NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Pociągi wróciły na szlak między Szczecinem a Świnoujściem

| PKP PLK 05.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-08-05 11:59:44 Autor: CT
---.internetia.net.pl
Mamy już własne foty z miejsca wypadku. Wstępna hipoteza. Cysterny przejeżdżającego składu wpadły w drgania na odcinku toru o wyjątkowo dużej liczbie uszkodzeń główki szyny. Pod wływem drgań cystern [ dodatkowo upalna pogoda] w km 84, 3 [szl. Szcz_Dąbie- Świnoujscie] nastąpiło wybrzuszenie i wygięcie toru, co spowodowało wykolejenie tylnej części składu.
2015-08-05 13:38:07 Autor: MK
---.dynamic.mm.pl
Nie ma szlaku Sz. Dabie - Swinoujscie.
2015-08-05 15:08:33 Autor: HdiMndur9
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co przekazali mu z eksploatacji o przyczynie wykolejenia?
2015-08-05 15:27:54 Autor: rimek...
---.internetdsl.tpnet.pl
CT Twoje teorie spiskowe dość mocna naciągane baaaardzo mocno pierwsze niema czegos takiego ze cysterny wpadają w wibracje a dwa jeśli chodzi o zwichrowanie toru od upałów to by się lok. początek składu wykolei....ł pozdrawiam fachowca:)
2015-08-06 14:06:49 Autor: CT
---.internetia.net.pl
O proszę odezwali się obrońcy patologii gospodarczych !

@rimek. napisał: "pierwsze niema czegos takiego ze cysterny wpadają w wibracje ..." komiczne ! Hałas, jaki słyszymy z kierunku przejeżdżającego pociągu, wynika nie z czarów (jak niektórzy widać sądzą), tylko właśnie z drgań przejeżdżających cystern (czy wagonów)
Oczywiście istotne są te, które są ponadnormatywnie silne, a szczególnie dotyczy to zestawów kołowych.
A właśnie na torach, gdzie szyny są mocowane za pomocą klamer, a główki szyn wyraźnie uszkodzone, obserwujemy miejscami, tak silne drgania, że powodują one pękanie owych, zbyt słabych, klamer. (Na zdjęciach, w powiększeniu, jest to wyraźnie widoczne.)
Osobną sprawą jest zbyt słaba wytrzymałość główek szyn, wykonanych z materiału „stalopodobnego”, tak jak w omawianym miejscu.
Zdjęcia: http://www.kolejowe-sprawy.pl/viewtopic.php?p=77018&highlight=&sid=765ec58a69256ba3938a95021c5d550b#77018

Pseudofachowców, próbujących ukryć te groźne zjawiska, nie popieramy!


2. Przecież wyraźnie napisałem, że przypuszczalnie torowisko odkształciło się podczas przejazdu pociągu.
Wskazuje na to sama logika. Właśnie, dlatego, że lokomotywa nie wykoleiła się, natomiast końcowe cysterny wykoleiły się i to w ten sposób, że potraciły bufory. Zjawisko to wskazuje na ponadnormatywne przemieszczenia poprzeczne (może i pionowe) podczas przejazdu przez wypaczony – „zesowany” odcinek toru.

3. Dlaczego „spiskowa teoria” ? To bardzo typowa historia,
wykolejenia z powodu uszkodzeń toru, to częsta sprawa.
Gorzej, że zdarza się to na stosunkowo nowych odcinkach.

4. Skąd taka nerwowa reakcja u „rimek…”, czyżby czuł się odpowiedzialny za ten wypadek ?!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS