NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Podkarpackie: Niewielka poprawa oferty na trasie z Dębicy do Mielca

| Kasper Fiszer 02.11.2021 5,5k

Podkarpackie: Niewielka poprawa oferty na trasie z Dębicy do Mielca
Zdjęcie ilustracyjnefot. M. Szymajda
Po modernizacji południowego odcinka linii kolejowej nr 25 samorząd województwa podkarpackiego uruchomił tylko cztery pary kursów Regio. W grudniu w rozkładzie jazdy ma pojawić się kolejne połączenie zaplanowane głównie z myślą o studentach wracających do domów w piątkowe wieczory. Na wprowadzenie nowej, kompleksowej oferty przyjdzie nam jednak jeszcze poczekać.
Wraz z początkiem września po zakończonej modernizacji infrastruktury pociągi pasażerskie powróciły na południowy odcinek linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica od Mielca do Dębicy. Na razie oferta jest jednak bardzo skromna: połączenia regionalne realizowane są cztery razy dziennie w dni robocze i raz dziennie w niedziele. W soboty nie zaplanowano ani jednego kursu.

Będzie dodatkowy kurs, ale jedynie w piątki

– Zainteresowanie pasażerów nowymi połączeniami w relacji Dębica – Mielec – Dębica stale rośnie – mówi Monika Konopka z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Nie wskazała jednak konkretnych wyników frekwencji notowanej w pociągach w pierwszych tygodniach ich kursowania. Jednocześnie zapowiedziała, że w celu poprawy oferty i przyciągnięcia dodatkowych pasażerów samorząd planuje nieco zwiększyć liczbę realizowanych przez Polregio połączeń.

Od wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy, a więc od 12 grudnia, na linii nr 25 pojawić się ma wreszcie kurs wieczorny (dziś przejazdy kończą się około godz. 17:00). Będzie on wykonywany jednak tylko w piątki. W założeniach UMWP ma on służyć głównie studentom wracającym do domów z Rzeszowa czy Krakowa. Samorząd spodziewa się zatem jego wykorzystania głównie w kierunku Mielca.

Są plany rozwoju oferty, ale w jakim horyzoncie czasowym?


– Połączenie to, wraz z niedzielnymi kursami z Mielca do Dębicy, a następnie do Rzeszowa, Krakowa czy Katowic, powinno zaspokoić potrzeby młodzieży uczącej się we wspomnianych ośrodkach akademickich – ocenia nasza rozmówczyni. Poza tym samorząd województwa podkarpackiego nie planuje teraz istotnych zmian w rozkładzie jazdy. Oznacza to, że wciąż koleją nie będzie dało się wydostać z Mielca w soboty, a pracujący do 17:00 czy 18:00 nadal nie będą mogli wrócić pociągiem do domu.

Jednocześnie województwo zapewnia, że prowadzi analizy dotyczące możliwości wprowadzenia nowej, dużo bogatszej oferty połączeń na tej linii. – Jednak na ten moment, z uwagi na uwarunkowania techniczno-finansowe, nie podjęto jeszcze decyzji co do jej ostatecznego kształtu – stwierdza Monika Konopka. Dodaje, że nie wiadomo wciąż także, kiedy nowy, bardziej rozbudowany rozkład jazdy mógłby wejść w życie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5