Partnerzy serwisu:
Pasażer

Podkarpackie: Nieco więcej pociągów do Mielca i Padwi, ale wciąż ani jednego w soboty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-11-2022
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Podkarpackie: Nieco więcej pociągów do Mielca i Padwi, ale wciąż ani jednego w soboty
fot. C41n, lic. CC BY-SA 3.0Dworzec w Mielcu
Samorząd województwa podkarpackiego zaprezentował założenia przyszłorocznego rozkładu jazdy na południowym odcinku linii nr 25 łączącej Łódź Kaliską z Dębicą. Planowane jest uruchomienie nieco większej liczby pociągów, ale sobota ma pozostać dniem bez ani jednego kursu. Wyłączony z ruchu będzie wówczas zarówno odcinek do Mielca, jak i nowo otwarty fragment do Padwi.

W tym miesiącu wznowiony został regularny ruch kolejowy na linii kolejowej nr 25 pomiędzy Mielcem a Padwią. Przed rokiem – we wrześniu 2021 r. – pociągi powróciły natomiast na odcinek z Dębicy do Mielca. Oferta przewozowa była jednak dość skromna, bo zakładała kursowanie czterech par pociągów w dni robocze. W grudniu 2021 r. w rozkładzie pojawiły się dodatkowe kursy piątkowe i niedzielne. Na razie trudno jest ocenić popularność kolei na trasie do Padwi ale roczny okres eksploatacji odcinka do Mielca pozwala na wyciągnięcie pierwszych wniosków dotyczących frekwencji.

Ilu pasażerów podróżuje podkarpackim szynobusem?

– Średniomiesięczna frekwencja wyniosła dotąd ok. 4700 pasażerów – mówi Tomasz Leyko, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego który jest organizatorem przewozów realizowanych przez Polregio. Biorąc pod uwagę niewielką liczbę połączeń niedzielnych i brak ruchu w soboty, należy założyć, że przekłada się to na ok. 200 podróżnych w dzień roboczy. Z każdego z kursów korzysta więc statystycznie ok. 40 podróżnych.

Aktualnie oferta przewozowa na trasie z Mielca do Dębicy zakłada cztery pary kursów realizowanych w dni robocze, jedną obsługiwaną codziennie z wyjątkiem sobót i jeden dodatkowy kurs piątkowy. Podkarpacki samorząd zapowiada, że liczba kursów w roku 2023 zostanie zwiększona. – W relacji Dębica – Mielec – Dębica pojedzie pięć par pociągów kursujących w dni robocze i jeden dodatkowy w piątek – zapowiada nasz rozmówca.

Brak pociągów w soboty, tylko pojedyncze kursy w niedziele


Pomiędzy Dębicą a Padwią przez Mielec pojedzie zaś w sumie (w obu kierunkach łącznie) dziewięć pociągów w dni robocze.Utrzymane zostaną też dwa kursy niedzielne. Ofertę uzupełni jeden piątkowy kurs z Mielca do Padwi i jeden – również obsługiwany wyłącznie w piątki – z Padwi przez Mielec do Dębicy.

Przedstawione przez samorząd województwa założenia oferty wskazują jednoznacznie, że Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego nadal nie zamierza uruchamiać jakichkolwiek połączeń wna linii nr 25 w soboty. Trudno zatem uznać, że kolej będzie stanowić kompleksową alternatywę dla transportu indywidualnego. Proponowana liczba połączeń wydaje się przy tym relatywnie niewielka, biorąc pod uwagę wielkość Mielca – najważniejszego ośrodka znajdującego się na wspomnianej trasie.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5