NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociąg do Walił. PR: Nie komentujemy naszej sytuacji kadrowej

| Kasper Fiszer 04.09.2019 6,4k

Pociąg do Walił. PR: Nie komentujemy naszej sytuacji kadrowej
Pociąg PR w Waliłachfot. Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 pl
Przewozy Regionalne twierdzą, że są w stałym kontakcie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego, który chciałby uruchomić codzienne kursy na trasie do Walił. Zgodnie z przekazanymi nam przez samorząd informacjami spółka ma jednak nie dysponować wystarczającym potencjałem taborowym i kadrowym. Sam przewoźnik nie komentuje jednak stanowiska samorządu, nie informując także, czy wobec możliwości zwiększenia zakresu swojej działalności na Podlasiu zamierza przeprowadzić nabór pracowników.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy na naszych łamach o planach mardzałka województwa podlaskiego, który chciałby, by pociągi w relacji Białystok – Waliły kursowały nie tylko w letnie weekendy, ale także w dni robocze przez cały rok. Samorząd regionu zwrócił się do Przewozów Regionalnych z pytaniem o możliwość uruchomienia takich połączeń. Zgodnie ze słowami rzecznik marszałka spółka miała odpowiedzieć województwu, że jest to niemożliwe ze względu na braki kadrowe i taborowe.

Zwiększenie oferty? PR „pozostają w stałym kontakcie z organizatorem”

O stanowisko w tej sprawie poprosiliśmy samego przewoźnika. – Nie komentujemy kwestii kadrowych spółki Przewozy Regionalne – powiedział nam jednak jej rzecznik prasowy Dominik Lebda. Nie odniósł się on przy tym do podnoszonej przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego kwestii niewystarczającej liczby pojazdów pozostających we flocie PR.

Zapytaliśmy także przewoźnika, czy zamierza on podjąć kroki, które przyczyniłyby się do likwidacji ograniczeń kadrowych np. poprzez przeprowadzenie naboru, po którym możliwa byłaby obsługa linii nr 37. – W kwestii rozbudowy oferty pozostajemy w stałym kontakcie z naszym udziałowcem, który jest jednocześnie organizatorem przewozów kolejowych w województwie podlaskim – stwierdził przedstawiciel PR.

Zbyt radykalne ograniczenie kosztów funkcjonowania spółki?

W ostatnich latach zarząd PR prowadził głęboką restrukturyzację spółki, która miała doprowadzić m.in. do ograniczenia kosztów działalności przewoźnika i poprawy jego wizerunku (stąd stworzył on nową markę konsumencką Polregio). Jeśli jednak przedsiębiorstwo nie może obecnie podjąć się obsługi jednej linii lokalnej, na której uruchomiono by zaledwie kilka par połączeń, zasadnym wydaje się pytanie, czy redukcja zbędnych zasobów (zarówno w zakresie kadr, jak i mienia) nie została przeprowadzona zbyt głęboko. Spółka zdaje się bowiem niezdolna do podjęcia nawet relatywnie niewielkiego zlecenia wykraczającego poza aktualny rozkład jazdy.

Rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych nie udzielił nam jednak komentarza także w tej sprawie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5