NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi na Pol’and’Rock 2022 w Czaplinku. Znamy rozkład jazdy

| Michał Szymajda 01.07.2022 9,6k

Pociągi na Pol’and’Rock 2022 w Czaplinku. Znamy rozkład jazdy
Stacja w Czaplinku po remoncieFot. NDI
Na ponad miesiąc przed tegorocznym Pol’and'Rock Festiwalem gotowy jest rozkład jazdy pociągów, które dowiozą uczestników imprezy. Przepustowość zmodernizowanej linii kolejowej do Czaplinka nie jest przygotowana do dowozu takiej masy ludzi, ale Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego poważnie podszedł do sprawy i na linii uruchomi tyle pociągów, ile się da.
Ważna informacja: rozkład jazdy uwzględniający dodatkowe składy pociągów na festiwal Pol’And'Rock 2022 jest już opracowany, zatwierdzony i opublikowany. Najłatwiej znaleźć go na stronie Festiwalu. Stacja Czaplinek zlokalizowana jest w linii prostej 3 kilometry od lotniska Broczyno, gdzie będą odbywały się koncerty.

16 dodatkowych pociągów do Czaplinka na Pol’And'Rock 2022

– W okresie od 3 do 6 sierpnia, każdego dnia uruchomimy 16 par dodatkowych pociągów dowozowych na festiwal, głównie z kierunku Szczecinka. Składy zostaną komunikowane z pociągami PKP Intercity i Regio z kraju, ale także z pociągami jadącymi od strony Stargardu i Runowa Pomorskiego, po skomunikowaniach z kierunku Trójmiasta, Koszalina, Warszawy i Szczecina. Jeździć ma też 6 par pociągów stałego kursowania. Łącznie zatem każdego dnia na trasie znajdą się 22 pary pociągów – poinformował Łukasz Jucha z urzędu marszałkowskiego zachodniego Pomorza.

– W ostatnią noc festiwalową i dzień po zakończeniu koncertów, czyli 7 sierpnia, na trasę wyruszy 18 par dodatkowych pociągów odwozowych – także głównie do Szczecinka, ale również do Runowa Pomorskiego, Stargardu i Szczecina, a także 4 pary pociągów stałego kursowania. W sumie ponownie będą to 22 pary pociągów – dodaje przedstawiciel urzędu. Wszystkie te kursy wykona spółka Polregio.

Linia do Czaplinka po remoncie. Po jednym torze 120 km/h

Podstawą połączeń będą wahadła w relacji Szczecinek – Czaplinek uruchamiane na zmodernizowanym częściowo odcinku linii 210. Jeden z dwóch torów na większości 40-kilometrowego odcinka między miastami został w poprzednich latach wyremontowany przez NDI i dzięki temu można na nim uruchamiać pociągi z prędkością 120 km/h (po drugim można jechać z prędkością 60 km/h). Jeden nowy tor leży już także między Szczecinkiem a Złocieńcem, na odcinku linii w kierunku Runowa (i dalej – Szczecina). Trasa, choć dwutorowa, jest niezelektryfikowana, dlatego raczej nie wjadą na nią specjalne pociągi PKP Intercity.

Dwu-, a nawet trójskłady dla festiwalowiczów

Wszystkie pociągi będą zestawione z co najmniej dwóch trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych SA136 o łącznej pojemności 450 miejsc, w tym 316 miejsc siedzących, Część zostanie uruchomiona w trakcji potrójnej, co pozwoli zabrać na pokład 675 osób.

– Niewykluczone, że część kursów obsłużą także nasze hybrydy, choć ich głównym zadaniem w czasie festiwalu będzie przede wszystkim zabezpieczenie obsługi pociągów na pozostałych liniach niezelektryfikowanych województwa zachodniopomorskiego – dowiedzieliśmy się w urzędzie.

– Z przeprowadzonej analizy uruchamianych pociągów wynika, że każdego dnia będziemy w stanie zapewnić miejsca dla przewozu co najmniej 9,9 tys. osób. przy założeniu że wszystkie pociągi zestawione są tylko z dwóch pojazdów SA136. Łącznie przez pięć dni trwania festiwalu będzie to prawie 50 tys. osób. Z kolei jeżeli przyjmiemy, że przeciętnie co trzeci pociąg będzie zestawiony z trzech zespołów SA136, to liczba dostępnych miejsc wzrasta do prawie 11,5 tys. każdego dnia oraz do 57 tys. w okresie obsługi dowozów na i odwozów z festiwalu – dodał Łukasz Jucha z biura prasowego marszałka.

Hub przesiadkowy dla uczestników dawnego Przystanku Woodstock to Szczecinek

Hubem przesiadkowym dla festiwalowiczów będzie Szczecinek, który jest pięciokierunkowym węzłem kolejowym. Oprócz wspomnianej linii 210 dochodzą do niego linie kolejowe z Poznania i Piły, z Chojnic (wciąż nie wiemy, czy pomorski urząd marszałkowski zdecyduje się na uruchomienie dodatkowych pociągów z Gdańska), ze Słupska, z Kołobrzegu i Koszalina. Wiemy natomiast co dla uczestników ex Woodstocku zrobi PKP Intercity.

Wydłużone pociągi PKP Intercity do Szczecinka i dodatkowe wagony

– Aby zapewnić sprawny dojazd i powrót z festiwalu, zostanie wydłużona do/z Szczecinka relacja pociągów: IC Kujawiak, IC Brda, IC Halny, IC Wybicki, IC Warta. Co więcej skład TLK Jamno będzie mieć dodatkowe terminy kursowania w dniach 3-5 sierpnia – poinformowało nas PKP Intercity. Dodatkowo na podstawie prowadzonych na bieżąco analiz frekwencji, PKP Intercity będzie w miarę możliwości wzmacniać kolejne pociągi dodatkowymi wagonami, gdy zaobserwuje zwiększone zainteresowanie danym połączeniem i tam, gdzie będzie to możliwe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5