NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK wyjaśnia, dlaczego prace między Otwockiem a Pilawą potrwają dłużej niż planowano

| Michał Szymajda 06.05.2020 3,8k

PLK wyjaśnia, dlaczego prace między Otwockiem a Pilawą potrwają dłużej niż planowano
Zmodernizowana stacja Otwock i pociąg Kolei MazowieckichFot. Robert Nowak
Już teraz Koleje Mazowieckie poszukują operatora autobusowego, który latem swoimi pojazdami będzie w stanie zastąpić pociągi kursujące między Otwockiem a Pilawą, a także, w mniejszym zakresie, między Warszawą a Otwockiem. Dlaczego przedłużyły się prace torowe na linii 7 na tych odcinkach?
O tym, że pasażerowie będą musieli przełknąć niedogodności w poruszaniu się po aglomeracyjnym i podmiejskim odcinku linii 7 także w okresie letnim, pisaliśmy w tekście „Komunikacja zastępcza z Otwocka do Pilawy także latem. KKZ również z Warszawy”. Już wówczas o przyczyny wydłużenia prac torowych pytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe. Teraz otrzymaliśmy odpowiedź.

– Wykonawca musi likwidować ponad 70 nieprzewidzianych kolizji z nieujętą na mapach infrastrukturą podziemną. To konieczność przekładania m.in. kabli oraz instalacji gazowych. Prace zajmą więcej czasu niż pierwotnie planowano. Ponadto konieczne będą dodatkowe wzmocnienia gruntu i stabilizacja podłoża na odcinku Celestynów – Pilawa. Wykonanie tego zakresu prac jest niezbędne dla uzyskania wymaganych parametrów linii i utrzymania ruchu pociągów już bez dodatkowych prac – napisał Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. W związku z dodatkowym zakresem robót, przywrócenie jednotorowego ruchu pomiędzy Otwockiem a Pilawą zaplanowano we wrześniu.

Dlaczego jednak kolejowa komunikacja zastępcza będzie musiała być wprowadzona za pociągi między Józefowem a Otwockiem?

– W lipcu i sierpniu przez około miesiąc prowadzone będą prace związane z montażem rozjazdów w Otwocku od strony Warszawy. Łączy się to również z przebudową sieci trakcyjnej oraz układu torów. Prace zaplanowano w czasie, gdy zmiany dla pasażerów mogą być jak najmniej odczuwalne. W tym czasie pomiędzy Józefowem a Otwockiem zapewniona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa – dodał przedstawiciel PKP PLK. Koleje Mazowieckie już zapowiedziały, że autobusy będą uruchamiane, w wielu przypadkach od samej Warszawy, ze względu na specyfikę linii.

Obecnie na odcinku Otwock – Pilawa budowane są nowe perony na 8 stacjach i przystankach osobowych, m.in. w Zabieżkach, Augustówce i Śródborowie. W Celestynowie układane są płyty peronowe i nawierzchnia peronów. Budowane są wiaty i przejście podziemne. Postępuje budowa dwóch torów na 25 km trasie z Otwocka do Pilawy oraz prace przy obiektach inżynieryjnych. Ułożone są już tory na odcinku około 20 km. Ustawiane są słupy trakcyjne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5