NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

Pociągi wróciły na szlak między Szczecinem a Świnoujściem

| PKP PLK 05.08.2015 98

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-05 11:59:44 Autor: CT
---.internetia.net.pl
Mamy już własne foty z miejsca wypadku. Wstępna hipoteza. Cysterny przejeżdżającego składu wpadły w drgania na odcinku toru o wyjątkowo dużej liczbie uszkodzeń główki szyny. Pod wływem drgań cystern [ dodatkowo upalna pogoda] w km 84, 3 [szl. Szcz_Dąbie- Świnoujscie] nastąpiło wybrzuszenie i wygięcie toru, co spowodowało wykolejenie tylnej części składu.
2015-08-05 13:38:07 Autor: MK
---.dynamic.mm.pl
Nie ma szlaku Sz. Dabie - Swinoujscie.
2015-08-05 15:08:33 Autor: HdiMndur9
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co przekazali mu z eksploatacji o przyczynie wykolejenia?
2015-08-05 15:27:54 Autor: rimek...
---.internetdsl.tpnet.pl
CT Twoje teorie spiskowe dość mocna naciągane baaaardzo mocno pierwsze niema czegos takiego ze cysterny wpadają w wibracje a dwa jeśli chodzi o zwichrowanie toru od upałów to by się lok. początek składu wykolei....ł pozdrawiam fachowca:)
2015-08-06 14:06:49 Autor: CT
---.internetia.net.pl
O proszę odezwali się obrońcy patologii gospodarczych !

@rimek. napisał: "pierwsze niema czegos takiego ze cysterny wpadają w wibracje ..." komiczne ! Hałas, jaki słyszymy z kierunku przejeżdżającego pociągu, wynika nie z czarów (jak niektórzy widać sądzą), tylko właśnie z drgań przejeżdżających cystern (czy wagonów)
Oczywiście istotne są te, które są ponadnormatywnie silne, a szczególnie dotyczy to zestawów kołowych.
A właśnie na torach, gdzie szyny są mocowane za pomocą klamer, a główki szyn wyraźnie uszkodzone, obserwujemy miejscami, tak silne drgania, że powodują one pękanie owych, zbyt słabych, klamer. (Na zdjęciach, w powiększeniu, jest to wyraźnie widoczne.)
Osobną sprawą jest zbyt słaba wytrzymałość główek szyn, wykonanych z materiału „stalopodobnego”, tak jak w omawianym miejscu.
Zdjęcia: http://www.kolejowe-sprawy.pl/viewtopic.php?p=77018&highlight=&sid=765ec58a69256ba3938a95021c5d550b#77018

Pseudofachowców, próbujących ukryć te groźne zjawiska, nie popieramy!


2. Przecież wyraźnie napisałem, że przypuszczalnie torowisko odkształciło się podczas przejazdu pociągu.
Wskazuje na to sama logika. Właśnie, dlatego, że lokomotywa nie wykoleiła się, natomiast końcowe cysterny wykoleiły się i to w ten sposób, że potraciły bufory. Zjawisko to wskazuje na ponadnormatywne przemieszczenia poprzeczne (może i pionowe) podczas przejazdu przez wypaczony – „zesowany” odcinek toru.

3. Dlaczego „spiskowa teoria” ? To bardzo typowa historia,
wykolejenia z powodu uszkodzeń toru, to częsta sprawa.
Gorzej, że zdarza się to na stosunkowo nowych odcinkach.

4. Skąd taka nerwowa reakcja u „rimek…”, czyżby czuł się odpowiedzialny za ten wypadek ?!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5