonach mamy uwierzyć?,agonia kolei na podlasiu jest NIEODWRACALNA,tam naprawdę pociągi jeżdżą tylko głównie dla kolejarzy,popatrzcie na rozkład
2015-02-18 11:58:21 Autor: gość
---.pkp.pl
Totalnie bez sensu. [Admin: zmoderowano] wszystko niszczą i niczego nie rozumieją. A gdzie racje nadrzędne, czyli zachowanie dziedzictwa przyrodniczego Puszczy Białowieskiej, im więcej turystów tym lepiej? Wcale to nie odciąży ruchu kołowego a tylko zniszczy 50 m pas Puszczy który ma szansę pomału się zabliźnić. Kolejna fragmentacja siedliska. I to jakiego! Niestety - P. Białowieska to jest takie miejsce na Ziemi gdzie człowiek MUSI szczególnie dobrze ROZUMIEĆ problem nieingerencji w środowisko naturalne. Nieprzypadkowo jest to rezerwat MAB, obszar dziedzictwa UNESCO
Liczy się tylko wydać kasę. I ewentualnie naobiecywać ludziom głupot. Projekt wybitnie szkodliwy. Może jeszcze odtwórzmy wszystkie kolejki leśne którymi kiedyś wywożono drewno. To dopiero by była atrakcja!
Poczytajcie sobie co środowisko przyrodnicze o tym sądzi.
Ale miejscowi mają to wszystko w du..e
2015-02-18 12:22:25 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
@gość
To bardzo dobry pomysł. Linia kolejowa już tam jest i nic nie trzeba tam wycinać. Walory Puszczy Białowieskiej sa bezcenne i aby je można było poznać to trzeba tam dotrzeć. Z dwojga złego pociąg jest bardziej przyjazny środowisku niż sznur samochodów i autokarów. A kolejka wąskotorowa która jeżdzi po Puszczy jest wspaniały przykładem symbiozy człowieka i przyrody, bo ta ostatnia nie jest tylko dla leśników i przyrodników.
2015-02-18 13:31:43 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
[Admin: zmoderowano] obraza osoby publicznej
2015-02-18 15:48:10 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Zatem postaram się napisać raz jeszcze. tym razem w miarę możliwości bez obrazy osoby "publicznej". Czemu służyć ma zamieszczanie linków po kliknięciu których zamiast oczekiwanego artykułu ukazuje się strona tytułowa z wizerunkami mogącymi wywołać uczucie odrazy?
2015-02-18 20:43:06 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@lukasz
Nie byłem nigdy w Białowieskim PN, ale przypuszczam, że większość tej pierwotnej puszczy została posadzona przez leśników w PRLu, tak jak wszystkie lasy w Polsce.
2015-02-19 07:28:56 Autor: websterrr
---.opera-mini.net
@ Stefan banderą

Niestety, grubo się mylisz. Jak napisano wyżej jest to ostatni pierwotny las w Europie. Zasadził się sam.
Wystarczyło sprawdzić zamiast pisać "wydajemisie".
2015-02-19 13:44:00 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@websterr
Mam duże wątpliwości
Podczas I wojny światowej Niemiaszki wycięły tam drzewa na 5.000.000 kubików.
W latach 1934-1929 masowo wycinali Anglicy
W czasie II wojny światowej wyrzynali znowu i Niemiaszki i ludzie radzieccy
http://pl.wikipedia.org/wiki/Puszcza_Bia%C5%82owieska#XX_wiek
Po wojnie wycinali dalej leśnicy PRLu aby wykonać 150% planu w rozwijaniu socjalistycznego przemysłu meblarskiego i sadzili w rządkach sosny i świerki niczym marchewkę na polu.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Gospodarka_le%C5%9Bna_w_Puszczy_Bia%C5%82owieskiej#Eksploatacja_w_czasach_Polski_Ludowej
2015-02-19 13:46:00 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Jak kto chce zobaczyć jak wygląda las, który się sam zasadził 50 lat temu, to niech pójdzie na żydowskie Powązki w Warszawie.
2015-02-19 14:53:13 Autor: gość
---.pkp.pl
@ kolej moja miłość
Też jestem miłośnikiem kolei, uwierz mi. Niestety - sznur samochodów nie zniknie. Za to pojawi się kolejny sznureczek, dużo mniejszy, szynobusów. A z tym przybędzie całkiem spora, kolejna bariera ekologiczna. Problem nie w samych pociągach, bo te są rzeczywiście dużo bardziej "ekologiczne" niż auta ale we FRAGMENTACJI SIEDLISK która nastąpi podczas rewitalizacji i niszczenia krajobrazu puszczańskiego. Do tego wprowadzenie ciężkiego sprzętu wygeneruje hałas. Otóż, nie wiem czy wiesz - jest wymóg wycinania wszelkich drzew i krzewów w odległości 15 od skrajnego toru w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu pociągów. Już samo to daje ponad 30 m pas ogołocony ze wszelkiej roślinności. Do tego przecież tam jest linia energetyczna, teraz częściowo zarośnięta. Razem - około 40 m, taki zresztą jest tam odstęp pomiędzy ścianami lasu. Od kilkunastu lat ta szrama się miała szansę zabliźnić. Szkoda oczywiście każdej straconej linii kolejowej ale daleko bardziej szkoda każdego straconego kawałka naturalnego lasu, miejscami pierwotnego. Istniejąca kolejka leśna raczej niewielki ma wpływ na środowisko, napisałem to raczej z przekąsem, dużo gorzej byłoby gdyby sobie ktoś wymyślił ich rewitalizacje. Poczytaj sobie o zagrożeniach dla środowiska przyrodniczego, wtedy się dowiesz że fragmentacja siedlisk jest obecnie jednym z głównych czynników degradujących środowisko. W pewnym momencie dróżka staje się drogą i tworzy się bariera nie do przebycia dla wielu gatunków.
Jak gdzieś ktoś podsunął, dużo lepszym pomysłem byłoby wprowadzenie wahadłowych elektrycznych autobusów po istniejącej drodze. Pas drogowy już istnieje, wykorzystajmy go więc dużo bardziej rozsądnie!

I jeszcze słówko do moderatora: "techno.krata" jako wyraz zmoderowany?... poczytaj słownik j. polskiego
2015-02-19 17:04:52 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Każda przywrócona do życia linia kolejowa to dobra wiadomość , ale czy nie ważniejsze od remontu linii : Hajnówka - Białowieża , powinno być odbudowanie linii : Bielsk Podlaski - Hajnówka ? Należy prześledzić cały jej niegdysiejszy przebieg i ustalić , czy odbudowa jest możliwa i jeśli tak - odbudować . To linia znaczenia miejscowego , więc wystarczy prędkość szlakowa 70km/h . Jednak odbudowanie tej linii pozwoli na reaktywację bezpośredniej relacji : Białystok - Hajnówka .
2015-02-22 22:19:59 Autor: sanders
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@gość
z tego co pamiętam wzdłuż torów jest teraz dość łyso, wszystkie krzaki wycięte, więc fakt jest już dokonany
a kolej lokalna fragmentacji nie powoduje, za mały ruch, zwierzęta zupełnie na to nie zwracają uwagi wystarczy popatrzyć na zachowanie saren, jedyne ryzyko to że kilka rocznie zginie pod kołami pociągu, ale raczej to mocno nie wpłynie na ekosystem
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5