Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pociągi PKP Intercity mają być czystsze. Będą inwestycje w myjnie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-03-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pociągi PKP Intercity mają być czystsze. Będą inwestycje w myjnie
Fot. Michał Szymajda, RKPociąg TLK ze Szrenicą w tle
W ostatnich miesiącach przez media lokalne i ogólnopolskie przelała się fala krytyki dotycząca czystości składów PKP Intercity. Przewoźnik zapowiada, że sytuacja będzie się zmieniać.

Brudne pociągi to problem występujący głównie w okresie zimowym. Gdy temperatury spadają poniżej zera, PKP Intercity przestaje używać posiadanych przez siebie myjni automatycznych, ponieważ nie są one dostosowane do pracy w takich warunkach. Dlatego pracownicy PKP Intercity czyszczą jedynie te elementy, które czyste być muszą – numery eksploatacyjne, drzwi i klamki lub przyciski do ich otwierania a także wyświetlacze i, czasami, okna. Problem dotyczy więc tych pociągów, które w ciągu dnia przejeżdżają najwięcej kilometrów, czyli m.in. pociągów Pendolino i Flirtów, których obiegi, ze względu na wysoką sprawność, są wyjątkowo długie.

Sporo jeżdżą, więc bywają niemyte

– W okresie jesienno-zimowym mogą zdarzyć się sytuacje, kiedy, ze względu na niską temperaturę, pociąg nie mógł zostać umyty. Zapewniamy jednak, że Stadler Polska dokłada wszelkich starań i cały czas współpracuje z przewoźnikiem, aby zapewnić podróżującym najwyższą jakość usług – wyjaśnia Marta Jarosińska, kierownik ds. komunikacji w Stadlerze. Gdy tylko temperatura zbliżyła się do zera, rzeczywiście niemal wszystkie pociągi wyprodukowane w Siedlcach znów pokazały swoje oryginalne barwy.

Na brudne pociągi Pendolino zwracali uwagę na początku marca także pasażerowie z Trójmiasta. Wydaje się, że flagowe pojazdy PKP Intercity powinny błyszczeć przykładem, jednak, jak tłumaczył trójmiejskiej Gazecie Wyborczej rzecznik PKP Intercity, sytuacja była wyjątkowa.

– W ostatnim czasie ze względu na naprawy składów po kolizjach priorytetem było ich sprawne przywrócenie do ruchu oraz zapewnienie obsługi pozostałymi dostępnymi jednostkami. Spowodowało to, że możliwości pozostawienia pociągów w hali w celu ich mycia ręcznego oraz wyschnięcia były ograniczone. Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie nasze pociągi, bez względu na kategorię, kursowały czyste – wyjaśniał Cezary Nowak, rzecznik prasowy przewoźnika.

PKP Intercity zbuduje sobie myjnie

Problemem PKP Intercity jest brak myjni, które mogłyby pracować przy temperaturze poniżej zera. Przewoźnik w swoich planach inwestycyjnych uwzględnił jednak ten problem.

– W ramach nowej strategii taborowej na lata 2016-2020, PKP Intercity zaplanowało modernizację 15 stacji postojowych. Wybrane z nich zostaną wyposażone m.in. w całoroczne myjnie z zamkniętym obiegiem wody. Nowoczesne obiekty pojawią się m.in. w: Warszawie (dwie myjnie), Szczecinie, Wrocławiu, Krakowie i Przemyślu. Myjnie będą miały możliwość mycia składów przy temperaturze do -8 stopni Celsjusza – tłumaczy rzecznik PKP Intercity. Obecnie inwestycja jest na etapie przygotowania dokumentacji. Przetarg na wykonanie programu funkcjonalno-użytkowego myjni wygrał w listopadzie 2016 roku Corail TS, o czym piszemy tutaj.

Warto zaznaczyć, że umowy z Alstomem ( ED250 Pendolino), Pesą (ED161 Dart) i Stadlerem (ED160 Flirt) nie przewidują na tą chwilę kompleksowego mycia poza bazami serwisowymi producentów. Dlatego oni sami muszą zadbać o czystość wyprodukowanych przez siebie pojazdów.

W ostatnich latach nowoczesne myjnie sprawiły sobie Koleje Mazowieckie i Przewozy Regionalne. Ciekawy obiekt dla berlińskiej kolei miejskiej zbudowała także polska firma Agat.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5