NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Pociągi z Otwocka do Warszawy powrócą 15 sierpnia

| Jakub Madrjas 05.08.2020 28

Pociągi z Otwocka do Warszawy powrócą 15 sierpnia
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Zgodnie z planem przebiega montaż nowych rozjazdów na stacji Otwock od strony Świdra – informuje PKP PLK.
Od września 2017 roku trwa modernizacja stacji w Otwocku. Jak podaje inwestor, starą konstrukcję pierwszego peronu w Otwocku zastąpiła nowa. Peron jest wyższy, wyposażony w długą wiatę i ławki. Przygotowane jest nowe oświetlenie, a bezpieczeństwo zapewnią wypukłe oznakowania nawierzchni oraz ścieżki naprowadzające dla osób niedowidzących. Podróże ułatwi systemem informacji pasażerskiej. Od września peron dołączy do dwóch nowych, czynnych od ubiegłego roku peronów. Dostępne będzie także nowe przejście podziemne.

Jak informuje PKP PLK, od 30 sierpnia między Pilawą a Otwockiem pociągi pojadą po nowym torze (o tym, dlaczego te prace trwają dłużej niż planowano pisaliśmy tutaj). Pasażerowie skorzystają z nowych peronów na 3 stacjach i 6 przystankach. Wszystkie mają nowe oświetlenie i oznakowanie oraz zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przygotowano pochylnie i windy. Na peronach będą ławki i wiaty.

Od grudnia, gdy zostanie włączony do ruchu drugi tor, skończy się czas jednego toru na odcinku Otwock – Pilawa i znacznie zwiększy możliwości podróży w ruchu regionalnym i dalekobieżnym.

W Otwocku nowe wiadukty usprawniają komunikacje w mieście

Kończy się przebudowa wiaduktów kolejowych przy ul. Orlej. Dwie nowe konstrukcje w miejscu kilkudziesięcioletnich zapewnią sprawny przejazd pociągów oraz zwiększą bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Na wiaduktach położono tory oraz zamontowano część sieci trakcyjnej. Pod wiaduktami gotowe jest odwodnienie i układany jest asfalt. Przejazd samochodów planowany jest jeszcze w sierpniu. Prace zakończą się do września, gdy przywrócony zostanie ruch jednotorowy na odcinku Otwock – Pilawa.

Nowy wiadukt budowany jest na ulicy Żeromskiego. Bezkolizyjne skrzyżowanie zastąpi przejazd kolejowo-drogowy i zapewni lepszą komunikację. Obecnie roboty koncentrują się przy budowie ostatniego segmentu konstrukcji. Kierowcy nową trasą pojadą wiosną przyszłego roku - informuje PLK

W ramach inwestycji w Otwocku powstaną trzy bezkolizyjne skrzyżowania dróg i torów oraz dwa przejścia podziemne – pod peronami i przy ul. Sosnowej. Od lipca 2019 roku kierowcy korzystają z przejazdu pod nowym wiaduktem przy ul. Majowej. Jak informuje PKP PLK, wszystkie prace na linii Warszawa - Lublin w ramach I etapu zostaną zrealizowane do 2022 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Otwock (52)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Otwock (52)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5