NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Podkarpacie: Uroczyste otwarcie linii nr 71

| km, Rynek Kolejowy, 19 stycznia 2010 19.01.2010 90

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2010-01-19 08:26:13 Autor: ozon
---.3s.pl
Ale szopka :|
2010-01-19 08:39:13 Autor: Tubylec
---.r.kbt.pl
Moze i szopka, ale chcialbym wiecej takich informacji ze cos tam otwieraja a nie zamykaja.
2010-01-19 08:50:58 Autor: z Poznania
---.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Tak naprawdę przetargami na tą linie, powinien zająć się UZP. W celu ominięcia procedur PZP, rozbito modernizacje na kilkanaście przetargów, aby nie przekroczyły kwot ustawowych. I można było je ogłaszać zgodnie z Regulaminem przetargów PLK. A to chyba zabronione przez prawo omijanie PZP.

Szkoda, że dawny Oddział Regionalny w Poznaniu też tak nie kombinował, może byśmy mieli więcej linii wyremontowanych (choć pewno i tak przez S&B) :-)

Mam nadzieje, że za rok będą na tej linii duże potoki podróżnych. A nie będzie to kolejna Włoszczowa.....
2010-01-19 09:36:02 Autor: umbra
---.tktelekom.pl
Sto razy lepsza taka szopka niż te \"gale przyjaciół\" w Warszawie bo tutaj się ludzie autentycznie się cieszą. Brawa dla samorządowców z Podkarpacia!
2010-01-19 09:36:29 Autor: naleśnik
---.jezuici-1
niech ktoś wreszcie pomyśli o połączeniu bezpośrednim Lublin - Rzeszów przez Tarnobrzeg ze zmianą kierunku na ST. W. Centrum, byłoby to połączenie dla ludzi, a nie dla robienia zdjęć. trochę dobrych chęci, dostosowania rozkładu (przepisów)i kolej mogłaby jeździć dla pasażerów.
2010-01-19 09:36:55 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jestem ciekawy czy nawet w przypadku modernizacji torów przez Radom i kierowania tą trasą pociągów Rzeszów - Warszawa a nie przez Lublin jakikolwiek pociąg nawet niskiej kategorii POSP się utrzyma.

Szczerze mówiąc wątpię.

Rzeszów jest za małym ośrodkiem aby posiadać samodzielne połączenie do Warszawa omijające de facto duże miasta.

Jedynym dużym miastem na drodze z Rzeszowa do Warszawy byłby de facto tylko Radom bo trasa ominie Kielce.

Poza tym tylko kilka średnich miast ok 60 tyś np. tzw. trójmiasto świętokrzyskie.

Radom jest blisko Warszawy po modernie trasy na 160 km/h i dobudowaniu drugiego toru na odcinku Radom- Warszawa Struzik wejdzie z REGIONALNYMI EX które zapowiada w cenie osobowej i raczej nikt z Radomia POSP nie będzie jeździł.


Czarno to widzę.

Połączenia przez Tarnów, Kraków CMK nawet przy założeniu kategorii EX przy modernizacji pod 200 km/h E-30 w ramach III korytarza oraz przy modernizacji CMK pod 250 km/h da lepsze efekty czasowe czyli ok. 3 h a może nawet symboliczne 2h 50 min i trasę bardziej ekonomiczną.
2010-01-19 09:46:24 Autor: Konkubina wujka Janka
---.pk.edu.pl
W pierwszym dniu kursowania pociągów na tej trasie (tj. 13.12.2009 r.) maszyniści szynobusów nie znali szlaku, więc jechali Vmaks=40 km/h, co oczywiście równało się np. 2 godzinnym spóźnieniom. Pekap otwiera linię kolejową... :-D.
2010-01-19 09:50:11 Autor: ted
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A jak mam dojechać z Warszawy do Sandomierza z rowerem, mądralo?
2010-01-19 11:12:50 Autor: marcin
---.speed-net.pl
a kasa biletowa oraz poczekalnia na stacji w Tarnobrzegu nieczynne...
2010-01-19 11:42:12 Autor: zygmunt
---.xdsl.centertel.pl
Połączenia przez Tarnów, Kraków CMK nawet przy założeniu kategorii EX przy modernizacji pod 200 km/h E-30 w ramach III korytarza oraz przy modernizacji CMK pod 250 km/h da lepsze efekty czasowe czyli ok. 3 h a może nawet symboliczne 2h 50 min i trasę bardziej ekonomiczną.

Człowieku, zejdz na ziemie :) 2h50min?? Na E30 będzie 120-160km/h a na CMK 200-220km/h i nic więcej!!!!!!!! dwa: trasa przez Kolbuszową to nie tylko pociągi TLK ale również osobowe oraz towarowe.
2010-01-19 12:24:36 Autor: rdd
---.radman.pl
@ kolejarz 65

Trasa Rzeszów-Tarnobrzeg-Ostrowiec-Skarżysko-Radom- Warszawa ma przyszłość.

Takie miasta jak Sandomierz, Ostrowiec, Starachowice i Skarżysko to ponad 200 tys. mieszkańców. Do tego Radom prawie 230 tys.
Zatem generatorów jest sporo.

A tak w ogóle Radom wcale nie leży blisko Warszawy to aż 100 km.
Struzik nie lubi Radomia więc na expresy KM bym nie liczył.
2010-01-19 12:31:28 Autor: xyz
---.is.net.pl
JAK MOĹťNA było otwierać tą linię ,nie robiąc elektryfikacji??? Czy np. DB albo CD postępują w ten sposób?to trzeba mieć rozum małpy żeby remontować linię i planować ją jako linię do Warszafki a nie zrobić druta?! totalne marnotrawstwo pieniędzy.
2010-01-19 17:16:29 Autor: PiotrEkonomista
---.nowydwormazowiecki.vectranet.pl
Linia jest potrzebna, nie tylko Rzeszów - Warszawa, ale i pociągo dp Lublina i Łodzi. To tylko kwestia opłat za tory i prędkości. Chyba PKP PLK opłacałoby się zgodzić na 4-5 szynobusów do Łodzi poprzez obniżkę ceny za przejazd, niż na jeden pośpieszby (którego i tak nie ma). Powiedzmy szczerze, nie można na linię kolejową patrzeć tylko przez pryzmat Warszawy! Należy dążyć do maksymalizacji przychodów również poprzez zwiększenie oferty, co jest możliwe między innymi poprzez zejście z ceny przez PKP PLK. Czy dwa razy większa ilość pociągów osobowych jest możliwa. Należy odpowiedzieć zdecydowanie tak.
2010-01-19 20:43:44 Autor: walek
---.adsl.inetia.pl
Ale JAJA za darmo wożą i niema chętnych.Kto zato zapłaci
2010-01-20 01:18:45 Autor: WŁ
---.adsl.inetia.pl
A gdzie ta elektryfikacja linii? Za wysokie koszty budowy druta?
2010-01-20 08:06:42 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ zygmunt

Czasowo i tak wyjdzie szybciej przez Kraków CMK nawet przy przyjęciu twoich parametrów

A logika twoja jest dziwna.

Podchodzisz sceptycznie do realności modernizacji korytarza E- 30 na odcinku Rzeszów - Tarnów – Kraków, bo taki na interesuje oraz do możliwości modernizacji CMK tam 250 km/h jest możliwe bez przebudowy.

Tym bardziej należy podchodzić sceptycznie do modernizacji trasy przez zadupia typu Kolbuszowa, Sandomierz czy Ostrowiec Świętokrzyski.

Owszem sceptycyzm dotyczący stanu lini kolejowych jak i efektów ich modernizacji jest jak najbardziej wskazany.

Ale skoro będą problemy z modernizacją głównych magistrali kolejowych a do takich zalicza się E-30 oraz CMK to tym bardziej należy się spodziewać słabych wyników modernizacji bocznych lini kolejowych do których należy linia przez Kolbuszową, Sandomierz.

Moim zdaniem te pieniądze zostały wyrzucone w błoto.

Nie są realizowane ważniejsze inwestycję chociażby E-30 a pieniądze są ładowane na boczne linie prowadzące przez zadupia.

2010-01-20 08:15:43 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl



@ PiotrEkonomista

Pociągi do Łodzi ?????????????????

Z Rzeszowa ?????????????

Przez Kolbuszową ???????????



Łódź ma do Krakowem zaledwie 2 połączenia TLK i teraz 2 kible IR.

Stan wiedeńki jeżeli rozpatrujemy czasy przejazdu dla POSP nie jest zły. Łódź ma czas przejazdu do Krakowa zbliżony do czasu z Wrocławia do Krakowa, potencjał demograficzny trasy też jest zbliżony.

A mimo wszystko Łódź generuje słabe potoki podróżnych nawet do Krakowa.

A ty piszesz o pociągach do Rzeszowa ??????????????????? i to przez Kolbuszową ???????????????

0 + 0 i tak będzie 0 nie 1.

2010-01-20 14:41:48 Autor: zygmunt
---.xdsl.centertel.pl
do kolejarz65

Dobrze kolego. Niech będzie E30 na 200km/h a CMK na 250km/h. Powiedz mi teraz jaki pociąg spółki PKP IC tyle tam pojedzie? EP09 max 160km/h, TAURUS max 200km/h. Nie uwierze że pojadą od Rzeszowa do Wawy składy zespolone bo ich będzie jak na lekarstwo, a dwa nawet nie wiemy czy one będą. Taurusy będą jezdzić na trasach międzynarodowych, a EP09 pojedzie max 160km/h. Licząc że Kraków-Warszawa to 2h35minut plus Rzeszów-Kraków to 2godziny to łączny czas prezejazdu wyniesie około 4,5. Zakładając 160km/h. Ale powiedz mi kiedy realnie będzie możliwy taki czas? Już dziś przez Kolbuszową gdyby PLK ułożyło normalny rozkład jazdy możliwe jest 5h40min. Jest więc alternatywa, bo i E30 i CMK będą w przyszłości modernizowane, więc ludzie z Rzeszowa i calego województwa muszą chyba mieć jak dojechać. A patrząc jak idą remonty np na Wawa-Gdynia czy Wrocław-Poznań przez 10lat od rozpoczęcia modernu E30 i CMK na pewno szybciej nie będzie.
2010-01-21 11:23:27 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl

@ zygmunt

To pogadaj z @Robertem Wyszyńskim on juz zasuwa 360 km/h na łódzkim Y i oskarża mnie że nie łapie jego bajek.

Akurat ze stosowaniem prędkości 200 km/h na godzinę nie powinno być problemu.

Czasy które podałeś z użyciem E-30 i CMK możliwe są już dzisiaj.

Powiem więcej przy gdyby trzymano pełne 120 km/h na odcinku Rzeszów -Tarnów - Kraków czas powinien wynosić 1h 50 min gdyby nie tracono czasu na przepianie lokomotyw w Krakowie z EP-09 na EU -07 mamy kolejne 5 min gdyby EX Przemyśl - Warszawa kursował jako samodzielny tak ja MAŁOPOLSKA to nie tracił by 15 min w Tarnowie na manewry jak EX PIENINY

Do Nowego Sącza powinien kursować oddzielny skład EX na 4 wagonach na odcinku Kraków- Tarnów - Nowy Sącz reszta wagonów z odcinka Warszawa- CMK- Kraków powinna być odczepiana w i zostawać w Krakowie coś na zasadzie EC BEM.


Tak więc istnieją nawet przy obecnym stanie torów możliwości skrócenia czasów przejazdu.


Niestety na PKP mamy dziadostwo i oto są jego efekty.

Tym Bardziej trasa przez Kolbuszową okaże się niewypałem

Ta trasa nie ma potencjału ekonomicznego.

Linia może być ale z faktu że jest tam linia nie wynika jeszcze fakt że coś tam pojedzie, a nawet jak pojedzie to co ???????????

Jeden pociąg na dobę.

PIC uruchomił jakiś dziwaczny łącznik do TLK Przemyśl - Szczecin który wyrusza z Przemyśla ponad godzinę wcześniej aby zahaczyć o Rzeszów Kolbuszową po czym połączyć się ze składem kursującym z Przemyśla linią prostą przez Leżajsk.

Tymczasem PR-y uruchomiły tani IR przez Kraków CMK który i tak ma czas lepszy i to mimo zbędnych postojów np. w Gosiewie.

Niektóre IR na CMK postojów w ogóle nie mają a IR Rzeszów - Warszawa który miał zastąpić pociąg EX akurat ma pytanie po co ?????

Zwłaszcza postój w Gosiewie który powoduje największe straty czasowe np. w porównaniu z Miechowem którego np. nie ma.

w Drodze powrotnej jest jeszcze gorzej po pociąg IR na odcinku Kraków - Tarnów - Rzeszów ma postoje te same co REGIO PLUS RZESZOWIANIN.

Po co ???????

A pomimo tego czas przejazdu i tak jest lepszy.

To daje do myślenia.



2010-01-21 19:39:52 Autor: ALOH
---.243.26.35
Co jak co ale 4h30min jadąc od Rzeszowa do Warszawy na EP09 nie jest możliwe. Możliwe będzie dopiero gdy E30 będzie na 160km/h. I nie przekonasz mnie stary że idzie wykręcić taki czas już dziś. Może gdyby taki pociąg od Rzeszowa do Wawy NIGDZIE się nie zatrzymał i rezerwę czasową miał 0minut (zero minut) to może... 4h30min jest realne. Ale jak wiemy z rzeczywistości tak nie jest i nie będzie.
2010-01-22 09:16:35 Autor: Kolejarz 65
---.114.104.202
@aloh


A przez Kolbuszową masz dzisiaj 4 h 30 ???????

Rzeszów 5.20 Warszawa centralna 12.20

7 h !!!!!!!!!!!!!!


Przez Kraków CMK 5h.

O czym tu mowa Kolbuszowa to pieniądze wyrzucone w Błoto.


Oczywiście że dziś czas na poziomie 4 h 30 przez Kraków CMK nie jest możliwy. Ale już na poziomie 4 h 45 tak nawet dzisiaj np. przy likwidacji przepinania lokomotywy i kasacji rezerw technicznych i przy postojach tylko w Tarnowie i Krakowie Głównym.

Kategoria EIC powinna do czegoś zobowiązywać.

Spintera to Rzeszów mieć nie będzie bo to dziura ale porządny IC z postojami tylko w Tarnowie i Krakowie ewentualnie jeszcze w Dębicy jak najbardziej.

Ja odnoszę się do wariantów możliwych modernizacji.

Tym Bardziej przez Kolbuszową nie jest szybciej ani dzisiaj ani tym bardziej w przyszłości.

Tak więc upieranie się i bronienie tej inwestycji którą należy określić jako „pieniądze wyrzucone w błoto” jest bezcelowe.
2010-01-25 14:04:14 Autor: Ĺťuaw
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kolejarz 65

Poniewaz w dziurze mieszkają łachmaniarze, to powinni do Wiednia tfu stolycy iść na piechotę.
Tak myśla wszyscy w centrum uważając, że cała Polska buduje Warszawę.

Poza tym komunikacja to nie tylko jazda do \"centrum\", ale i w ramach województwa. czyżby łachmaniarze z Podkarpacia nie mieli prawa jeźzdić po województwie w sensownych warunkach?
Polska D?
Obywatele II kategorii?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5