NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Podlaskie: Czy pociągów do Siemianówki powinno być więcej?

| Kasper Fiszer 25.05.2022 1,6k

Podlaskie: Czy pociągów do Siemianówki powinno być więcej?
Fot. UMWP
Na razie nie można spodziewać się rozszerzenia bardzo skromnej oferty połączeń regionalnych do Siemianówki. Urząd marszałkowski z Białegostoku nie podjął bowiem na razie decyzji o zleceniu Polregio dodatkowych kursów. Liczy, że w poprawie frekwencji pomoże kampania informacyjna.
W ostatnich latach województwo podlaskie konsekwentnie rozbudowuje siatkę obsługiwanych połączeń regionalnych. Po zwiększeniu liczby kursów na funkcjonujących wcześniej trasach w styczniu 2021 r. otwarty został odcinek Hajnówka – Lewki, a w styczniu tego roku pociągi powróciły na trasę z Hajnówki do Siemianówki. Ruch jest tam utrzymywany całorocznie, a nie tylko sezonowo.

W najbliższym czasie rozszerzenia oferty nie będzie

Rozkład jazdy jest jednak bardzo skromny, bo zakłada jedynie dwie pary kursów. Władze regionu tłumaczyły, że oferta została dostosowana do rytmu pracy lokalnych pracodawców: w pobliżu polsko-białoruskiej granicy działają m.in. magazyny czy urzędy zatrudniające swoich pracowników na 12-godzinne zmiany. Organizator przewozów dodawał, że jeśli frekwencja będzie dobra, możliwe będzie uruchomienie większej liczby pociągów.

Prawie pół roku po starcie połączenia decyzja o ewentualnym rozszerzeniu oferty jeszcze nie zapadła. – Frekwencja w pociągach na tej trasie jest monitorowana – tłumaczy Magdalena Półtorak, zastępca dyrektora Departamentu Polityki Informacyjnej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego. Nie podała ona przy tym konkretnych danych dotyczących zapełnienia kursów. Z obserwacji naszej redakcji wynika, że zainteresowanie pociągami jest raczej umiarkowane.

W budowie potoków ma pomóc kampania informacyjna

Jednocześnie nasza rozmówczyni zapewnia, że UMWP podejmuje działania mające na celu zwiększenie liczby podróżnych. – Wraz z przewoźnikiem prowadzimy informację mieszkańców na temat połączeń do Siemianówki – podkreśla. Na razie oferta jest jednak atrakcyjna dla raczej wąskiej grupy potencjalnych pasażerów. Pociąg nie stanowi bowiem realnej alternatywy wobec innych form transportu dla osób dojeżdżających do pracy zorganizowanej w systemie ośmiogodzinnym, dla uczniów czy tych, którzy muszą jednorazowo wybrać się do pobliskiego miasta.

Przed laty pociągi osobowe nie kończyły biegu w Siemianówce, a były kierowane dalej w stronę granicy polsko-białoruskiej – do Cisówki. Obecnie nie ma planów wydłużenia kursów na tamtejszy przystanek.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Polregio (1048)
UMWP (0)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5