Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pociągi PKP Intercity mają być czystsze. Będą inwestycje w myjnie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
14-03-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pociągi PKP Intercity mają być czystsze. Będą inwestycje w myjnie
Fot. Michał Szymajda, RKPociąg TLK ze Szrenicą w tle
W ostatnich miesiącach przez media lokalne i ogólnopolskie przelała się fala krytyki dotycząca czystości składów PKP Intercity. Przewoźnik zapowiada, że sytuacja będzie się zmieniać.

Brudne pociągi to problem występujący głównie w okresie zimowym. Gdy temperatury spadają poniżej zera, PKP Intercity przestaje używać posiadanych przez siebie myjni automatycznych, ponieważ nie są one dostosowane do pracy w takich warunkach. Dlatego pracownicy PKP Intercity czyszczą jedynie te elementy, które czyste być muszą – numery eksploatacyjne, drzwi i klamki lub przyciski do ich otwierania a także wyświetlacze i, czasami, okna. Problem dotyczy więc tych pociągów, które w ciągu dnia przejeżdżają najwięcej kilometrów, czyli m.in. pociągów Pendolino i Flirtów, których obiegi, ze względu na wysoką sprawność, są wyjątkowo długie.

Sporo jeżdżą, więc bywają niemyte

– W okresie jesienno-zimowym mogą zdarzyć się sytuacje, kiedy, ze względu na niską temperaturę, pociąg nie mógł zostać umyty. Zapewniamy jednak, że Stadler Polska dokłada wszelkich starań i cały czas współpracuje z przewoźnikiem, aby zapewnić podróżującym najwyższą jakość usług – wyjaśnia Marta Jarosińska, kierownik ds. komunikacji w Stadlerze. Gdy tylko temperatura zbliżyła się do zera, rzeczywiście niemal wszystkie pociągi wyprodukowane w Siedlcach znów pokazały swoje oryginalne barwy.

Na brudne pociągi Pendolino zwracali uwagę na początku marca także pasażerowie z Trójmiasta. Wydaje się, że flagowe pojazdy PKP Intercity powinny błyszczeć przykładem, jednak, jak tłumaczył trójmiejskiej Gazecie Wyborczej rzecznik PKP Intercity, sytuacja była wyjątkowa.

– W ostatnim czasie ze względu na naprawy składów po kolizjach priorytetem było ich sprawne przywrócenie do ruchu oraz zapewnienie obsługi pozostałymi dostępnymi jednostkami. Spowodowało to, że możliwości pozostawienia pociągów w hali w celu ich mycia ręcznego oraz wyschnięcia były ograniczone. Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie nasze pociągi, bez względu na kategorię, kursowały czyste – wyjaśniał Cezary Nowak, rzecznik prasowy przewoźnika.

PKP Intercity zbuduje sobie myjnie

Problemem PKP Intercity jest brak myjni, które mogłyby pracować przy temperaturze poniżej zera. Przewoźnik w swoich planach inwestycyjnych uwzględnił jednak ten problem.

– W ramach nowej strategii taborowej na lata 2016-2020, PKP Intercity zaplanowało modernizację 15 stacji postojowych. Wybrane z nich zostaną wyposażone m.in. w całoroczne myjnie z zamkniętym obiegiem wody. Nowoczesne obiekty pojawią się m.in. w: Warszawie (dwie myjnie), Szczecinie, Wrocławiu, Krakowie i Przemyślu. Myjnie będą miały możliwość mycia składów przy temperaturze do -8 stopni Celsjusza – tłumaczy rzecznik PKP Intercity. Obecnie inwestycja jest na etapie przygotowania dokumentacji. Przetarg na wykonanie programu funkcjonalno-użytkowego myjni wygrał w listopadzie 2016 roku Corail TS, o czym piszemy tutaj.

Warto zaznaczyć, że umowy z Alstomem ( ED250 Pendolino), Pesą (ED161 Dart) i Stadlerem (ED160 Flirt) nie przewidują na tą chwilę kompleksowego mycia poza bazami serwisowymi producentów. Dlatego oni sami muszą zadbać o czystość wyprodukowanych przez siebie pojazdów.

W ostatnich latach nowoczesne myjnie sprawiły sobie Koleje Mazowieckie i Przewozy Regionalne. Ciekawy obiekt dla berlińskiej kolei miejskiej zbudowała także polska firma Agat.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

PKP Intercity szuka nowego dyrektora finansowego

Biznes

PKP Intercity szuka nowego dyrektora finansowego

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2025

Wrocław: Trzy tygodnie bez Pendolino

Pasażer

Wrocław: Trzy tygodnie bez Pendolino

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Przewieź rower za złotówkę z PKP Intercity

Pasażer

Przewieź rower za złotówkę z PKP Intercity

PKP Intercity 19 sierpnia 2025

Nowa myjnia kolejowa SULTOF THOR

Infrastruktura

Nowa myjnia kolejowa SULTOF THOR

art. sponsorowany 29 listopada 2023

Zobacz również:

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

PKP Intercity szuka nowego dyrektora finansowego

Biznes

PKP Intercity szuka nowego dyrektora finansowego

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2025

Wrocław: Trzy tygodnie bez Pendolino

Pasażer

Wrocław: Trzy tygodnie bez Pendolino

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Przewieź rower za złotówkę z PKP Intercity

Pasażer

Przewieź rower za złotówkę z PKP Intercity

PKP Intercity 19 sierpnia 2025

Nowa myjnia kolejowa SULTOF THOR

Infrastruktura

Nowa myjnia kolejowa SULTOF THOR

art. sponsorowany 29 listopada 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij