NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi PKP IC nie zatrzymają się na stacji Lublin Północny

| jar, Rynek Kolejowy 04.01.2020 7,9k

Pociągi PKP IC nie zatrzymają się na stacji Lublin Północny
fot. jar (2017)
Narodowy przewoźnik dalekobieżny zaprzestał obsługi stacji Lublin Północny. Nastąpiło to pół roku po przywróceniu postojów handlowych. Jak informuje PKP Intercity, wpływ na decyzję miały postępy przy modernizacji odcinka linii nr 7 oraz niewielkie zainteresowanie podróżnych. Po zmianach w ponad 300 tysięcznym mieście pociągi TLK obsługują tylko jedną stację pasażerską.
Likwidacja po kilku miesiącach obsługi

W obowiązującym od kilku tygodni rocznym rozkładzie jazdy PKP Intercity przestało obsługiwać stację Lublin Północny. Nastąpiło to kilka miesięcy po przywróceniu postojów handlowych przewoźnika. W ramach czerwcowej korekty rocznego rozkładu jazdy 2018/2019 wybrane pociągi zgodnie z planem zapewniały obsługę stacji. Z informacji uzyskanej w Zespole Prasowy PKP Intercity wynika, że obsługa przystanku miała charakter okresowy. - Postoje handlowe w Lublinie Północnym były wprowadzone na czas modernizacji linii nr 7. Na tej stacji przesiadali się pasażerowie pociągów z/do Warszawy jadący z/w kierunku Chełma i Zamościa, ponieważ w stacji Lublin przesiadka była dość uciążliwa ze względu na konieczność przejścia na peron tymczasowy. Od 15 grudnia 2019 r. pociągi PKP Intercity powróciły na trasę podstawową – tj. przez Dęblin, a więc przesiadki już odbywają się w stacji Lublin (Główny – przypis redakcji). – informuje Zespół. Ponadto z przesłanej odpowiedzi wynika, że względem oczekiwań przewoźnika ze stacji korzystało zbyt mało podróżnych.

Pociągi przejadą bez zatrzymania

Zatem pociągi dalekobieżne nie mają planowanego postoju przy peronach Lublina Północnego. Dzieje się tak mimo że istniała możliwość wyraźnego rozbudowania oferty. Obecnie bez zatrzymania przez stację przejeżdżają bezpośrednie pociągi do Warszawy zarówno przez Dęblin, jak i przez Lubartów i Łuków. W kierunku południowo-zachodnim byłaby możliwość dojazdu do Rzeszowa, Krakowa i Katowic. Przewoźnik uruchamia również pociągi przewoźnika dojeżdżają do Chełma i Dorohuska oraz Hrubieszowa i Zamościa.

Stacja na uboczu

Lublin Północny jest stacją pasażerską położoną w lubelskiej dzielnicy Tatary, nieopodal terenów przemysłowych na Zadębiu. Kilkadziesiąt lat temu znajdował się tam dworzec kolejowy i autobusowy. Obecnie budynek jest zamknięty, a teren między nim a ul. Gospodarczą zaniedbany, w nocy nieoświetlony. Atrakcyjność przystanku obniża również brak dogodnych, legalnych dojścia do ul. Chemicznej i dalej do osiedla Bronowice oraz wejścia na teren dawnej Fabryki Samochodów Ciężarowych, które przed laty zlikwidowano. W najlepszym stanie są odnowione przed kilkoma laty perony oraz przejście podziemne.

W obowiązującym rozkładzie jazdy stację obsługują wyłącznie pociągi regionalne. Zapewniają one bezpośrednie połączenia z Chełmem, z Lubartowem i Parczewem, z portem lotniczych w Świdniku oraz z Zamościem. W sezonie planowe postoje będą miały pociągi do Bełżca i Jarosławia. Do Lublina Głównego, wskazywanej przez PKP Intercity stacji przesiadkowej, w dobie kursuje do ok. 25 pociągów dziennie.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5